Jump to content

Skumma personer


Cortez
 Share

Recommended Posts

En lodis historia...

jag, morsan och syrran satt och fikade, det var fullproppat med folk och det kom en lodis in och ville köpa sig nåt gott. det fanns ingen sittplats för honom så han stod och väntade. vi såg att han ville ha en sittplatts så reste oss (hade ändå fikat klart) och börja gå.då tog lodisen våran plats. mamma upptäkte att hon hade glömt halsduken när vi kom precis ut så hon gick in igen för att hämta den. då va halsduken borta. hon frågade personalen och dom hade ingen. så vi gick hem. kafét och huset som vi bodde i är i samma kvarter så vi ser lodisen ofta. några dagar senare så ser vi lodisen med mammas halsduk ( :ermm: ). halsduken är från sydamerika och är lite antik så ville ha tillbaka den. vi köpte en annan halsduk och bytte med honom så alla blev nöjda.

vi tvättade halsduken (såklart) minst 5 ggr. och bytte vatten och allt möjligt så den skulle bli så ren så möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Vet alla vad meros camping är?

För ni som inte vet är det en husvagns-camping i en förort till gbg där det bor alkisar, knarkare och psyksjuka

när jag och en kompis ska ta bussen hem från frölunda torg(ett ställe i gbg) så är det en meros-kärring på och hon är helt galen och har typ galna ögon och hon typ skriker och gråter

några killar på bussen skrattar åt henne, då blir hon arg och tar ett skol-papper av dom

senare när psyk-kärringen går av bestämmer sig den ene av dom(som jag f.ö känner lite) att ta tillbaka pappret, så han går också av

och hon börjar typ slå honom med sin jacka, men han lyckas få tag i pappret, men bussen har redan börjat köra, så han springer efter på vägrenen på leden och kärringen springer efter :o fatta va vi skratta

och det roliga var att han lyckades springa i kapp bussen(som fick stanna för rödljus) och hann på nästa hållplats typ 400 meter därifrån ;)

men jag brukar se meros-kärringen ibland, senast på spårvagnen

då satt hon och råstirra på mig i typ 10 min, och innan hon gick peka hon fuck you åt mig i typ 30 sekunder :ermm:

dom är verkligen heta på meros :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi åkte tåg med familjen en gång för länge längesedan, och det kom in en gubbe (gubbe och gubbe, 25-30 år...) med rött pipskägg och en fiskarmössa eller något, och satte sig vid oss. Jag och min bror började fnissa, och han frågade på finlandssvenska "är du en gammal get?", varpå vi båda började asflabba. Sedan berättade han en "rolig" historia, "Det var en gång tre negrer. En dag sa gud åt dem att om de ville bli vita behövde de bara simma över en sjö full med krokodiler. Negrerna gjorde som han sa. pappan simmade över först, sedan mamma, men när det var pojkens tur en krokodil upp honom. "Äh, det gör inget, han var ju svart" säger då pannan." Ha...ha.. booring. Iallafall, det kom en tjej som skulle sitta där han satt och då sa han "jag kan flytta mig" på sin vackra dialekt, som han dessutom ändrade hela tiden.

Hmm.. blev lite flummigt då jag inte kommer ihåg det så bra. Kom igen, berätta mera, detta är ju en av de roligaste topicarna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg en gång en något alkoholpåverkad gubbe som satt på bussen och sluddrade. Helt plötsligt började han prata med sig själv, i stil med detta:

"Mjaa, ska man dricka lite mer tro? Nej, det ska du inte."

"Om man skulle gå ner och spöa ner den där jävla busschaffisen... neeej, det ska du för fan inte."

När han skulle gå av började han plötsligt sjunga Heartbreak Hotel med Elvis, och bussen fylldes självklart med fnitter. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En lodishistoria.

Jag och mina 2 polare gick på stan. Vi gick förbi en bank, så kollade vi in genom fönstret till ett kontor medans vi gick. Där satt en typisk kontors-snubbe med bakåtslickat hår och glasögon. "Sicken snubbe" sa min kompis. "Ja, det är äckligt" sa jag. Sen kollade vi framåt igen, och då mötte vi en lodis som trodde att vi hade snackat om honom och han blängde surt på oss. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

I den stad jag bor (hudiksvall) finns det en park där det väldigt ofta sitter fyllon, och en dag gick jag förbi där och la märke till att en gubbe pissade på en lyktstolpe, men det var inte det som var grejen.

När jag gick förbi ca. 5 minuter senare stod han fortfarande och pissade på den där lyktstolpen, jag gick förbi många gånger för att kolla om han fortfarande stod där bara (Av nyfikenhet förståss..) och tamefan det gjorde han med.

Jag träffade några kompisar som hade varit i det området och också laggt märke till det.

Den gubben måste ha ganska stor blåsa. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit med om nåra konstiga saker men jag skriver inte upp alla men jag kan ta en dom konstigaste:

En dag när jag skulle gå av skolbussen så kom det fram en tant (säkert 60-70 års ålder) och frågade när nästa buss till Träffpunkten(en hamburger bar) skulle gå jag sa inget och fortsatte gå då såg jag att hon försökte gå på skolbussen och jag hörde hon säga nånting med "ljug inte jag vet att det här inte är nån jälva skolbuss" till chaufören och jag stog kanske 5 meter ifrån henne och skratta som bara den då stirra hon skit surt på mig och sa "fan skrattar du åt ungjävel" då sa jag "vafan ska du ta bussen till Träffpunkten förr det ligger ju bara 300 meter härifrån" efter det så gick hon därifrån fast åt fel håll då garva jag rejält!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit med om nåra konstiga saker men jag skriver inte upp alla men jag kan ta en dom konstigaste:

En dag när jag skulle gå av skolbussen så kom det fram en tant (säkert 60-70 års ålder) och frågade när nästa buss till Träffpunkten(en hamburger bar) skulle gå jag sa inget och fortsatte gå då såg jag att hon försökte gå på skolbussen och jag hörde hon säga nånting med "ljug inte jag vet att det här inte är nån jälva skolbuss" till chaufören och jag stog kanske 5 meter ifrån henne och skratta som bara den då stirra hon skit surt på mig och sa "fan skrattar du åt ungjävel" då sa jag "vafan ska du ta bussen till Träffpunkten förr det ligger ju bara 300 meter härifrån" efter det så gick hon därifrån fast åt fel håll då garva jag rejält!! :D

Haha ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit med om nåra konstiga saker men jag skriver inte upp alla men jag kan ta en dom konstigaste:

En dag när jag skulle gå av skolbussen så kom det fram en tant (säkert 60-70 års ålder) och frågade när nästa buss till Träffpunkten(en hamburger bar) skulle gå jag sa inget och fortsatte gå då såg jag att hon försökte gå på skolbussen och jag hörde hon säga nånting med "ljug inte jag vet att det här inte är nån jälva skolbuss" till chaufören och jag stog kanske 5 meter ifrån henne och skratta som bara den då stirra hon skit surt på mig och sa "fan skrattar du åt ungjävel" då sa jag "vafan ska du ta bussen till Träffpunkten förr det ligger ju bara 300 meter härifrån" efter det så gick hon därifrån fast åt fel håll då garva jag rejält!! >_<

:lol::lol::lol: HAHHAHA :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget jag råkat utför, men min pappa:

Han jobbar som lokchaffuör, så han kör såklart tåg över nästan hela Sverige. En gång när han var i GBG (tror det) hadde han rast. Då gick han till en grill och köpte en Kebab. När han stod och åt den kom en lodis förbi och börja stirra på honom och kebaben. Helt plötsligt fråga hon "Jag får smaka...?", varpå min pappa svara "Nehe...". Sen gick det en stund och då fråga hon "Bara lite...?". Min pappa skaka på huvudet och gick därifrån... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gång jag och två kompisar skulle handla i en affär. Vi stod i kön . Först: Kompis1, kompis2, en gubbe , "jag". När kompis1 handlade så tog inte han med sig kvittot för vi handla bara lite godis. Så butiksägaren slängde kvittod. Då vaknar gubben!

-Man måste ge ut kvittona till alla kunder! Detta är bedrägeri och jag kommer anmäla detta.

Och så sa han massa annat skit om vad det innebar osv...blabla...

Sen så gick gubben och alla i butiken flabbade ihjäl sig. Tom. butiksägaren som satt vid kassan! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har jobbat på hultsfredsfestivalen i tre år nu och det har hunnit hända en del roliga grejer...

detta var 2004. jag jobbade i Saharaentrén (huvudentrén) med Kim. Min andra kompis oskar stod och jobbade samma pass på Pampasentrén (som ligger mellan Saharaentrén och campingen)

Hur som helst. det kom fram en svart kille till mig och ville komma in. han hade ett plastarmband (som alla som arbetar får) och en STOR påse full med ölburkar (inte tomburkar). Jag kollade armbandet men han gick inte in och frågade vart maten fanns. eftersom alla som jobbar får ett mål mat per pass (som serveras på andra sidan festivalområdet, backstage) mot att man visar upp en matbiljett. han kunde inte svenska så bra och förstod inte mina beskrivningar. så han frågade igen varpå jag pekade och matserveringens riktning och visade in honom på området.

efter mitt pass pratade jag med oskar om killen, och han började garva. han hade tydligen kommit fram till oskar med sina ölburkar och frågat var maten fanns på knappt förståelig svenska. oskar trodde att han skulle smuggla in ölburkarna genom Pampasentrén (vilket man inte får) och tittade bort mot säkerhetsvakterna. en av dom gick fram emot honom, tog tag i honom och tryckte upp honom mot en vägg och han var helt skräckslagen, trodde typ att han skulle bli våldtagen ;) antagligen var det nåra som gett honom ett armband för att han skulle kunna smuggla in ölen på området i löfte om att få mat eller nåt.

en annan gång, 2002 jobbade jag med min mamma som grindvakt mellan 00.00-05.00. min lillebror ville följa med oss på det passet av nån anledning. han var rädd för att lämna grinden utan nån av oss med sej men när han förstod att det var väldigt lugnt så bestämde han sej för att gå över bron som var en bit bort. när han halvsprungit halvvägs över kommer det en smällfet spritstinkande kille springande mot honom och skrek "GRAAAAUGH!!" och min lillebror blev skitskraj och sprang fort som fan till andra ändan av bron... ;)

den smällfete killen kommer fram till mig och min mamma och börjar prata om ditt och datt, och sen kommer min lillebror tillbaka och mamma presenterar honom för fettot. då blir fettot kritvit i ansiktet och säger "Var det ERAN unge!? Jag hade ju tänkt putta ner honom i vattnet!" :ermm::DB)

Redigerad av Streetwave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

(Historien utspelar sig i Östersund, därför blir den extra rolig)

Jag skulle åka hem med bussen ungefär kl 20.15 då det kliver på ett fyllo. Han går fram till busschaffisen och säger på grötig "fylliska": "Jag ska åka till slussen!!"

Chaffisen: Till slussen?

Fyllot: Ja, är det nå´ fel med det eller?

Chaffisen: Nä, men den här bussen går inte dit!

(Fyllot vänder sig in i bussen): Hej på er, jävla julgranar!

Då hade jag svårt att hålla mig ifrån att skratta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...