Jacker Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Alla tankar om vart nästa GTA ska utspela sig. I London? I Chicago? Whatever... Själv kom jag och tänka på en plats. Eller några kanske jag ska säga. Varför inte ta alla gammla städer igen?! D.v.s Liberty City, Vice City och San Andreas. Men SA är ju en stat, så då kan man ju bara välja en utav städerna... Isf faller min röst på Los Santos. Sen skulle man kunna ge städerna tillhörande landsbyggd. Så man kan köra utanför Liberty City och Vice City den här gången. Ta sig mellan städerna gör man via bil, flyg tåg eller båt. Men till skillnad från San Andreas behöver man inte köra/flyga/åka hela vägen mellan städerna. När man åkt en bit på de vägar som leder ifrån staden man är i svartnar skärmen och man ser olika mellansekvenser där man åker över slätter, igenom skogar, över broar, etc. Sen får man åter kontroll över bilen och du är i t.ex Vice City. Designmässigt då? Städerna ser inte helt likadanna ut som i föregångarna. Det är fortfarnade Liberty City, Vice City och Los Santos känsla. Men man har gjort om det så städerna är mycket större och ser, som sagt, helt annorlunda ut. Givetvis ska det forfarnade vara Portland, Staunton Island och SV i Liberty City och desamma i de andra städerna (och kanske några nya). Ni förstår nog vad jag menar.... Varje stad med tillhörnade landsbyggd skulle kunna vara lika stor som San Andreas. D.v.s 3st San Andreas! Tycker ni att det låter som en bra idé, eller har ni en helt annan vision? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Kanske inte det med mellansekvenser... Tycker man skulle röra sig genom städerna via broar, sen lite här och där kommer en liten ö... Som Starfish island med ett motel på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Men om du kör mellan LC och LS borde det kännas ganska konstigt med det. Du kör ju över hela USA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Bra idè men mellansekvenserna ska inte vara med. Man kan ju istället göra avståndet "lite" mindre än hela USA men r* kan sätta dit lite sevärdeheter som finns just emellan VC, LC och LS... men det är en bra idè. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
erik_vice88 Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 (redigerad) Kommer nog bli London år 1969 eftersom siffran "69" e med på så många ställen i SA. T e.x. Area 69,landningbanan på Easter Basin Airport, Dribblers basketlinne från ProLaps har nr.69 mm. För det var en reklamaffisch i GTA3 där det stod "See you in Miami!" Och ni vet vilket spel som kom efter GTA3(miami=Vice City om ni fattar ) Redigerad 23 januari, 2005 av erik_vice88 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Jersey represented. Recognice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Det är ju bara tomma argument, det är ju ingenting som talar för att det skulle bli så, och personligen vill jag ha nytt inte gammalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
viek Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 En ny stad, tack - vet dock inte vilken jag vill ha. Men även skulle jag vilja att man kunde komma till Vice City till exempel och köra runt där - dock inte hela VC. I San Andreas gjorde man ju bara ett uppdrag i Liberty City; man fick inte göra någonting mer där ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 (redigerad) Man kan springa runt i en stor del av Portland, visste du inte det? Det finsn en guide som visar olika sätt att göra det på GameFAQs. BTW. 69:an är en sexställning. Det är utan tvekan det R* syftar på. Redigerad 25 januari, 2005 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 26 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2005 Jag tycker att GTA4 ska man kunna välja att styra karaktären i första person, det hade varit asgrymmt och inte omöjligt då bilarna i GTA 3 - SA går att styra så (det är sant ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 27 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2005 Bilarna kan inte styras i första person, däremot finns det en front-kamera vinkel. Det är inte samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
divra Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Kommer nog bli London år 1969 eftersom siffran "69" e med på så många ställen i SA. T e.x. Area 69,landningbanan på Easter Basin Airport, Dribblers basketlinne från ProLaps har nr.69 mm. För det var en reklamaffisch i GTA3 där det stod "See you in Miami!" Och ni vet vilket spel som kom efter GTA3(miami=Vice City om ni fattar ) Sa inte Donald Love nåt i stil med "See you in Miami" också? Eller om det var nån annan... Ray var det nog! Man skjutsade honom till flygplatsen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Nä, hade kännts konsitg med en gammal stad igen. En ny stad röstar jag på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 10 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2005 Carsor City nämns ett antal gånger på radion, så det kanske blir den. Dessutom sa de ju i GTA3 att det ligegr nära Liberty City, så det kanske är med också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 4 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2005 Jag tycket man borde göra ett helt GTA:USA alla de gamla städerna(fast större fast ändå lika) plus nya som chicago, st louis, seattle, phialadelphia, boston, atlanta, new orleans m.m och landsbygd förstås (det borde också vara en icke-linjär story) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2005 Hellre allt nytt, för liksom. En del av charmen i GTAspel, är ju enligt mig att inte hitta nåt i början. Man kan inget på kartan för 5 öre när man börjar spela. Och man har alla miljöer, och småställen, och sevärdheter framför sig. Helt nytt. Jag gillar det, och vill ha ny spelyta nästa GTA. Men jag skulle vilja ha nåt som uppdrag "Saint Markos Bistro" i SA, det är mer än välkommet. Men själva spelytan ska vara ny. London i 3D skulle faktiskt det kunna bli, men frågan är om R* gör det. Jag skulle inte ha nåt emot det, men det är inte min drömstad. Sen nya funktioner, eller ja... Kunna göra mer. Jag gillade verkligen de här grejer de har förnyat i GTAspelen. I GTA3 kunde man inte åka helikopter, och det enda planet var ett litet pluttigt Dodo. Inte kul. Men det var som en ledtråd. I VC kunde man ju åka helikopter, och flygplan. Och sen i VC fanns det gäng, haitaner, och cubaner. Då fanns de bara där, och kunde inte utrotas. Fanns inga "områden", så att säga. I San andreas utvecklades detta, här kunde man ta över områden, här fanns det gäng. I VC fanns det även att man kunde byta kläder, vilket inte fanns i GTA3. Detta utvecklades till klädaffärer. Sen pluppade det nya grejer i SA, som vapenskill, gå på gym, flickvänner, cykel osv. Så egentligen om man tänker efter har det kommit ett nytt fordon i alla GTA. I GTA3 -> VC(Helikopter, och lätthanterade flygplan.) VC -> SA(Cykel.) Blir det nåt nytt fordon i nästa GTA? Kanske skateboarden som det ryktades om innan SA. Sen i alla GTA har det varit förrädare. I GTA3 var det redan i början. I GTA:VC i slutet. I GTA:SA efter ett tag... Undrar om det blir nåt förräderi i nästa GTA, och hur det går till. Humhum, kanske lite offtopic, men lite tankar om nästa GTA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 4 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2005 Jag tycket man borde göra ett helt GTA:USA alla de gamla städerna(fast större fast ändå lika) plus nya som chicago, st louis, seattle, phialadelphia, boston, atlanta, new orleans m.m och landsbygd förstås (det borde också vara en icke-linjär story) Skulle nog bli lite för mycket.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 4 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2005 Skulle nog bli lite för mycket.. Precis, skulle väl aldrig funka med den tekniken vi har just idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 4 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2005 Hellre allt nytt, för liksom. En del av charmen i GTAspel, är ju enligt mig att inte hitta nåt i början. Man kan inget på kartan för 5 öre när man börjar spela. Och man har alla miljöer, och småställen, och sevärdheter framför sig. Helt nytt. Jag gillar det, och vill ha ny spelyta nästa GTA. W0rd up! Då såg man allt på ett helt annat sätt, man kände inte igen något... Nu känner man till allt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Hellre allt nytt, för liksom. En del av charmen i GTAspel, är ju enligt mig att inte hitta nåt i början. Man kan inget på kartan för 5 öre när man börjar spela. Och man har alla miljöer, och småställen, och sevärdheter framför sig. Helt nytt. Jag gillar det, och vill ha ny spelyta nästa GTA. Men jag skulle vilja ha nåt som uppdrag "Saint Markos Bistro" i SA, det är mer än välkommet. Men själva spelytan ska vara ny. London i 3D skulle faktiskt det kunna bli, men frågan är om R* gör det. Jag skulle inte ha nåt emot det, men det är inte min drömstad. Sen nya funktioner, eller ja... Kunna göra mer. Jag gillade verkligen de här grejer de har förnyat i GTAspelen. I GTA3 kunde man inte åka helikopter, och det enda planet var ett litet pluttigt Dodo. Inte kul. Men det var som en ledtråd. I VC kunde man ju åka helikopter, och flygplan. Och sen i VC fanns det gäng, haitaner, och cubaner. Då fanns de bara där, och kunde inte utrotas. Fanns inga "områden", så att säga. I San andreas utvecklades detta, här kunde man ta över områden, här fanns det gäng. I VC fanns det även att man kunde byta kläder, vilket inte fanns i GTA3. Detta utvecklades till klädaffärer. Sen pluppade det nya grejer i SA, som vapenskill, gå på gym, flickvänner, cykel osv. Så egentligen om man tänker efter har det kommit ett nytt fordon i alla GTA. I GTA3 -> VC(Helikopter, och lätthanterade flygplan.) VC -> SA(Cykel.) Blir det nåt nytt fordon i nästa GTA? Kanske skateboarden som det ryktades om innan SA. Sen i alla GTA har det varit förrädare. I GTA3 var det redan i början. I GTA:VC i slutet. I GTA:SA efter ett tag... Undrar om det blir nåt förräderi i nästa GTA, och hur det går till. Humhum, kanske lite offtopic, men lite tankar om nästa GTA. Jag tycker man kan få en ny yta+ dom gamla städerna med tillhörande landsbygd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts