Jump to content

Ska vi avskaffa sjukvården?

pinner
 Share

Ska sverige (världen) avskaffa sjukvården.  

78 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

VOTE: NEJ!

Varför? Jo om man privatiserar sjukvården så kommer många människor inte klara kostnaderna.

Usa har det här systemet och där går vissa lidande av deras skador bara för att dom inte har råd med en operation... hemskt.

Man kan inte tänka jag har det ju bra varför ska jag betala massor av pengar som är invalidiserade... Dom får väl klara sig själva. Då måste man tänka på att man själv kan råka ut för en bilolycka t.ex. och sitta i samma sitts och också vara bunden till hjälp av allmänheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VOTE: NEJ!

Varför? Jo om man privatiserar sjukvården så kommer många människor inte klara kostnaderna.

Usa har det här systemet och där går vissa lidande av deras skador bara för att dom inte har råd med en operation... hemskt.

Man kan inte tänka jag har det ju bra varför ska jag betala massor av pengar som är invalidiserade... Dom får väl klara sig själva. Då måste man tänka på att man själv kan råka ut för en bilolycka t.ex. och sitta i samma sitts och också vara bunden till hjälp av allmänheten.

Men man får väl spara pengar i en bössa eftersom skatten blir ju lite lägre. Men det är ett mycket sämre system.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan ärdet för fråga?

Ska vi lämna skadade i rännstenen bara för att vi inte har några sjukhus?

Vi tar ett exempel: Johan och jag är ute och går, johan är 8 år gammal ; han är min brorsa.

WRRRRRROOOOM...... En bil gasar på och rammar ner Johan som bryter både armen och benet. Det blöder från hans huvud och jag ser att han har en stor spricka.

- Tyvärr Johan, vi har inga sjukhus, så nu ska du dö! säger jag. Hejdå!

Johan skriker, men han har inga pengar till privatsjukhus och inte jag heller.

LÅTER DET BRA?

Vi behöver väl inte ta upp vad jag röstade?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte läst allt av det som skrivits. Men du säger att djuren inte får sjukvård, har du hört talas om vetrinärer?

Djur har jag föresten också bättre än människor om vissa grejer. Om en människa bara har några veckor att leva och inte vill leva, så får han/hon ändå ingen dödshjälp. En katt t ex som har några veckor kvar att leva, den får dödshjälp direkt, så den slipper lida.

Tänk lite mer med röven nästa gång vetja.

Jag voteade Nej faktiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VOTE: NEJ

Kan dock till lägga att jag tycker att den suger något fruktansvärt!

Ett exempel är att min mamma har snart gått sjukskriven i ett år pga ett mycket stort diskbrock i ryggen! Blir så jävla förbannad när dom skall hålla på och ha möten och en massa saker.

Hennes egna läkare, som inte har något att säga till om, blev mycket förvånad när hon fick reda på att hon inte hade blivit opererad än.

Jag menar kom igen! Hur jävla svårt kan det vara att få igång allt som det ska?! Det var som en anna grej jag läste om att det var så himmla lång väntetid på att bli opererad då det tom fanns folk som redan var döda med på listorna!

Tycker bara att det är jävligt patetiskt vad dom håller på med, bara slösar bort våra skattepengar på ett sådant sätt! Vi borde skaffa diktatur i Sverige eller iaf någon som inte fegar och slickar resten av världens rövar som statsminister här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor