Jump to content

Kändisar eller liknande


Elander
 Share

Recommended Posts

Min morbror uppfann tändningssystemet i saab, som numera finns nästan i varenda bil =) (4 tändstift)

Han är nu

ansvarig för forskning och utveckling på Scania.

Min morsa har varit med i eliten inom friidrott..... 100 m häck och 60 m.

Farsan är konstnär =)

btw. Vi har bott granne med han som mördade olof palmö i stockholm ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 206
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kom på lite andra "heta" grejer :D

en lärare på min kompis skola är morsa till nån av gitarristerna i Hammerfall

och jag har vart med i bolimbompa-studion i direktsändning :P (inte med i själva programmet, men i studion, på prao)

och jag känner lars molins(känd numera död regissör) barn och barnbarn (det var genom dom jag var "med" i bolibompa) ;)

Edit: och min farsa var kompis med Lasse Kronér(han som ledde bingolotto innan)

dom brukade hänga på samma ungdomsgård

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min brorsa har varit med i lokalteve, weeii!! Det handlade om att matte F inte skulle genomföras, och att han istället hänvisades till pedikyrkursen B) Farsan har varit med i tidningen i en liten notis, weeii!! Jag är för evigt känd på min skola som "han, korta blonda killen, aa, han var så jäävla bra på trummor alltså!" och därigenom kom jag med i NT ... nämndes inte vid namn dock :huh: Jeffla reportrar.

Och, om någon har nån aning om vem det är, så är min... ska vi se... mormors systers mans bror :D en gammal jazzmusiker (Gunnar Hoffsten) som fortfarande är känd bland de äldre (i linköping) som dåtidens bästa underhållare, när de dåvarande ungdomarna skulle ut och roa sig på "lampes". :P Och ingen lyssnar.... :lol: Men linköpingsbor kan ju fråga mormor. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är din brorsa medlem?

Han brorsa kanske också är det men han kanske menar att han det är han själv?

Det där jag sa förut om Wunderbaum... Det var min mormors syssling eller mammas syssling... Mamma och pappa kommer inte på vad han heter. Men jag återkommer med det.

Min pappa är även med i ett hårdrockslexikon... Bandet hette "Kyrkstöt" och var inte hårdrock så papap tyckte det var skumt att dom kom med... Men det var bild och allt. Och nu tänker nu "Kyrkstöt... Mobbade kristna människor" men mamma och pappa gick mer i kyrkan förut (även jag gjorde det) men inte längre...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min farsa jobbade på "Lilla Aktuellt" för ett par år sedan, och på "Barnjournalen" för er som minns det, (dvs inte jag ;) ) Nu är han väl på tv lite då och då. Jobbade på SVT Morgonsändningarna under katastrofen i Sydost Asien. Blev hundbiten för ett par år sedan...kommer inte på så mycket mer :wub: Pelle Thörnberg heter han förresten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min farsa jobbade på "Lilla Aktuellt" för ett par år sedan, och på "Barnjournalen" för er som minns det, (dvs inte jag ;) ) Nu är han väl på tv lite då och då. Jobbade på SVT Morgonsändningarna under katastrofen i Sydost Asien. Blev hundbiten för ett par år sedan...kommer inte på så mycket mer ;) Pelle Thörnberg heter han förresten ;)

Öj? e du hans sån? fan va grymt? :wub:

ja, ja va seriös nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...