GEAS Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Ok. Jag har följt hundratals tutorials, men ALDRIG lyckats fullfölja någon av dem, för på något sätt blir det fel. kan någon förklara vad lager är, vad det och det är osv, jag behöver hjälp! Dåliga förklaringar, jag vet, men försök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Vad lager är? Lager helt enkelt. Man använder det så de blir lättare om man gör fel, hålla isär olika saker, så man kan exempel flytta eller ändra färg på enskillda saker istället för hela bilden.. Ja, finns mycket som är bra med lager.. Man lär sig använda det efter ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 6 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 (redigerad) Ok.. får väl träna mer på det. Men.. går det att ändra språk på photoshop? Från svenska till engelska? hatar att behöva slå upp vissa ord för att lyckas... EDIT: Följde denna till prick och punkt men det sket sig ändå!!!!!! http://www.designbattle.net/forum/index.php?showtopic=290 Redigerad 6 februari, 2005 av GEAS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Oödig topic, skriv i den klistrade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Här är en bra sak om du vill göra bilder med hjälp av tutorials på engelska, http://www.ekdahl.org/kurs/ordlista. En photoshop ordbok! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 6 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Här är en bra sak om du vill göra bilder med hjälp av tutorials på engelska, http://www.ekdahl.org/kurs/ordlista. En photoshop ordbok! Ah, tack så mycket! Och "Ace", bra att du skrev i tråden du hatar så den håller sig vid liv, istället för att skicka ett PM eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Ah, tack så mycket! Och "Ace", bra att du skrev i tråden du hatar så den håller sig vid liv, istället för att skicka ett PM eller liknande. Jag sa inte att jag hatade den jag sa bara att den var onödig . ifall alla skulle skriva en ny topic istället för att skriva i dom som redan finns så skulle det finnas oändligt med topics Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Kan inte nån lägga in en länk där man laddar ner photoshop? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Nja det är olaglit så vi får inte snacka om sånt på forumet så nej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Nja det är olaglit så vi får inte snacka om sånt på forumet så nej! Det är inte olagligt att ladda ner photoshop om han menar demo version ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 6 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Jag sa inte att jag hatade den jag sa bara att den var onödig . ifall alla skulle skriva en ny topic istället för att skriva i dom som redan finns så skulle det finnas oändligt med topics Okej då, vi säger väl oavgjort. Är här ingen som har många års erfarenhet av photoshop, som kan tänka sig färglägga bilder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Det är inte olagligt att ladda ner photoshop om han menar demo version ! Joja,,, Jag Menade Demon!! :"> gege... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Joja,,, Jag Menade Demon!! :"> gege... Menade du Demon Så kan du ladda ner den på denna sidan : www.internetstart.se och ta download tror jag och leta upp skiten eller om det inte var där så finns det väl på adobe.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Menade du Demon Så kan du ladda ner den på denna sidan : www.internetstart.se och ta download tror jag och leta upp skiten eller om det inte var där så finns det väl på adobe.com Baah !! Heliga Herren Jesus , Varför Gör Du Det Alltid Så Svårt För Mig? :'( :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 (redigerad) Testade att färglägga en bild Dock är jag tveksam på om jag ska ha kvar den där "magic-effecten" mellan hans händer Före: http://www.designbattle.net/images/lineart-tut-1.jpg Efter: Redigerad 6 februari, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 (redigerad) Eh, den där tutorialen verkade rätt onödig. Varför lägger man inte bara den där svartvita bilden i det översta lagret och sen tar Multiply på det och sen målar man på lagrerna under? Redigerad 7 februari, 2005 av Urkas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 7 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 (redigerad) Kalan - Mycket snyggt! Tror själv jag ska testa färglägga just de bilden, så ni får se så duktig jag är..... EDIT: Ok, jag gjorde ett nytt lager som jag döpte till mantel. Sedan färglade jag den slarvigt, över de svarta linjerna osv. Är det inte meningen att det svarta ska synas när jag markerar det första lagret, alltså de svarta linjerna?fuuuuuulbatteman.tiff Redigerad 7 februari, 2005 av GEAS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Kalan - Mycket snyggt! Tror själv jag ska testa färglägga just de bilden, så ni får se så duktig jag är..... EDIT: Ok, jag gjorde ett nytt lager som jag döpte till mantel. Sedan färglade jag den slarvigt, över de svarta linjerna osv. Är det inte meningen att det svarta ska synas när jag markerar det första lagret, alltså de svarta linjerna? Förstår inte riktigt hur du menar, men lagret med linjerna ska alltid vara överst och därmed alltid synas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Kalan, vad använder du för något när du färglägger? Går du efter nån guide eller dyl? Försökt att färglägga mina bilder men det går alltid åt helvete.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Kalan, vad använder du för något när du färglägger? Går du efter nån guide eller dyl? Försökt att färglägga mina bilder men det går alltid åt helvete.. Jag kollade igenom den guiden som någon länkade till på designbattle, och därefter testade jag att färglägga bilden. Gör det i Photoshop 7.0 och börjar med att markera bildens alla olika delar och färglägga dem och dela in i lager. sedan är det bara att lägga till lite highlights och skuggor o dyl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts