Jump to content

Skumma personer


Cortez
 Share

Recommended Posts

en annan historia som inte har någonting med skumma snubbar/snubbor att göra

på min pappas sida så kommer i stort sätt alla från sydamerika. min brorsa hadde kommit til sverge och va hadde kanske varit i sverge ett helt år så han förstod språket ganska bra (men inte som en svensk).

han körde med sin vita bubbla och råka krocka med en lycktstolpe så det blev ett stort U på framsidan på hanns bil. då var det nån som hadde ringt polisen och trode att bilen va stulen så polisen kom till stället och frågade "har du druckit" och min brorsa svarade "japp". då fick han blåsa i en sån där grej och den va grön. då blev polisen lite misstenksam och sa "hm, blås igen", han blåste igen och det va grönt, då va polisen förbannad och sa "va fan har du druckit" då svara min brorsa "jag har druckit saft". gissa om polisen blev hur då...

HAHAHAHAHAHA! Det var nog det roligaste jag någonsin hört! Bästa i tråden hittils...( Bara det att det stavas gitarr och inte gittar... B) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Va kul att läsa allt som alla berättar om B)

jag och min kommpis va på väg till gittarskolan och när vi kom till bushollplatsen så va det en gammal gubbe (ca. 70 och flintis och hade en fyrkantig svart väska och en annan gittarväska) som börja säga "ah så ni ska spela gura!" och skrattade lite som tomten.

sen så drog han fram en kam och börja kamma huvudet (som om han hade något hår) sen när han va klar me "håret" så börja han kamma skegget och sen sin egen kavaj (eller va det va). sen börja han prata om sin barndom och och att han bla. har spelat gura i sinna yngre dar. plötsligt så börja han öpnna den fyrkantiga väskan och trog ut ett dragspel och börja spela, vi skulle också sätta betyg om hanns låtar va bra eller dåliga.

vi kolla på klockan och tänkte att bussen skulle komma snart (den va försenad). 10 minuter hadde gått efter betysättningen av hanns dragspelande. och han börja prata om att han spelar en annan sorts gittar och öpnnar den andra svarta väskan (som va formad som en gittar) och visa oss en luftgittar. jag och min kommpis sa "oj det finns ju ingenting där i" då blev han smått förbannad och sa att det är en luftgittar. han tog ut gittaren och börja spela. sen kom bussen tillslut. jag och min kommpis va lite fundersamma om vad som hade hänt.

en annan historia som inte har någonting med skumma snubbar/snubbor att göra

på min pappas sida så kommer i stort sätt alla från sydamerika. min brorsa hadde kommit til sverge och va hadde kanske varit i sverge ett helt år så han förstod språket ganska bra (men inte som en svensk).

han körde med sin vita bubbla och råka krocka med en lycktstolpe så det blev ett stort U på framsidan på hanns bil. då var det nån som hadde ringt polisen och trode att bilen va stulen så polisen kom till stället och frågade "har du druckit" och min brorsa svarade "japp". då fick han blåsa i en sån där grej och den va grön. då blev polisen lite misstenksam och sa "hm, blås igen", han blåste igen och det va grönt, då va polisen förbannad och sa "va fan har du druckit" då svara min brorsa "jag har druckit saft". gissa om polisen blev hur då...

"Jag har druckit saft..."

HAHHAAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHHA :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

på min pappas sida så kommer i stort sätt alla från sydamerika. min brorsa hadde kommit til sverge och va hadde kanske varit i sverge ett helt år så han förstod språket ganska bra (men inte som en svensk).

han körde med sin vita bubbla och råka krocka med en lycktstolpe så det blev ett stort U på framsidan på hanns bil. då var det nån som hadde ringt polisen och trode att bilen va stulen så polisen kom till stället och frågade "har du druckit" och min brorsa svarade "japp". då fick han blåsa i en sån där grej och den va grön. då blev polisen lite misstenksam och sa "hm, blås igen", han blåste igen och det va grönt, då va polisen förbannad och sa "va fan har du druckit" då svara min brorsa "jag har druckit saft". gissa om polisen blev hur då...

HAHAHAHAHA JAG HAR DRUCKIT SAFT!! B):lol:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom äntligen på en sak som hände mig och en kompis när vi väntade på spårvagnen.

Jag och en kompis stod och väntade på vagnen. En full gammal finländare (hördes på dialekten) stod också där. Sen så börjar han snacka med oss... Jag minns inte allt men jag vet att vi stod och pratade i kanske 10 minuter. Han snackade om sin barndom och att han blev lite mobbad. Så han upprepade "DEt var tur att min pappa var boxare" typ 5 gånger B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHA "Jag har druckit saft"!! B)

En rolig sak hände när jag o min kompis lira bandy på gården och så kom en gubbe fram till oss som var utlänning typ polsk eller östeuropeér. Han sa: "Känner ni thomas?" Vi svara: "ehhhe va..?" Gubben: "känner ni thomas?" Vi: "uuhm nää"

Gubben: "Jooo.... ni känner thomas" Och så gör han en smile mot oss sen säger han: "Det är ute med thomas" Och går sinväg! :lol: Senare visade det sig vara en annan kille han leta efter som inte alls hette thomas ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är inte om mig, men min brorsa.

Han åkte spårvagn i Göteborg för han skulle till jobbet.

Han har ingen sittplats så han står, plötsligt kommer en fyllegubbe fram och börjar putta på honom. Och muckar, min bror var typ 16 år då.

Då kommer en mörkhyad biff fram, med världens biceps och säger till fyllegubben "Ge fan i grabben". Fyllegubben putter på min bror igen. Då ger muskelknutten fyllegubben en rak käftsmäll på fyllegubben, dörrarna öppnas för det är en station och han putter ut gubben ur spårvagnen så han ramlar omkull i asfalten och vagnen åker iväg utan honom. B)

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en annan historia som inte har någonting med skumma snubbar/snubbor att göra

på min pappas sida så kommer i stort sätt alla från sydamerika. min brorsa hadde kommit til sverge och va hadde kanske varit i sverge ett helt år så han förstod språket ganska bra (men inte som en svensk).

han körde med sin vita bubbla och råka krocka med en lycktstolpe så det blev ett stort U på framsidan på hanns bil. då var det nån som hadde ringt polisen och trode att bilen va stulen så polisen kom till stället och frågade "har du druckit" och min brorsa svarade "japp". då fick han blåsa i en sån där grej och den va grön. då blev polisen lite misstenksam och sa "hm, blås igen", han blåste igen och det va grönt, då va polisen förbannad och sa "va fan har du druckit" då svara min brorsa "jag har druckit saft". gissa om polisen blev hur då...

AHAHAHAHA!!! Bästa hitills! :lol: Kanske en början! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta hände för ca 3 år sedan, stod vid busshållplatsen vid skolan, stod o väntade rätt så länge och då ser jag en gubbe med en icapåse full med tomburkar komma mot hållplatsen, som vanligt så gick han till soptunnan och öppnade och rotade och hade sig, då såg jag ölburken som stod precis under tidtabellen. En rätt så stor burk, den stora modellen, en som varje burkplockare är galen efter! Jag tänkte då "Den ska han INTE ta!".

När han blev färdig med soptunne-rotandet så såg han burken, och vilken blick! Han såg att burken var bevakad av mig, jag glodde på gubben, rakt i ögonen!

Men han vägrade ge upp! Han gick in i busskuren ställde sig framför tidtabellen och läste tidtabellen och så fort som jag släppte blicken så böjde han sig ner och tog burken och sprang iväg! Måste har varit över 65 den gubben..... B)

Redigerad av don_salvatore87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta hände för ca 3 år sedan, stod vid busshållplatsen vid skolan, stod o väntade rätt så länge och då ser jag en gubbe med en icapåse full med tomburkar komma mot hållplatsen, som vanligt så gick han till soptunnan och öppnade och rotade och hade sig, då såg jag ölburken som stod precis under tidtabellen. En rätt så stor burk, den stora modellen, en som varje burkplockare är galen efter! Jag tänkte då "Den ska han INTE ta!".

När han blev färdig med soptunne-rotandet så såg han burken, och vilken blick! Han såg att burken var bevakad av mig, jag glodde på gubben, rakt i ögonen!

Men han vägrade ge upp! Han gick in i busskuren ställde sig framför tidtabellen och läste tidtabellen och så fort som jag släppte blicken så böjde han sig ner och tog burken och sprang iväg! Måste har varit över 65 den gubben..... B)

Haha, sprang han bokstavligen? Eller är det bara en förfinande omskrivning?

------------

Ojojoj, det finns verkligen vissa orginal i denna värld...

...syftandes på hela tråden, that is.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och min kompis skejta på alviks tvärbane-perong när först en konduktör kom o sa att vi inte fick skejta där, det sket vi i, sen kom en till och sa till os på skarpen.....Men vi fick va där en stund till. Sedan så komm en nerdrågad full uteliggare o sa: "zzztHICK här ifåååååååååååån, de häär e ingen jeeeeeeeevla lekplatzzzzzz" vi satt kvar på en bänk då han börja jaga oss. Vi gick åt varsit håll(man behövde inte springa för han kunde typ inte det) sedan så sa han ZZZZZZThick iveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg, jeeeeeeeeevla fittor! då gick vi up på en gång som går över perrongen o började ropa hej till han och så....Då gick han in i en av vagnarna och när han åkte iväg stod vi framför fönstret och vinkade till han.....Då såg han inte så glad ut B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förut när jag och några polare åkte T-bana så satt det en drogpåverkad man i 30 års åldern brevid oss. Han satt med huvet ner mot benen och försökte sova eller något. Min kompis säger att nu är vi i Tyska Brinken, och då vaknar mannen brevid till liv och sluddrar till,

- Tyska Brinken där har väl aldrig ni sovit? och sedan så återgår han till sin udda viloställning. Snacka om knepigt folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var i USA, vi skulle ha skjuts till hotellet igen. Hotellet hade typ bussar som hämtade folk som bodde på hotellet. jaja, men vi sa att han skulle komma en tid. Stog vi o väntade och klockan tickade iväg. Sen var han typ 1h försenad så ringde vi, då sa han "around the corner", sen tog det 30min till ^_^

Garvar hela tiden då jag tänker på det.

Han kan räknas med till skumma personer, hihi ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en snubbe som är helskum, han brukar typ gå på tunnelbanan i bara shorts, även på vintern! Sen brukar han typ stå och lyssna på freestyle och dansa lite i tunnelbanevagnen, för sig själv alltså. Vi kallar honom "Tunnelbansnakenfisrapparen" :wacko:

I Sthlm?.. kolla på den andra sidorna i topicen.. -_-

Edit*

En gång när jag åkte hem från stan så klev ett fyllo på bussen... typ hela bussen var full, satt nästan folk på varje säte.. fyllot satte sig längst bak..

Av någon anledning så flyttade alla, inklusive mig, sig så långt fram i bussen som möjligt... tills slut så hade fyllot hela bakre halvan av bussen för sig själv..

fatta vad han stank!!! ;)

Tänk er ruttna ägg, piss, spya, sprit plus lite mer äkligt på samma gång.. fy faen ^_^

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Sthlm?.. kolla på den andra sidorna i topicen.. -_-

Edit*

En gång när jag åkte hem från stan så klev ett fyllo på bussen... typ hela bussen var full, satt nästan folk på varje säte.. fyllot satte sig längst bak..

Av någon anledning så flyttade alla, inklusive mig, sig så långt fram i bussen som möjligt... tills slut så hade fyllot hela bakre halvan av bussen för sig själv..

fatta vad han stank!!! ;)

Tänk er ruttna ägg, piss, spya, sprit plus lite mer äkligt på samma gång.. fy faen ^_^

Mjo jag vet hur det luktar! Förut när jag åkte pendeln så vardet någon lodare som gick på och han luktade inte gott :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var i USA, vi skulle ha skjuts till hotellet igen. Hotellet hade typ bussar som hämtade folk som bodde på hotellet. jaja, men vi sa att han skulle komma en tid. Stog vi o väntade och klockan tickade iväg. Sen var han typ 1h försenad så ringde vi, då sa han "around the corner", sen tog det 30min till ;)

Garvar hela tiden då jag tänker på det.

Han kan räknas med till skumma personer, hihi :wacko:

Var ni i San Francisco? Bodde ni på Best Western Americiana? ^_^ Isf har vi bott på samma hotell och åkt samma buss! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, i SF kryllar det ju av skumma människor.

Situation #1: Vi tåg en spårvagn (Nej, inte dom SF-unika) ner till Fishermens Warf via Market street. Spårvagnen var proppad med folk. En kille som satt bredvid mig (16-20år) snackade i mobilen hela färden. När spårvagnen sedan skulle ta en ganska skarp kurva så gick elen. Han som körde (En klassisk amerikansk svart person om man så säger) skrek ut på äkta Texas dialekt "Hold on people, we'll be on track soon". Killen som satt bredvid mig, som talade lungt och sansatt i telefonen, skrek plötsligt till "It's no-one there!". Ingen fattade nått och alla bara tittade på varandra för att försöka bilda sig en uppfattning om vad han egentligen ville ^_^

Situation #2: Vi gick längs market street. En hel del uteliggare håller till där, och en kines tog sin doggy bag, slängde den på en taxi och gick lungt därifrån. En annan kines som stod och läste tidningen fick plötsligt värsta rycket och skrek och slängde ut tidningen på gatan. Lite läskigt, men såhär efteråt så är det ju rätt skojj :wacko:

Situation #3: Gick längs en gata i SF (Nere vid Fishermens Warf) och ser en kvinna som sitter på trotoaren. Notera att hon var extremt fet, alltså vi snackar 200 kilos klassen här. Hon kunde inte resa sig upp, så fet var hon. En kille gick förbi henne och sa "Can i see yor bellybutton!?" sen gick han därifrån. (Stavning på Bellybutton?)

Ja...kommer inte på fler just nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...