Jump to content

Ljuddämpad Pistol


Sikorka
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

Det är bara en omskrivning av ett ord.

Ordet silencer innebär ju att ljudet "tystas" ner.

Supressor menar ju mera "döva" ljudet.

Det är ändå samma föremål.

Nej.

Googlade om det nu.

En suppressor är gjord för att ta bort ljuset (muzzle flash:en). Den sänker också ljudet. Det ända den gör.

En "silencer" är gjord för att ta bort ljudet. Den gör ju kulorna mindre/svagare och farten på kulan minskar också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det är så att ljuddämparen sänker kulans fart, vilket gör att den inte spränger ljudvallen. Därför hörs inte den karaktäristiska smällen. :P Det negativa är ju givetvis att kulan inte kommer lika långt och blir svagare.

Detta har jag läst i Illustrerad Vetenskap, men jag är inte säker på att all information jag skrivit är sann, eftersom jag ej kommer ihåg ordagrannt vad det stod. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det är så att ljuddämparen sänker kulans fart, vilket gör att den inte spränger ljudvallen. Därför hörs inte den karaktäristiska smällen. :P Det negativa är ju givetvis att kulan inte kommer lika långt och blir svagare.

Detta har jag läst i Illustrerad Vetenskap, men jag är inte säker på att all information jag skrivit är sann, eftersom jag ej kommer ihåg ordagrannt vad det stod. :P

Det låter troligt :( och om tänker så att ett luftgevär skjuter i 200 m/s och en pistol måste skjuta iväg kulan i 340 m/s för att spräck ljudvallen. Det låter gansk rimmligt att den skjuter lite snabbare än det från början så att en ljuddämpare bara sänker farten en liten bit så att det blir 320 istället för 360 kanske ;)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det är så att ljuddämparen sänker kulans fart, vilket gör att den inte spränger ljudvallen. Därför hörs inte den karaktäristiska smällen. ;) Det negativa är ju givetvis att kulan inte kommer lika långt och blir svagare.

Detta har jag läst i Illustrerad Vetenskap, men jag är inte säker på att all information jag skrivit är sann, eftersom jag ej kommer ihåg ordagrannt vad det stod. :lol:

Tror inte alltid är så men om man vill ha det tystare så måste man göra så. En ljuddämpare är inte designad för att bromsa en kula.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur ska jag kunna skjuta kunge.. Pfff phh Öhm *host*:"> Jag menar Hur ska jag kunna sikta?:">

Först tar du på dig en clowndräkt och målar dig vit i ansiktet, sen går du fram till kungen och ställer dig brevid honom. Efter det tar du fram en pistol och håller bakom kudden så han inte ser. Sen är det bara att trycka pistolen mot kudden och skjuta igenom den rakt i magen på honom. Avlägsna dig sedan från platsen i lugnt tempo... Detta har jag lärt mig från Spy Hard med Leslie Nielsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.bättre att skjuta honom mitt i pannan isf... ett skott i magen är ju lättare att överleva.. fast jag tycker man bör välja nått annat offer än kungen... han är ju cool...

Mja, fast det är svårare att hålla upp både kudden och pistolen i huvudhöjd, sen ser det mera misstänktsamt ut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...