The Dude Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Är mac bättre än pc prestandamessigt? Jag menar.. om du har en P4 på 2ghz och så har du en G5:a på 2ghz så sägs det att macen presterar hästlängder bättre, stämmer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Kollade en bärbar mac vi hade i hemmet, 5 gig hårddisk och 284 mb ram..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
stalker Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Vet inte faktiskt men jag antar att PC är bättre eftersom det säljer bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Mac datorer suger vi fick arbeta med en sån när vi skulle redigera vår film iskolan och det var j*vligt klyddigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
razztheazz Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Mac har ju inte höger-klick på musen vilket gör saker jobbiga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Mac har ju inte höger-klick på musen vilket gör saker jobbiga! Det beror väl helt på vilken mus man har. Det finns Macs med upp till 2x2,5Ghz med upp till 8 GB Ram så visst kan Mac mäta sig i prestanda. Eftersom Mac dock inte är en vanlig speldator brukar inte denna prestanda vara speciellt efterfrågad, alltså inte behövd. Men visst har Mac lika mycket potential som PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Det är svårt att egentligen mäta prestandan, så att säga jämföra antal MB ram, processorhastighet osv. Med tanke på att det till och med börjar bli svårt att jämföra olika processorer till PC, t.ex en A64 3200+ (2.2GHz) är lika bra som en P4 3Ghz, så får man nog jämföra med hjälp av tester och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 De som har testat någon macintosh och säger att de suger. Det är som om jag skulle sätta mig vid en p1 med typ 250 mhz och ett Voodoo kort och för övrigt 32 mb ram... och sedan säga att alla PC's suger. Man kan inte säga att macintosh suger bara för att man testat en av dem. Macintosh är (Tycker jag.) bättre än PC på sina ställen. Dock är det ju också att tillägga att macintosh inte är en speldator, och det är därför den troligen inte säljer så extremt lika bra som PC's. Macintosh har snygg design och är en bra arbetsdator. Punkt slut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 De som har testat någon macintosh och säger att de suger. Det är som om jag skulle sätta mig vid en p1 med typ 250 mhz och ett Voodoo kort och för övrigt 32 mb ram... och sedan säga att alla PC's suger. Man kan inte säga att macintosh suger bara för att man testat en av dem. Macintosh är (Tycker jag.) bättre än PC på sina ställen. Dock är det ju också att tillägga att macintosh inte är en speldator, och det är därför den troligen inte säljer så extremt lika bra som PC's. Macintosh har snygg design och är en bra arbetsdator. Punkt slut! Så sant så sant. Mac OSX är gudomligt aldrig problem med virus, man behöver aldrig starta om datorn. Har 2st macar här hemma. Använder bara pcn när jag ska spela. Jag är nöjd med allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Om du skulle ha en G5a på 1Ghz och en P4 på 1Ghz, så skulle macen varigt snabbast. Dom mäter inte Ghz likadant. Om vi skulle gämföra t ex ett grafikkort från en mac med ett från en pc, så skulle pcn vinna lätt. Pc gör bättre speldatorer. Mac har där emot många fördelar om man använder den som en arbetsdator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Mac har där emot många fördelar om man använder den som en arbetsdator. Som t.ex? Menar inte att det inte finns.. jag undrar verkligen.. har typ bara använt mac en gång förr, och tyckte bara det var jobbigt (måste väll vara för att man är van med Windows då). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Jag tycker att P(-)C är bäst! hahahaha. jag är rolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Jag tycker att P(-)C är bäst! hahahaha. jag är rolig. Nej. PC tar Mac. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Om du skulle ha en G5a på 1Ghz och en P4 på 1Ghz, så skulle macen varigt snabbast. Dom mäter inte Ghz likadant. Om vi skulle gämföra t ex ett grafikkort från en mac med ett från en pc, så skulle pcn vinna lätt. Pc gör bättre speldatorer. Mac har där emot många fördelar om man använder den som en arbetsdator. Jo dom mäter faktiskt Ghz likadant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Det är olika tekniker. Enkelt förklarat är väl att Mac har mindre ghz men typ större portar så att mer datamängd går in igenom varje "hz". Som jag förstått det i alla fall... samma sak gällande AMD, därför de sätter t ex 3400+ som namn, som en jämförelse med Intel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Mac. Underbart. Älskar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Kan inte uttala mig..har aldrig suttit vid en mac :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Mac. Underbart. Älskar det. Kunde inte sagt det bättre själv pöss på re' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Från början sålde mac sämre för att den var mindre tillverkad. IMB tog inte (eller sålde sitt) patent på PCn, vilket ledde till att väldigt många började tillverka PC. Det i sin tur ledde till att det var mer lönsamt att göra program för PC. Då det kom färre program till Mac så såldes det ännu färre, vilket ledde till ännu färre program till Mac, och så vidare. Vem har sagt att Mac inte är bra att spela på, dom flesta är väl helt enkelt inte vana vid den? Själv tycker jag att Mac suger, dels för att jag hatar Apple, och dels på grund av bristem på program m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Men tjena! Har suttit vid en mac ett fåtal gånger lite kort, och det var trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts