Jump to content

Text-tråden


P-C
 Share

Recommended Posts

Aaaaw shit!!

Det var här allt började, grymmaste beefen någonsin i GTAsajtens historia...

Crice - kommer du ihåg? Haha, motherfucker!

"Jag tycker alla är rätt dåliga faktiskt..."

"Själv då? Är du själv bra? Nolla."

Oooh, minnen.

Editation.

Visst, ångestladadde minnen men sprolla roll...

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ey yo Peter, WHAT WHAT, skaka loss, Östermalm gangstas Eye n Öra WHAT!!!!

Holla back young'n WHAT WHAT.

When something happens in Södermalm, Nothing happens its just another nigga dead. HOLLA

yes yes yo, so keff yo, My flows my show brought me the dough that bought me all my useless shit

While i ride in my escalade sippin on a forty with a hood rat with herpes suckin on deees nuts WHAT!!!!

Its getting hot in HUURR, so you can find me in the club, and i like it how you do it right THURR right THURR,

and im sorry moma i never meant to hurt you but tonight im comin out the closet. WHAT, Drop it like its hot, drop it like its hot yeah motherfucker real gangsta shit

so lean back, lean back HOLLA !!!!!!!!!!!

Vad har hänt med det som var en gång en av världens bästa musik. Hip hop var en livstil, en musikstil med budskap.

Vad e budskapet idag egentligen? Champagne, stadsjeepar, smycken, och strippor. pengar pengar pengar jävla kapitalistika svin. Jag trodde att musik var ett sätt att kunna uttrycka sig själv, och inte att försöka sälja sina varor till lättlurade småungar.

och börja inte ens snacka om svensk hip hop, det finns inget värre än en liten medelklass svenne från Uppsala som använder ordet aiight och snackar om hur

hårt hans liv är, HOLLA!!!!!

WHAT!!!!!!!!!!!!!

Redigerad av GUD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GUD: true, men du överdriver lite! Generaliserar lite, möjligen!

Editation.

Det stämmer verkligen det du säger (speciellt det du skrev gällande svensk hiphop) men det finns mycket hiphop där ute som fortfarande innehåller ett budskap osv.

...synd att det inte komersialiseras.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt i allt krigande och våld kommer en fin liten dikt av mig.

Krämen Som Stänkte

Himlen var blå.

Morfar var grå.

Hasse hadde pastell i mössan.

Askar knäckte hagelbössan.

Jag satt och tänkte.

Krämen stänkte.

Vad är Dag, vad är Natt?

INgen vet något skvatt.

Mästaren över dockorna

Det är jag

Om jag endå vore mästare för en dag.

Blott ditt öga lyser i solen.

Du får inte titta mormor under kjolen.

Mormor är full utav påsk.

Imorgon ska jag bygga en kiosk.

Vart du en går ska du på mig tänka.

Och inte krämen stänka.

Om du stänker krämen.

Får du aldrig den changsen igen.

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad e budskapet idag egentligen? Champagne, stadsjeepar, smycken, och strippor. pengar pengar pengar jävla kapitalistika svin. Jag trodde att musik var ett sätt att kunna uttrycka sig själv, och inte att försöka sälja sina varor till lättlurade småungar.

och börja inte ens snacka om svensk hip hop, det finns inget värre än en liten medelklass svenne från Uppsala som använder ordet aiight och snackar om hur

hårt hans liv är, HOLLA!!!!!

WHAT!!!!!!!!!!!!!

Håller med dig. Fast det finns mycket underground som innehåller bra budskap fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till Okka och gta3 freak, jag passar på att svara till er båda samtidigt för att det är helt enkelt bekvämare

Först och främst, aa jag kanske överdrev lite, men sanningen är att hip hop håller på att dö ut helt.

Ja menar det klart det finns säkert massa artister som har ett budskap att förmedla. Problemet är väl bara att folk vill inte höra nåt sånt längre,och rapparna som faktiskt har ett budskap och spelas flitigt på mtv och ztv tappar lyssnare och ingen tar dem på allvar, och det är inte så konstigt, deras musik är oftast riktigt jävla keff, När jag ser på clownerna i black eyed peas i sina milli vanilli frillor och skrikiga kostymer förespråka om kärlek och fred vill jag bara krossa mina trumhinnor med en skruvmejsel, det är bara för dåligt,

Sen kan man ju ta eminem också som ett exempel, Helt plötsligt från ingenstans blev snubben politiskt medveten och började kritisera George Bush regimen, jävligt bra, verkligen :ph34r: , synd bara att han e så dum att han börjar yttra sig efter att gubben redan fuskat till sig 4 år till, och det är väl inte så lätt att ta killen på allvar med tanke på att han upprepar samma skit varenda gång han släpper en skiva, det e synd att han slösar sin talang på det viset.

Som det ser ut nu så kommer hip hop bli sämre och sämre för varje dag,

det finns ingen som vill höra någons åsikt längre, allt e bara ytligt nuförtiden och därför kommer underground rapparna inte komma nånvart , det e jävligt synd men jag kan ju alltid hoppas på att jag har fel. Det räcker med en stor röst för att förändra detta.Men som det ser ut nu så får vi nog vänta ett tag på en ny två-pac

Redigerad av GUD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till Okka och gta3 freak, jag passar på att svara till er båda samtidigt för att det är helt enkelt bekvämare

Först och främst, aa jag kanske överdrev lite, men sanningen är att hip hop håller på att dö ut helt.

