Jump to content

PC eller MAC

The Dude
 Share

Recommended Posts

Mac har ju inte höger-klick på musen vilket gör saker jobbiga!

Det beror väl helt på vilken mus man har.

Det finns Macs med upp till 2x2,5Ghz med upp till 8 GB Ram så visst kan Mac mäta sig i prestanda.

Eftersom Mac dock inte är en vanlig speldator brukar inte denna prestanda vara speciellt efterfrågad, alltså inte behövd. Men visst har Mac lika mycket potential som PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är svårt att egentligen mäta prestandan, så att säga jämföra antal MB ram, processorhastighet osv. Med tanke på att det till och med börjar bli svårt att jämföra olika processorer till PC, t.ex en A64 3200+ (2.2GHz) är lika bra som en P4 3Ghz, så får man nog jämföra med hjälp av tester och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De som har testat någon macintosh och säger att de suger. Det är som om jag skulle sätta mig vid en p1 med typ 250 mhz och ett Voodoo kort och för övrigt 32 mb ram... och sedan säga att alla PC's suger.

Man kan inte säga att macintosh suger bara för att man testat en av dem. Macintosh är (Tycker jag.) bättre än PC på sina ställen. Dock är det ju också att tillägga att macintosh inte är en speldator, och det är därför den troligen inte säljer så extremt lika bra som PC's. Macintosh har snygg design och är en bra arbetsdator. Punkt slut! :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De som har testat någon macintosh och säger att de suger. Det är som om jag skulle sätta mig vid en p1 med typ 250 mhz och ett Voodoo kort och för övrigt 32 mb ram... och sedan säga att alla PC's suger.

Man kan inte säga att macintosh suger bara för att man testat en av dem. Macintosh är (Tycker jag.) bättre än PC på sina ställen. Dock är det ju också att tillägga att macintosh inte är en speldator, och det är därför den troligen inte säljer så extremt lika bra som PC's. Macintosh har snygg design och är en bra arbetsdator. Punkt slut! >_<

Så sant så sant. Mac OSX är gudomligt aldrig problem med virus, man behöver aldrig starta om datorn. Har 2st macar här hemma. Använder bara pcn när jag ska spela.

Jag är nöjd med allt. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du skulle ha en G5a på 1Ghz och en P4 på 1Ghz, så skulle macen varigt snabbast. Dom mäter inte Ghz likadant. Om vi skulle gämföra t ex ett grafikkort från en mac med ett från en pc, så skulle pcn vinna lätt. Pc gör bättre speldatorer. Mac har där emot många fördelar om man använder den som en arbetsdator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du skulle ha en G5a på 1Ghz och en P4 på 1Ghz, så skulle macen varigt snabbast. Dom mäter inte Ghz likadant. Om vi skulle gämföra t ex ett grafikkort från en mac med ett från en pc, så skulle pcn vinna lätt. Pc gör bättre speldatorer. Mac har där emot många fördelar om man använder den som en arbetsdator.

Jo dom mäter faktiskt Ghz likadant. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från början sålde mac sämre för att den var mindre tillverkad. IMB tog inte (eller sålde sitt) patent på PCn, vilket ledde till att väldigt många började tillverka PC. Det i sin tur ledde till att det var mer lönsamt att göra program för PC. Då det kom färre program till Mac så såldes det ännu färre, vilket ledde till ännu färre program till Mac, och så vidare. Vem har sagt att Mac inte är bra att spela på, dom flesta är väl helt enkelt inte vana vid den? Själv tycker jag att Mac suger, dels för att jag hatar Apple, och dels på grund av bristem på program m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor