Jump to content

Skumma personer


Cortez
 Share

Recommended Posts

Kanske att det brukar åke en gubbe med bara kort byxor på sig med t-banan(sommar som vinter)som brukar stå å dansa nån konstig dans, har sett honom flera ggr

Haha, han är rolig. Såg han vid Riksdagen för 1-2 veckor sen faktiskt. Och ja, han hoppar och dansar i bara kallingar. Och nej, han fryser faktiskt inte. Han har en sjukdom så han svettas hela tiden, och han kan inte känna kyla. Han är 65 år tror jag. Dansat i stockholm i över 20 år nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Haha, han är rolig. Såg han vid Riksdagen för 1-2 veckor sen faktiskt. Och ja, han hoppar och dansar i bara kallingar. Och nej, han fryser faktiskt inte. Han har en sjukdom så han svettas hela tiden, och han kan inte känna kyla. Han är 65 år tror jag. Dansat i stockholm i över 20 år nu.

En trevlig sjukdom i kiruna :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta hände inte i T-Bana eller på buss eller liknande... Men iaf...

Jag och min syster skulle gå och se en film i Lund, så när vi går där lugnt på trottoaren(stavning?) ser vi en gubbe som går och vinglar lite (full!), helt plötsligt ställer han sig med händerna mot en vägg och börjar asflabba! Typ i sådär tio sekunder, sen vänder han sig mot oss och skriker: "VAD FAN GLOR NI PÅ, JÄVLA UNGAR!!!"... Jag och min syster började skratta och gick fort iväg, för han började gå mot oss! :teehee: (Han var på andra sidan gatan och det var grov trafik... Så vi hade tur och kom iväg...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag åker hem från skolan så brukar det alltid gå på ett fyllo (alltid full, morgon som kväll). han satte sig i mitten av bussen, där en annan person(typ 50 år) hade ställt sin väska... Ägaren till väskan satt ett säte längre fram i bussen och så fort som fyllot kollade på väskan så skrek han (ägaren) "SLUTA STIRRA PÅ MIN VÄSKA!!"...

Efter ett antal skrikningar började mannen (ägaren) gå fram till fyllot och putta till honnom... fyllot var hela tiden vänlig och bad om förlåtelse och lät ledsen..

Sen mitt i allt började han röka.. såklart bombarderades han av tonvis med

arga kommentarer och väskans ägar började skricka nått om att han inte ville ha rök på väskan.. :D

chaffören kom och drog ciggen från fyllot och släckte den.. Nu började fyllot svära.. bråket mellan fyllot och väsk-ägaren fortsatte och fyllot glömde att trycka på stopp-knappen (nu är vi ute på landsbygden och det är typ 1-2 km mellan varje stopp). efter 2-3 hållplatser sa chaffören att fyllot skulle av, för att alla irriterade sig på han.. När han gick av sa han hela tiden, "jag vet inte var jag är" och "detta är inte rätt hållplats"... när han var av började han gå åt fel håll

destutom :D..

det var typ 3+ ute så jag tyckte typ synd om honom.. :D

såg inte han på 2 veckor så alla började tro att han låg död i nått dike.. men

sen kom han tillbaka.. :teehee:...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, han är rolig. Såg han vid Riksdagen för 1-2 veckor sen faktiskt. Och ja, han hoppar och dansar i bara kallingar. Och nej, han fryser faktiskt inte. Han har en sjukdom så han svettas hela tiden, och han kan inte känna kyla. Han är 65 år tror jag. Dansat i stockholm i över 20 år nu.

Ah, Tumba-Tarzan, I believe...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För över ett år sen skulle jag och några polare in på bio i Linköping. Vi hade tagit plats längst bak i bussen och kunde där större delen av resan snacka ostört. När vi nästan var i Linköping kom en gubbe(50+)på bussen som satte sig typ bredvid oss. Han började snacka med oss om allt möjligt, fast mest "ungdomsgrejer". Till slut frågade han oss vart vi var på väg, en polare svarade att vi skulle in och se på bio. Mannen replikerade med ännu en fråga, "Jasså vilken av dom?". Polaren svarade att vi skulle till SF biografen. "Jasså vilken tid börjar filmen?", "20.30" svarade polaren(Eller ärligt talat kommer jag intye ihåg när bion startade). "Okej, jag kanske kommer in så ses vi där" säger gubben och går av bussen. Vi tittade förvånat på varandra och undrade om vi hört rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För över ett år sen skulle jag och några polare in på bio i Linköping. Vi hade tagit plats längst bak i bussen och kunde där större delen av resan snacka ostört. När vi nästan var i Linköping kom en gubbe(50+)på bussen som satte sig typ bredvid oss. Han började snacka med oss om allt möjligt, fast mest "ungdomsgrejer". Till slut frågade han oss vart vi var på väg, en polare svarade att vi skulle in och se på bio. Mannen replikerade med ännu en fråga, "Jasså vilken av dom?". Polaren svarade att vi skulle till SF biografen. "Jasså vilken tid börjar filmen?", "20.30" svarade polaren(Eller ärligt talat kommer jag intye ihåg när bion startade). "Okej, jag kanske kommer in så ses vi där" säger gubben och går av bussen. Vi tittade förvånat på varandra och undrade om vi hört rätt.

Pedofil :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna julen, så skulle jag, min kusin och min moster åka spårvagn till nån släkting av nåt slag. då kom det in nån snubbe, som gick fram till min kusin å sa "jag har druckigt idag..." åsså tog han fram sitt spårvagns kort och frågade om vi kunda hjälpa honom att stämpla. men någon hjälp med att stämpla fick han inte, de borde han klarat själv. så han satt där å tjötade om att vi skulle stämpla åt honom, i kanske 5 minuter. å sen gick han å gjorde det själv. när han sedan gått av spårvagnen så började alla asgarva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske att det brukar åke en gubbe med bara kort byxor på sig med t-banan(sommar som vinter)som brukar stå å dansa nån konstig dans, har sett honom flera ggr

Har faktiskt sett honom många gånger. Inklusive på ett tidningsomslag... ;)

En rolig grej som hände på tunnelbanan i vintras (november tror jag):

En invandrarkille med oerhört sliskiga kläder lyssnar på Usher - Yeah i sin MP3-spelare på ovanligt hög volym, så att man hörde flera meter ifrån med typ normal musiklyssnarvolym. Det roliga med det hela var att vagnen var hyfsat tom, bara han och jag var i den, och han dansade till låten precis som Usher gör i videon! Det såg ruskigt löljigt ut :P(w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För några månader sen måste jag åkt med världens skummaste busschafför, hon trodde typ att hon var pilot eller nått. ^_^

Hon sa grejer som "Välkommen ombord", "vår destination är ..." och "vädret ute är klart, lätt molnighet" B)

Sen på tågstationen för ett tag sen så stog det en snubbe vid en sån här Selecta-automat, när han hade köpt en choklad-bit (tror jag det var) så ropade han "Ja! Jag vann!" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHA!!! B) Såg han ut att vara bonde, eller? :P

När jag och pappa var i STHLM en gång skulle vi ta T-bana från Slussen. Vi sitter och väntar på att vårt tåg ska komma. Då kommer en hemlös och börjar rota i papperskorgen som är brevid oss. Helt plötsligt börja han skälla rakt ut. Vi hörde inte vad han sa, men det såg ut som han skällde på papperskorgen eller nåt! :lol: På slutet uppfatta jag att han sa "Ta bort händerna!". ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och min kompis gick på trottoaren brevid en bilväg...jag tar upp en snöboll och kastar på en bil som kör förbi, bilen stannar och jag och min kompis börjar springa tillbaka mot porten där min kompis bor. När vi kommer fram till porten så var det låst, eftersom klockan var efter nio. Han kommer ut ur bilen och tar mig och min kompis i våra jackor och puttar oss mot porten. Han babblar massa sk*t och sätter sig i bilen och åker därifrån. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och min kompis gick på trottoaren brevid en bilväg...jag tar upp en snöboll och kastar på en bil som kör förbi, bilen stannar och jag och min kompis börjar springa tillbaka mot porten där min kompis bor. När vi kommer fram till porten så var det låst, eftersom klockan var efter nio. Han kommer ut ur bilen och tar mig och min kompis i våra jackor och puttar oss mot porten. Han babblar massa sk*t och sätter sig i bilen och åker därifrån. B)

Haha, fan va klantigt. Såklart om ni kastar en snöboll på en personbil, så är det självklart att han/hon stannar och ska ha tag på er. Sen att springa till en låst port, haha, jag garvar som fan. Planera lite bättre, va.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHA!!! B) Såg han ut att vara bonde, eller? :P

Det spelar väl ingen roll om han är bonde eller inte? :lol:

Många tror att bondar är helt korkade och inte fattar ett skit, vilket inte stämmer!

Jag är inte bonde, däremot bor jag i en liten stad med många åkrar, och en tre, fyra bondgårdar vitt spridda... När jag började sjuan för några år sen var det några som retade mig för att jag bodde där jag bodde, och vägrade inse att jag inte var en bonde, fan, jag har ju aldrig ens sett en ko, mer än på teve... Jag var retad ända tills jag hade fest hemma hos mig... endast några stycken kom, men de insåg att jag inte bodde i ett "lantligt" hus, tvärtom hade jag mer elektronik och datorer än dem, vilketfick dem att inse att jagkanske inte varså töntig, trots att jag bodde i en lantlig stad...

Det är ett viktigt ämne att ta upp, tycker jag jag... Man är INTE dummare för att man är lantis...

EDIT: sry för att det blev så off-topic... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag skulle åka buss en gång med några polare... (Två st) Då kommer Det en kille (en mörkhyad) och när han skulle köpa en biljet, så hade han inga pengar, så han sprang runt och frågade ALLA i bussen (inkl jag och mina kompisar) han fick tillslut pengar av en gammal dam.. han gav pengarna, och fick en biljet. Han sätter sig framför oss och börjar sjunga Markoolio låtar... han hade så jädra falsk röst :lol: !! Typ alla i bussen tittade på han, men han brydde sig inte! B)

*Rätt Pinsamt*

Redigerad av Perlan_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va kul att läsa allt som alla berättar om B)

jag och min kommpis va på väg till gittarskolan och när vi kom till bushollplatsen så va det en gammal gubbe (ca. 70 och flintis och hade en fyrkantig svart väska och en annan gittarväska) som börja säga "ah så ni ska spela gura!" och skrattade lite som tomten.

sen så drog han fram en kam och börja kamma huvudet (som om han hade något hår) sen när han va klar me "håret" så börja han kamma skegget och sen sin egen kavaj (eller va det va). sen börja han prata om sin barndom och och att han bla. har spelat gura i sinna yngre dar. plötsligt så börja han öpnna den fyrkantiga väskan och trog ut ett dragspel och börja spela, vi skulle också sätta betyg om hanns låtar va bra eller dåliga.

vi kolla på klockan och tänkte att bussen skulle komma snart (den va försenad). 10 minuter hadde gått efter betysättningen av hanns dragspelande. och han börja prata om att han spelar en annan sorts gittar och öpnnar den andra svarta väskan (som va formad som en gittar) och visa oss en luftgittar. jag och min kommpis sa "oj det finns ju ingenting där i" då blev han smått förbannad och sa att det är en luftgittar. han tog ut gittaren och börja spela. sen kom bussen tillslut. jag och min kommpis va lite fundersamma om vad som hade hänt.

en annan historia som inte har någonting med skumma snubbar/snubbor att göra

på min pappas sida så kommer i stort sätt alla från sydamerika. min brorsa hadde kommit til sverge och va hadde kanske varit i sverge ett helt år så han förstod språket ganska bra (men inte som en svensk).

han körde med sin vita bubbla och råka krocka med en lycktstolpe så det blev ett stort U på framsidan på hanns bil. då var det nån som hadde ringt polisen och trode att bilen va stulen så polisen kom till stället och frågade "har du druckit" och min brorsa svarade "japp". då fick han blåsa i en sån där grej och den va grön. då blev polisen lite misstenksam och sa "hm, blås igen", han blåste igen och det va grönt, då va polisen förbannad och sa "va fan har du druckit" då svara min brorsa "jag har druckit saft". gissa om polisen blev hur då...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...