Jump to content

Auschwitz,


pKz
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jaja.. de va hemskt det som har hänt där... men det var ju ett tag sen så det är lite sent att söjra...

Tycker att D-Day är "viktigare".. om man inte hade utförd den operationen så hur hade världen sett ut idag? D-Day var "början" till Hitlers fall...

ok.. inte precis början.. hände väll andra saker innan dess men operationen betydde mycket.. MYCKET..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PKz bara för att det är minnesdag för Auschwitz betyder inte att alla ska sörja. De flesta har ingen som de blivit av med ifrån Auschwitz... Bara för att du tydligen har starka band till Auschwitz betyder inte att alla har det...

Jag sörjer inte... Men jag tänker på förintelsen och jag hoppas att det aldrig händer igen och det kan man däremot förvänta sig från folk...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv varit där nere för ett tag sen och jag kan säga att hela den gruppen som var med där nere ändrade sin livssyn efter att dom var med om allt som vi gjorde där, inklusive jag.

Jag tycker kanske inte att man ska sitta och grina men man ska tamig fan visa respekt!

Jävligt moget av två töntar som er och sitta och tjafsa i den här tråden.

VÄX UPP!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oja de är fel att bråka om det. Men han ska fan inte berätta för mig att jag ska grina som fan. Ungefär som att jag skulle sluta leva idag bara för de var 60 år sen. De var och är hemskt de som hände. Jag mår illa när jag tänker på hitler och allt han gjorde. jag HATAR honnom. Man kan ju fan inte bara döda folk bara för dom kommer från olika länder osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inget man tänker på varje dag, men när man gör det så är det ju hemskt. Nazisterna var verkligen dumma.

Stocklholms blodbad ligger så långt bort i tiden att det är svårt att föreställa sig hur det var.

Jag sörjer inte, men jag tycker att det nazisterna gjorde mot judarna var hemskt.

Såg ni Schindlers list igår, den filmen var verkligen bra.

Redigerad av danil89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VAD SKA JAG SÄGA DÅ? LA IDIOTA

@Ceone: Haha, viktigt? Det dog 1.5 miljoner personer på lägren.

Hur många dog i D-Dagen?

Dom på Normandie KRIGADE, dom andra blev mördad för dom var "djur". för i helvete använd hjärnan.

Det kunde dött ännu mer om Allierade aldrig hade gett sig på tyskland. För tyssland hade blivit supermakt och säkert tagit: Polen, Tyskland, Frankrike, Nederländerna, Österrike och Belgien. Utan motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kunde dött ännu mer om Allierade aldrig hade gett sig på tyskland. För tyssland hade blivit supermakt och säkert tagit: Polen, Tyskland, Frankrike, Nederländerna, Österrike och Belgien. Utan motstånd.

Och därmed dödat ÄNNU fler judar/homosexuella/invalidiserade så JO det spelar visst stor roll pKz...

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser inte riktigt meningen med den här tråden. Minnesdag eftersom dagen D var för c:a 60 år sedan (Borde väl bli mer 61 nu då vi närmar oss april 2005?), såvitt jag vet var dagen-D inte bara när de stormade stränderna runt om i Normandie och hade bort de stora kanonerna som tyskarna hade som uppbackning!? Det var väl om jag minns rätt också slaget om den lilla franska staden/byn Carendan eller vad den nu hette. Carendan var för övrigt vändpunkten i kriget då de amerikanska styrkorna fick lite bättre läge.

Nåja, nog tjafsat om det jag virrar om ovan. Alltså, nog var det som många sagt ovan, det var hemskt att så många oskyldiga liv togs kål på, dock så känner ingen av oss här (eftersom jag antar att vi int ehar några pensionärer här?) de som dog under kriget. Såvida jag inte känt nån kan jag inte sörja den personen vare sig den var min släkting eller ej. T.ex. min morfars bror som krockade med tåget på sin moppe... (ehm ja faktiskt han var full, fick veta det när vi gick igenom nån sorts släktträd :"> ), inte sörjer jag honom bara för att han dog. Jag kände honom ju inte. Hur skulle det se ut om vi gick och sörjde alla som dog?

Vi skulle aldrig få le eftersom man räknar med att människor dör ungefär var eller varannan sekund. Och det där tjosanet nere i Thailand och var det nu var där det blev stormar. Nog är det tråkigt och jag donerar väl gärna lite pengar för att hjälpa de stackarna där nere men inte går jag runt och sörjer de döda... jag kände dem inte. ^_^

Låter väl troligen som om jag ger fan i folk om jag inte känner dem men det gör jag inte men ser ingen mening att sörja personer som dött som man inte känner. Om någon får en stroke på gatan och avlider, inte börjar jag sörja honom för att jag stod på samma planet som honom? :blink:

Samma sak när Anna Lindh blev mördad. Alltså ja, hela Sverige var ju tokiga. Nere på stan sammlades folk för att SÖRJA henne, de som inte ens känt henne. Men varför skall man sörja människor man inte känner? Visst, hon var en mycket bra politiker och det var både synd och en stor förlust att hon blev mördad men alltså, jag förstår inte riktigt varför man sörjer människor som man inte känner som jag skrivit nu de senaste raderna... ehm... och kan ju tillägga att jag itne förstår varför du blandar in DagenD tillsammans med dessa koncetrationsläger. De har inte ett jota med varandra att göra. Är ju som att jag börjar snacka och jämföra Sveriges Nationaldag med typ, låt oss säga uppfinningen "Spinning Jenny"? Alltså, jaaaahaaa... är lite förrvirrad här borta men nåväl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sagt minst 2 gånger att denna topic ska låsas, inte skrivas i. Eftersom den saknar betydelse.

host* döda judar. *host*

edit: Håller på med detta på SO:n, så tänkte bara lägga upp tråden. Om ni förstår?

Kolla vad ni skriver och läsa igenom. På "Namn" på proven sen ska jag skriva Jävla fittunge. Oki?

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...