Jump to content

Final Fantasy

Foo
 Share

Tycker du FF var bättre förr med riktig världskarta?  

26 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det var mycket bättre förr när man fick åka runt på kartan själv. en sak som jag ofta undrar över, är varför alla tycker ff7 är så bra? jo,dom svär visserligen mer där, men jag kan inte säga att det är något särskillt med ff7. länge leve ffix rättare sagt! :lol: det var min åsikt det. varsågod att protestera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var mycket bättre förr när man fick åka runt på kartan själv. en sak som jag ofta undrar över, är varför alla tycker ff7 är så bra? jo,dom svär visserligen mer där, men jag kan inte säga att det är något särskillt med ff7. länge leve ffix rättare sagt! :blink: det var min åsikt det. varsågod att protestera.

Det är storyn som slår dom andra i serien. Men även grafiken, den är så ful att den blir nostalgisk. Är förövrigt ett ff fan och sjuan är helt klart det bästa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror ni om FFXII (nästa final fantasy), på en exklusiv film ser man en skymt av Spel-Menyn oc där står det bland annat:

Equip

Handbook

Quest

Map ;)

Så det verkar finnsa en del nytt i spelet, kanske ett nytt uppdragsystem och "Riktig Karta" för vad jag kan minnas så kunde man inte kolla på kartan i 10:an, därför att det inte fanns någon. Men om man nu kan kolla på den så kan man antagligen se var men e och då måste det vara en sån man kan flyga runt på B), hoppas jag B)

I slutet av en annan film-trailer (egentlig efter den "riktiga" trailern kan man se att det står nåt sånthär:

Someday i will fly my own airship

... A ky pirate, free to go where ever I want

Ett annat bevis är också att i alla intrevjuer är de frågat om flygskepp kommer ha en stor roll säger de bar att flygskeppen kommer spela stor roll i spelet och i strider mellan dem och det finns en del nytt

Ja så vad tror ni om att detta spel baseras på samma flyg systaem som FFI - IX

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaddå, om du minns rätt?, Är det någon som har sagt att det inte ska vara det eller hur menar du??

Jag har läst om det. I direktuttalanden från SquareEnix. Jag är säker på att stridssystemet var förnyat igen iaf.

Edit: "Map"-kommandot visar bara en karta över aktuellt område och världen. Ingen world map som man går runt på alltså.

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor