Jump to content

Musik


Cortez
 Share

Recommended Posts

Seriöst... Kan ingen Mod låsa denna topic?

Allt som har med musik att göra spårar ur, inse att detta forum inte är något forum som man ska diskutera musik på för alla tycker om helt olika.

*Låst*, *Locked*, *kyç*, *zaključati*, *lukita*, *κλειδώνω* eller *kilitlemek*.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 116
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Såfort fort folk pratar t.e.x. om Hiphop(eller som det egentligen heter, rapp), så kommer folk med såna här intelligenta kommentarer.

"- Det är inte musik."

"- De bara rappar om droger, och deras horor."

"- Vem fan lyssnar på negerdunk..."

Jag tror många här känner igen sig, och de vet att de har skrivit det. Men många vågar inte stå för vad de har sagt/skrivit. Jag har även märkt att vissa människor gillar låten Eric Prydz - Call On Me.

Vad är detta för musik då? Ska detta vara musik? Det är inte vad jag påstår. Det enda jag hör i denna låten, är 3 ord.

"- CAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLL OOOOOOOOOOOONNNNN MEEEEEEEEEEEE".

Ja, mycket mening det var i det. Håller ni med? För övrigt, många techo/trance låtar har ingen mening dom heller. Dunk...dunk...dunk... Nån som skriker nåt som man aldrig kan tyda för de mumlar bara, och deras röst har förstärkts i en studio.

För övrigt, ni som kallar hiphop för "neger-dunk"? Ni vet att den mesta musiken härstammar från svarta, även om ni vägrar tro det, så är det så.

Det jag vill ha ut av denna topicen är att ni ska fatta att eran s.k "musik" inte har nån mening. Om vi t.e.x. kollar på Pop? De bara babblar en massa med lite larvig musik i bakgrunden, och babblar en massa saker som inte hör ihop för 5 öre. Och rock? Jag har hört rocklåtar, och jag har hört hårdrock, jag har hört metal, jag har hört allt. Och i det mesta jag lyssnat igenom har ingen mening alls. För att vara säker på detta har jag även suttit och kollat på lyricssidor, och läst igenom texten. Hittar ingen mening alls.

Så där har ni det, i hiphop, ni som säger att hiphop inte har nån mening. Well, så här är det. De flesta kända artisterna i deras kända låtar(som för övrigt är de enda ni lyssnar på) finns det ingen mening i. Det är samma sak i era musikstilar, alla de kända artisterna har ingen mening alls i sina texter. Men hiphopen kommer närmast denna punkten där det verkligen finns nån mening.

Så nu vet ni, alla sorters musikstilar(förutom trance/techno, klassisk...jazz kanske inte har nån mening heller, hårdrock? metal? Nej, de har ingen mening.) har mening, men för att förstå detta måste man verkligen fördjupa sig i den musikstilen, för att leta sig djupare i musikträsket, för att hitta den musiken som verkligen har nån mening.

Undantaget för att kända rappare, hade nån mening i sina låtar, försvann runt 1996-1997. Jag vet inte om jag förväntar mig några kommentarer här, men kommer de, så kommer de väl kritisera hur jag tänker. Men gör som ni vill, för jag kommer på det ena sättet eller andra, att ge igen.

Så..du säger att den enda musiken med mening är HipHop/Rap.

Hur mycket mening är det med någgra jobbiga trummor och lite bas och någon gubbe som tror att han är nåt och står där och rappar om "Yo niggaz". "My homie".

Har du inte hört rockmusik med mening har du inte hört mycket. Det finns rock med bra text.

Trance\Dance är inte till för att vara något med jättedjupa texter och välstämda pianon.

Det ska vara musik med lite tryck i.

Och du säger att alla hånar HipHop.

Vad gör du med rock och trance nu då?

Samma sak.

Fast jag kanske ska strunta att säga emot.

Jag har hört ett bra ordspråk.

Bråka inte med idioter. Dom drar ner dig till deras nivå och spöar dig på erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag inte ser att nån annan gjort det än så gör jag det nu...

*Reported* ^_^ Den här tråden spårade ut redan från början.

Wörd!

Men det hade varit intresant om man hade låtit denna gå i hur mycket överstyr som helst, sen när alla har bråkat klart, och tagit ut sin ilska rejält, så låser man tråden och lägger den i Papperskorgen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat på en sak.

Vad fan är det för mening att starta denna tråd, den är helt jävla meningslös.

Som nämnts tidigare så vill du bara starta ett krig.

Om jag ska vara ärligt vilket jag ska vara så tycker jag inte att du har mycket här att göra, känns som om att du bara är ute efter att skapa bråk tyvärr.

Nu kommer du svara mig såhär:

öhhh, jag va här först din tönt.

OCH?!

Att hålla på att bråka om vad man lyssnar på för musik är ju jävla nödvändigt. Alla tycker olika och jag tror och hoppas alla på Gtasajten.com vet vad du tycker nu. Jag är gärna med och disskuterar detta med dig via PM om du känner dig sugen? Punkt och Slut.

Hälsningar,

SlewME

Edit: La till en grej som jag glömde ^_^

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat på en sak.

Vad fan är det för mening att starta denna tråd, den är helt jävla meningslös.

Som nämnts tidigare så vill du bara starta ett krig.

Om jag ska vara ärligt vilket jag ska vara så tycker jag inte att du har mycket här att göra, känns som om att du bara är ute efter att skapa bråk tyvärr.

Nu kommer du svara mig såhär:

öhhh, jag va här först din tönt.

OCH?!

Att hålla på att bråka om vad man lyssnar på för musik är ju jävla nödvändigt. Alla tycker olika och jag tror och hoppas alla på Gtasajten.com vet vad du tycker nu. Jag är gärna med och disskuterar detta med dig via PM om du känner dig sugen? Punkt och Slut.

Hälsningar,

SlewME

Edit: La till en grej som jag glömde :)

Precis! men, vi får inte glömma bort att det är ett alldeles utmärkt tillfälle att spamma. ^_^

Precis som att jag gillar selleri, många gör det inte. Jag gillar inte ketchup, mer än till pommes, men många andra gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt folk lyssna på vafan dom vill !

Men jag tycker bara att rock är äkta musik ,

Musik är något man skapar av sin kreativitet !

Inte något shit man gör på datan som t.ex Hiphop .....

Bara man kan skirva ett par texter så är man hiphopare , oftast inte bra texter heller....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en lista med band som jag tycker bara snackar skit (förutom RHCP men vem lyssnar på texten? :)

Slipknot : hjärnrubabde - INGEN mening (DÖÖÖÖÖTH!!!! AARGHA!)

Red hot Chili Peppers : bra musiker men - INGEN mening (Use two sticks to make it in the nature!

Eric PrydZ : SOM SAGT : ABSOLUT ingen mening (CAAL ON MEEE YEA CALL ON MEE!)

Marilyn Manson : sjuk - INGEN mening (BWÖÖÖÖ AAAAAHH DÄÄÄÄTHSTÅÅÅP)

Okej.,jag har inte läst igenom tråden, läste hit.

Men kom igen, marilyn manson är hjärnrubbad, visst, MEn många av hans låtar har djupare mening.

beutiful people,läs texten till den! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...