Jump to content

Musik


Cortez
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 116
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Okej, vad är meningen med Call On Me? Vad är meningen med trance/techno låtar? Vad är meningen med de flesta poplåtar? För att inte säga alla? Och death metal?

Finns nog en menig med låtar, även fast du kanske inte gillar allt så tycker kanske vissa tycker om den musik du inte lyssnar på. Meningen med Call On Me är att folk ska lyssna på den tror jag det är tänk.

Alla känner olika för olika musikstilar.

Vissa gillar "smörmusik" och vissa inte. Själv tycker jag att smörmusik är ett rent helvete, men det är ju mitt tycke :).

Där har alla fått svar på den mystiska gåtan ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, vad är meningen med Call On Me? Vad är meningen med trance/techno låtar? Vad är meningen med de flesta poplåtar? För att inte säga alla? Och death metal?

Idiot, ska du ha sånna fördommar nu också? Vad är meningen med 50 Cent, vad är meningen, vad är meningen med 2Pac, vad är meningen med Inside Out, vad är meningen med Immortal Technique? Det kan hålla på såhär ett jävla bra tag, all musik behöver inte ha en mening och djupa texter, all musik behöver inte vara genomarbetad riktigt hårt för att vara bra, men om man ser det från en persons håll så kanske det måste vara annorlunda. Tänk lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, vad är meningen med Call On Me? Vad är meningen med trance/techno låtar? Vad är meningen med de flesta poplåtar? För att inte säga alla? Och death metal?

Du fortsätter rabbla om "Call On Me". Är det den enda rocklåten du hört? Verkar ju som så. Och meningen med trance och techno? Ja det används ju ganska mycket på diskon och sådant, var du aldrig på ett disko när du var yngre? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du fortsätter rabbla om "Call On Me". Är det den enda rocklåten du hört? Verkar ju som så. Och meningen med trance och techno? Ja det används ju ganska mycket på diskon och sådant, var du aldrig på ett disko när du var yngre? ^_^

Nä, han satt väl hemma och lyssnade på sin insiktsfulla hiphop-musik antar jag.

Så dumt så det inte är klokt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en lista med band som jag tycker bara snackar skit (förutom RHCP men vem lyssnar på texten? ^_^

Slipknot : hjärnrubabde - INGEN mening (DÖÖÖÖÖTH!!!! AARGHA!)

Red hot Chili Peppers : bra musiker men - INGEN mening (Use two sticks to make it in the nature!

Eric PrydZ : SOM SAGT : ABSOLUT ingen mening (CAAL ON MEEE YEA CALL ON MEE!)

Marilyn Manson : sjuk - INGEN mening (BWÖÖÖÖ AAAAAHH DÄÄÄÄTHSTÅÅÅP)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slipknot hjärnrubabde (vafan nu det är)? Haha, joru. Och ingen mening?

Om du nu inte tycker att det är någon mening i deras musik har du troligen inte hört så många låtar och kan därför inte bedöma det.

Eller så är du bara döv eller trög.

Eller så lyssnar han inte på vad de sjunger om och bara tycker de pratar skit för att de skriker lite väl mye. :)

Håller med dig pico, Slipknot har en mening, liksom alla andra band.

Red Hot Chili Peppers och Marilyn Manson har mening dem också. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken jävligt dum tråd. Uppenbart att du vill starta ett rock-versus-hiphop-krig, och det är så helvetes korkat så det inte är sant. Folks, lyssna på vad ni vill, tala om likasinnade om er musiksmak, live long and prosper.

Hiphop är musik, rock är musik, jazz är musik, techno är musik, pop är musik, allt med en rytm är musik. Ingen anledning att bråka.

Bra sagt. Men du får inte glömma att allt mitt kvasirytmiska ljudbrummande elektroniska halvgitarrsmelodier som inte alls är särskilt rytmiskt också är musik! Haha.

-------------------

Jag förstår mig inte på dig Cortez...alla gillar olik musik. Musik behöver inte strömma ut med multies för att ge budskap. Melodier kan ge en olika känslor! Partymusik gör en glad, lugn musik gör en from och i vissa fall ledsen - eller glad, osv.

Hiphop passar också in här lika mycket som all annan musik, det gör en glad, ledsen, likgiltig, passande bakgrundsmusik etc., och precis som med även den största delen av musik är det även ett textbudskap: bara lite annorludna framfört än allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi nu ska bråka om vad som är bäst, så fattar inte jag vad som är så bra med hip hop isåfall.

"ey yo i tog fram en pistol yo and then i sköt him in the låret eeeeeey yo. My brothaaa is a gangstaa ey yoo" ^_^

Sjunk inte till hans nivå, snälla.

Hiphop är också bra, men den kommerciella hiphopen ger en en fel bild av hiphop. Visst, en stor majoritet av hiphopen är "ey yo i tog fram en pistol yo and then i sköt him in the låret eeeeeey yo. My brothaaa is a gangstaa ey yoo"-rapp, även kallat gangsterrap, vilket jag kan tycka är rätt kul att lyssna på just eftersom det är humor! Obs. inte kommersiell, snarare Geto Boys, WSCG osv. där dom rappar om helt sjuka saker. Höhö...

Men det jag menar är att hiphop har så mycket mer att erbjuda än den dåliga g-unit, chingy, the game-eran som har kommit nu på sistone. Tyvärr är det detsom folket visas eftersom det tydligen "säljer", av någon outgrundelig anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slipknot hjärnrubabde (vafan nu det är)? Haha, joru. Och ingen mening?

Om du nu inte tycker att det är någon mening i deras musik har du troligen inte hört så många låtar och kan därför inte bedöma det.

Eller så är du bara döv eller trög.

Okej jag har bara ört två låtar men jag märker inte deras "budskap"

vad är deras budskap då?

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjunk inte till hans nivå, snälla.

Hiphop är också bra, men den kommerciella hiphopen ger en en fel bild av hiphop. Visst, en stor majoritet av hiphopen är "ey yo i tog fram en pistol yo and then i sköt him in the låret eeeeeey yo. My brothaaa is a gangstaa ey yoo"-rapp, även kallat gangsterrap, vilket jag kan tycka är rätt kul att lyssna på just eftersom det är humor! Obs. inte kommersiell, snarare Geto Boys, WSCG osv. där dom rappar om helt sjuka saker. Höhö...

Men det jag menar är att hiphop har så mycket mer att erbjuda än den dåliga g-unit, chingy, the game-eran som har kommit nu på sistone. Tyvärr är det detsom folket visas eftersom det tydligen "säljer", av någon outgrundelig anledning.

Ville bara att han skulle höra hur han låter.

Och visst. du har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...