Ja menar det klart det finns säkert massa artister som har ett budskap att förmedla. Problemet är väl bara att folk vill inte höra nåt sånt längre,och rapparna som faktiskt har ett budskap och spelas flitigt på mtv och ztv tappar lyssnare och ingen tar dem på allvar, och det är inte så konstigt, deras musik är oftast riktigt jävla keff, När jag ser på clownerna i black eyed peas i sina milli vanilli frillor och skrikiga kostymer förespråka om kärlek och fred vill jag bara krossa mina trumhinnor med en skruvmejsel, det är bara för dåligt,

Sen kan man ju ta eminem också som ett exempel, Helt plötsligt från ingenstans blev snubben politiskt medveten och började kritisera George Bush regimen, jävligt bra, verkligen :ph34r: , synd bara att han e så dum att han börjar yttra sig efter att gubben redan fuskat till sig 4 år till, och det är väl inte så lätt att ta killen på allvar med tanke på att han upprepar samma skit varenda gång han släpper en skiva, det e synd att han slösar sin talang på det viset.

Som det ser ut nu så kommer hip hop bli sämre och sämre för varje dag,

det finns ingen som vill höra någons åsikt längre, allt e bara ytligt nuförtiden och därför kommer underground rapparna inte komma nånvart , det e jävligt synd men jag kan ju alltid hoppas på att jag har fel. Det räcker med en stor röst för att förändra detta.Men som det ser ut nu så får vi nog vänta ett tag på en ny två-pac

Tack, tack! Det där var den mest underbara texten i gtasajtens forums historia!

Trots att jag inte lyssnar på hiphop håller jag med dig totalt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt sant GUD har varit i liknande tankebanor själv. Jag vill inte kalla det som går på TV(Nelly, Chingy, etc) för hip-hop. Kanske håller hip-hopen på att evolutioneras eller utvecklas så som många andra musikstilar har och kanske skiten på TV glöms bort. Men såklart små 11-åriga tjejer vill inte höra hur det är i storstädernas förorter eller konspirationsteorier utan de är mer intresserade av hur manlig artisten är och hur mycket champagne han kan hälla ut på mindre än en minut.

Har en komisk sak att komma med angående detta med. Xzibits första kommersiella album vid namn At The Speed of Life. Albumet innehöll låten Paparazzi vilken jag tycker speglade den kommersiella rapscenen väldigt bra, och hur artisterna beter sig. Albumet var inte en så stor succé och han blev inte så känd men tillslut gjorde han ett album producerat av Dre vilket blev känt över hela världen. Så gissa vem det nu är som springer runt på MTV och pimpar bilar och leder deras MTV-Awards, jo "your boy X to the Z, Xzibit".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ey yo Peter, WHAT WHAT, skaka loss, Östermalm gangstas  Eye n Öra  WHAT!!!!

Holla back young'n WHAT WHAT.

When something happens in Södermalm, Nothing happens its just another nigga dead. HOLLA

yes yes yo, so keff yo, My flows my show brought me the dough that bought me all my useless shit

While i ride in my escalade sippin on a forty with a hood rat with herpes suckin on deees nuts WHAT!!!!

Its getting hot in HUURR, so you can find me in the club, and i like it how you do it right THURR right THURR,

and im sorry moma i never meant to hurt you but tonight im comin out the closet. WHAT, Drop it like its hot, drop it like its hot yeah motherfucker real gangsta shit

so lean back, lean back HOLLA !!!!!!!!!!!

Vad har hänt med det som var en gång en av världens bästa musik. Hip hop var en livstil, en musikstil med budskap.

Vad e budskapet idag egentligen? Champagne, stadsjeepar, smycken, och strippor. pengar pengar pengar jävla kapitalistika svin. Jag trodde att musik var ett sätt att kunna uttrycka sig själv, och inte att försöka sälja sina varor till lättlurade småungar.

och börja inte ens snacka om svensk hip hop, det finns inget värre än en liten medelklass svenne från Uppsala som använder ordet aiight  och snackar om hur

hårt hans liv är, HOLLA!!!!!

WHAT!!!!!!!!!!!!!

Hum, finns orsaker till att man lyssnar på dom i Looptroop, Casual brothers och MBMA (Ja, i vissa fall timbuken också).

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen kan man ju ta eminem också som ett exempel, Helt plötsligt från ingenstans blev snubben politiskt medveten och började kritisera George Bush regimen, jävligt bra, verkligen :ph34r: , synd bara att han e så dum att han börjar yttra sig efter att gubben redan fuskat till sig 4 år till, och det är väl inte så lätt att ta killen på allvar med tanke på att han upprepar samma skit varenda gång han släpper en skiva, det e synd att han slösar sin talang på det viset.

Mosh kom innan valet, inte "efter att han fuskat till sig 4 år till".

Han var Bush-kritisk på sin förra platta också(Fast där nämnde han honom bara i en låt, ingen sång dedikerad till honom :'( ).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...