JMC Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 (redigerad) Jaha nu börjas det igen... Någon eller några har på en ungdomssajt framfört hot mot Sofielundsskolan i Malmö, dess personal och elever. Enligt avsändaren ska skolan utsättas för en massaker den 10 februari. Skolans rektor och Södra innerstadens stadsdel har polisanmält hotet. – Ett hot måste man alltid ta på allvar, säger rektor Yvonne Bengtsson. Det var elever på Sofielundsskolan som slog larm till skolledningen. En del tyder på att det är en eller flera elever på en annan Malmöskola som har skrivit hotet. Detta åtföljs av tre bilder med unga maskerade män. På en av bilderna figurerar två ungdomar, den ena med en pistol över axeln och den andre med ett automatvapen. Under förra året åtalades en tonåring för att ha planerat en massaker på Slottsstadens skola i Malmö efter amerikansk förebild. Pojken friades eftersom tingsrätten inte trodde att han var förmögen att sätta planerna i verket. Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,595689,00.html Edit: Kan tilläga att det är Lunarstorm som är ungdomssajten... Det sa dom på radio nyheterna iallafall... Redigerad 28 januari, 2005 av JMC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Fyfan alltså. Jag bor i Malmö . Sofielundskolan där det bor mycket gäng och sånt. Men varför vet ifan. Det var på lunarstorm dom hittade det. [Vi kunde haft en nyhetstråd eller? ] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 28 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Ja vi får la hoppas att om dom nu ska göra det, att bomberna går av innan dom hinner till skolan så bara dom åker me... jag skulle då inte bry mig speciellt mycket... Är man så dum så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Tur att man bor i lugna sundsvall då men dom skulle kunna få bomba bort skolan ändå när jag inte är där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuperSwede Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Idag ringde någon in till sos o anmälde ett bombhot mot min förra skola Klantarslet ringde från ett nummer som va hur lätt som helst o spåra, tror de spårades till malmö eller nått.. klantarsle asså haha Tror inte ett skit på att där va nån bomb.. vemfan vill bomba en liten sketskola i min lilla håla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts