notorius Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Jag skulle koppla ut min HD för att kolla på en sak som står skrivet på den, när jag sen kopplade in den igen så gick den inte igång längre. När man sätter på datorn så ska det koppa två pip ju men de kommer inte en enda,HD n är helt död, det finns bara ström i den. Jag har bytt ut alla kablarna och den funkar inte och dessutom har jag fixat en ny HD som är helt tom men den går inte heller, det kommer iofs ett pip men sen händer det inget, helt svart skärm. Vad ska jag göra? PS. den affären där jag köpte tar inte emot den, det har gått ganska länge sedan jag köpte den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Kolla att alla kablar sitter rätt, testa i en annan IDE-kontakt och kolla om den funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Det är ganska naturligt att det inte händer något med en hdd som är helt tom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Jag skruvade isär en gammal 133 mhz och den hade 2 ide utag aja... Kolla så allt sitter ordentligt och kolla ifall det det är några piggar till ide kontakten (på hd allstå) som blivit böjda...Om du fattar vad jag menar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 24 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Först av allt, the-copy, jag spelar INTE cs. Man ska kunna starta en helt tom HD och sedan sätta in formatteringsdisketten men min HD är HELT död, den snurrar inte eller nåt fast strömmen finns. PS. Sorry om jag kallade dig cp the-copy, lite less på skitet nu. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2005 Har problemet löst sig? Har du provat med en annan hd så du vet att det är det som är felet? Min krashade för en vecka sen av outgrundlig anleding.. jag fick köpa en ny. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 27 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2005 Resetta CMOS om inte BIOSet bootar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts