Sikorka Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Hur fungerar en ljuddämpad pistol... Alltså dämpningen som får kulan att låta som en sy-nål ? Vilket matrial finns i ljuddämpningen? och kan man göra en själv? :"> :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemuleN Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 (redigerad) Material vet jag inte, men jag antar att det är nån sorts metall , men den funkar iallafall så att alla ljudvågor som blir av att man skjuter studsar runt inne i ljuddämparen UTOM just dom som går rakt fram och det är sdom man hör (är 97% säker på att det är så) och sånna kan man bygga själv, fast ja har ingen aning om hur EDIT: självklart slog dom där 3% till http://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_smile.png' alt=':)'> här är hur de funkar på riktigt. Redigerad 23 januari, 2005 av HemuleN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Om man sätter på en ljuddämpare på ett luftgevär lär det inte höras så mycket va?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 På luftgeväret är det bara fjädern och lufttrycket som låter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Ljuddämpare ser inte alltid ut som en kukförlängare till pistolen finns vapen som är ljuddämpade från början och ser hetl vanliga ut men jag vet inte hur dom funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Det är antagligen cylindern som har ett extra lager av något speciellt material... detta gör att kulan "passar" in precis i hålet... nåja ska inte förklara mer än det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Vadårå? Tror du jag ska skjuta kungen? ganstaaa.bmp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Vadårå? Tror du jag ska skjuta kungen? Don't upload onödiga bilder. i ljuddämparen finns det "räfflor" (ungefär som dom i pipan på pistolen som gör att kulan ska snurra) men ljuddämpar räfflorna är djupare och gör att ljudet fångas upp av räfflorna och förintas dierekt eller studsar tillbaka. nåt liknande har jag för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Vadårå? Tror du jag ska skjuta kungen? Det är väl på tiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Behold my haxx0ring Paint-skillz! Här är en simpel liten ritning för de som fortfarande inte förstår: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Addar frågor: skillnad mellan "silencer" och "suppressor"? Måste man ha speciella kulor till båda sortens ljuddämpare eller bara "suppressors"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Addar frågor: skillnad mellan "silencer" och "suppressor"? Måste man ha speciella kulor till båda sortens ljuddämpare eller bara "suppressors"? Det är bara en omskrivning av ett ord. Ordet silencer innebär ju att ljudet "tystas" ner. Supressor menar ju mera "döva" ljudet. Det är ändå samma föremål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Men hur skulle ni göra och vilken matrial skulle ni använda om ni vart tvunga att göra en ljuddämpare???++ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Jag skulle gå ner till Willy:s och köpa en rejäl potatis. Keepin' it gangsta, muvvafugga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Jag skulle gå ner till Willy:s och köpa en rejäl potatis. Keepin' it gangsta, muvvafugga! Jag skulle nog köpa en plastpåse och knyta den runt min Desert Eagle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Hålla en mjölkförpackning mot pipan när jag skjuter ! bra om det finns gas i luften också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Jag såg en film en gång där en snubbe använde en handduk som ljuddämpare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 .varför ska fjortisar alltid leka rambo? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Varför finns det alltid nån jävel som klagar på fjortisar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 (redigerad) Glöm den här posten. Redigerad 23 januari, 2005 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts