The Dude Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Om sjukvården skulle avskaffas skulle folk skapa egna sjukhus av någon form för att hjälpa sina medmänniskor. Och dom som skapar de nya sjukhusen måste få pengar från nåt, alltså måste dom ta betalt för sina tjänster. Vilket leder till att bara det rika kommer ha råd med sjukvård. Bra idé, låter typ som usa. Tänkt dig att du ligger med brutna ben nånstans i skogen och ringer ambulansen. Det första dom frågar är om du betalar kontant eller med kort. Ditt arbete är pinsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MetoC7 Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Jag skulle nog inte fått en massa fina vaccin om inte sjukvården fanns, och då kanske jag skulle ha dött av typ mässling eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Vote: Nä, så fan heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 MM, det gör vi. Sen när vi ändå är igång kan alla ta självmord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Pinner, du kan ju börja med att offra dig själv för din fina "döda alla som kan sprida sjukdommar" idé? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 (redigerad) Så enligt dig pinner var t ex flodvågen i Asien bra? Lite färre människor, lite färre sjukdomar? (Ursäkta exemplet...) Förövrigt har djur inte samma intellektuella nivå som oss, hade dem det skulle de antagligen öppna sina egna sjukhus. Skulle dem det inte bryr de sig väl inte på samma sätt. Varför inte hjälpa sjuka? Är du ute efter någon sorts perfekt ras med perfekta gener eller? Redigerad 28 januari, 2005 av Upson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Absolut inte, låter helt.. Wacko Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Om sjukvården skulle avskaffas skulle folk skapa egna sjukhus av någon form för att hjälpa sina medmänniskor. Och dom som skapar de nya sjukhusen måste få pengar från nåt, alltså måste dom ta betalt för sina tjänster. Vilket leder till att bara det rika kommer ha råd med sjukvård. Bra idé, låter typ som usa. Tänkt dig att du ligger med brutna ben nånstans i skogen och ringer ambulansen. Det första dom frågar är om du betalar kontant eller med kort. Ditt arbete är pinsamt. USAs sjukvård är cp! Men man förligger inte blödande om man inte har försäkring på ett sjukhus! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Hehe kolla rösterna, vilken stackare som röstat "Ja, med lite tvekan". Han kommer nog ångra det efter ca 50 år när han ligger i dödsbedden... Hmm, varför säger jag han hela tiden? Kanske är en hon.. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Såklart man ska ha kvar det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 USAs sjukvård är cp! Men man förligger inte blödande om man inte har försäkring på ett sjukhus! Om man är neger utan försäkring skickas man runt mellan massor av sjukhus för ingen vill ta hand om en.. Så kommer det bli även i Sverige om sjukvården privatiseras. I viss mån är det redan så inom tandvården här. btw. om ni har nåt emot att jag använde ordet "neger" för mörkhyad människa så ska ni veta att det är ni som är rasistiska, inte jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 28 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 (redigerad) Jag har alldrig sagt att vi ska avskaffa den. Men tänk efter, varför är människorna några av dom få varelserna på denna jord som drabas av epedimier typ hiv/aids, pesten, cancer. Jo alla djur lever i en liten grupp någonstans i världen medans vi flyttar runt åker utomlands och därmed sprider vidare sjukdomarna till någon annnan. Människans ursprung var i afrika och där såg fram till västerläningarna kom likadant ut som det gjorde hundratals år tidigare, nästan inga krig, inte mycket vapen och dom förstörde inte naturen på samma sätt som det var överalt annars. Men när människorna kom till i afrika flyttade några "dumma" därifrån och komm till klimat dom inte klarade av norden osv. och då dödade man djur för att ha pälsar. Men det jag menar är att nu är det svårt att göra något åt alla människornas misstag men för hadde det varit en annan sak, för många av våra sjukdommar som pesten kom för att det blev förmånga på samma ställe och när det blev lite glesare dog sjukdomen ut av sig själv. Sen tsunamin i asien, hur kan ni förklara att inga vilda djur dog där eftersom dom kännde av den och människorna märkte inte den förren det var försent. Redigerad 28 januari, 2005 av pinner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Klart att man inte ska avskaffa sjukvården, den är ju bra för alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Haha det var det dummaste!! avskaffa sjukvården?! är du inte riktgit klar där uppe eller? *RöPÅRT* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Avskaffa sjukvården? Jo visst, sen kan vi väl avskaffa polisen, brandkåren...staten. Hey, vi avskaffar allt, river alla hus och flyttar upp i kojor i träden. Vi är ju inte mer än djur. btw: Siktar du på IG? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 (redigerad) Varför äns bo i kojor i träd? Kan vi inte bo i grottor? Fånga egen mat och sånt? EDIT Stavfel... Påpeka gärna mer stavfel om ni hittar... Redigerad 28 januari, 2005 av Mr. M Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 28 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2005 Varför äns bo i kojor i träd? Kan vi inte bo i grotor? Fånga egen mat och sånt? Grottor? tror du vi är människor eller? varför bor vi inte bara på en äng för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2005 Varför äns bo i kojor i träd? Kan vi inte bo i grottor? Fånga egen mat och sånt? EDIT Stavfel... Påpeka gärna mer stavfel om ni hittar... "Varför ens bo i[...]" är det korrekta. Pinner: Tänker du fullfölja arbetet efter all den negativa kritik? Skulle vara kul och se det färdiga sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 29 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2005 Det blir lite svårt att påbörja ett nytt arbete till på måndag men min religonslärare tyckte att det var en interesant frågeställning Men jag tycker som dom flesta av er, att vi inte borde avskaffa den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 29 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2005 Det blir lite svårt att påbörja ett nytt arbete till på måndag men min religonslärare tyckte att det var en interesant frågeställning Men jag tycker som dom flesta av er, att vi inte borde avskaffa den. Gör ett nytt arbete: Konsekvenser om man tar bort sjukvården. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts