Jump to content

Auschwitz,


pKz
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hmmm, när jag tänkte efter så kom jag på att det var den s.k. "Auschwitz-60 års jubileum" igår (eller om det var i förrgår.) men, det är ju inte för att sörja de döda som dog där, den dagen är ju ett s.k. "Årsdag/jubileum" etc. därför att man räddade alla människor där, man firar ju att man släppte ut fångarna. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

asså ja. De är skit hemskt de som hände. Men jag kan inte påstå att vi ska sitta och grina för det idag? B)

Håller med

det som hände var så jävla fruktansvärt, men det är ingen idé att gräma sig för det som hänt

istället är det bara att se framåt och ta lärdom av det som hänt

och dessutom händer sånt här fortförande, i sudan tex (ca 70.000 döda)

och rwanda 1994: 800.000 döda

så för fan, satsa på utbildning, sånt här händer bara i fattiga u-länder där folk saknar utbildning

men hur det lyckades hände i tyskland är fortfarande en fråga

nä asså jag blir bara arg när jag tänker på all skit i den här världen

man ska fan vara tacksam att man bor i sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja,Sverige är ett mycket bra land,kan inte förstå alla som klagar på det...

Vi har ett bra klimat, mycket vatten, viharpengarså vi klarar oss, och senaste kriget var för flera hundra år sedan...

Yeah! Sverige är nästvärldens bästa land i världen 2004. FN rankade alla länder hur bra dom var i skolor, sjukvård hur demokratiskt de var osv. ja allt. Etta kom Norge för deras fucking olja. USA blev inte nöjda med åttånde platsen och anföll norge och sa att dom var bortskämda! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, de va jättehemsk med det som nazisterna gjorde men det ingen har tagit upp är vad ryssarna och kommunisterna gjorde. Människor pratar ofta om hur gryma och fruktansvärda nazisterna var men faktum är att komunisterna faktiskt mördade fler människor än tyskarna. En liten reminder bara....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm, när jag tänkte efter så kom jag på att det var den s.k. "Auschwitz-60 års jubileum" igår (eller om det var i förrgår.) men, det är ju inte för att sörja de döda som dog där, den dagen är ju ett s.k. "Årsdag/jubileum" etc. därför att man räddade alla människor där, man firar ju att man släppte ut fångarna. ;)

^_^ NÄHÄÄÄ! va trodde du topicen handlade om. -

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAg ägnade dagen inte en tanke. Jämlikhet mellan raser och etniska grupper kommer aldrig uppnås utan en bekräftelse av kommunismens folk mord. Att koncentrationslägret buchenwald användes lika flitigt av kommunisterna uppmärksammas inte. Har en jude mer värde än en vanlig vit?

Det finns inga raser av människan, det är vetenskapligt bevisat.

Intressant fakta, det där om bushenwald.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det nazisterna sa var bara outgrundligt pladder, de hadde inte rätt.

Jag tror mer på min historialärare än en nationaldemokrat som du, men berätta gärna vad ditt parti säger om människoraser.

Är inte partibunden och din historie lärare är dum. Vad har en lärare med raser att göra? fråga en rasbiolog istället.

Raser.

Mina åsikter har inget med detta att göra men vi säger så här, jag vill ha kvar sverige med ett folk och en kultur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, han har berättat mycket om nazisterna, min lärare är väl som alla andra lärare, han säger det som är sant.

Tror du att det har funnits förintelseläger, det finns de som förnekar detta?

Det är vetenskapligt bevisat att det inte existerar några människoraser, detta måste ju vara bekräftat av vetenskapsmän så de som tror sig vara rasbiologer är helt ute på fel spår.

Ps: homo sapiens är väl en art?

Redigerad av danil89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, han har berättat mycket om nazisterna, min lärare är väl som alla andra lärare, han säger det som är sant.

Tror du att det har funnits förintelseläger, det finns de som förnekar detta?

Det är vetenskapligt bevisat att det inte existerar några människoraser, detta måste ju vara bekräftat av vetenskapsmän så de som tror sig vara rasbiologer är helt ute på fel spår.

Ps: homo sapiens är väl en art?

Homo sapiens är människan. Kauksier, orientaler, negroider är raser sedan finns det arter från det.

Och alla lärare säger inte saningen. Dom manipulerar bäst fan dom vill.

Och snälla, du som kan. Lägg fram din "vetenskapligt bevisade fakta".

Angående förinteleselägrerna. Det kan jag inte svara på eftersom jag lyssnar på båda sidor. Klart dom fanns, men deras uppgifter kan man disskutera. Men knappast med dig. Du är en liten snorunge, "min lärare säger". Hur som helst så gjorde hitler fel och satte käppar i hjulen för kommande genarationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, han har berättat mycket om nazisterna, min lärare är väl som alla andra lärare, han säger det som är sant.

Tror du att det har funnits förintelseläger, det finns de som förnekar detta?

Det är vetenskapligt bevisat att det inte existerar några människoraser, detta måste ju vara bekräftat av vetenskapsmän så de som tror sig vara rasbiologer är helt ute på fel spår.

Ps: homo sapiens är väl en art?

Joo...de stämmer har pratat med en Nazist, som sa att de bara är Propaganda och att de bara är skit,

sicket Stolpskott!

/Martin

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inga raser av människan, det är vetenskapligt bevisat.

Det knepiga är att det finns folk som säger att man har bevis för att rasbegreppet existerar, och det finns säkerligen minst lika många som har bevis på att det inte existerar. Så det kan man ju diskutera om, utan att egentligen komma fram till något svar.

Illustrerad vetenskap 10/2004:

SIV_8623.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det knepiga är att det finns folk som säger att man har bevis för att rasbegreppet existerar, och det finns säkerligen minst lika många som har bevis på att det inte existerar. Så det kan man ju diskutera om, utan att egentligen komma fram till något svar.

Illustrerad vetenskap 10/2004:

Har lagt fram bevis för rasbegreppet, lägg fram emot istället för en halv-taskig notis. Den är knappast godkänd med tanke på att den inte svarar på något.

Darwin menade att vi hade precis samma utformning som djuren.

"Enligt charles darwin har nyttiga egenskaperna förtsvidare för artens fortlevnad, som anpassas efter klimat och anpassning. Detta gäller djur och människor"

Källa: Psykologi av martin levander.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...