Diezl Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 (redigerad) Hej för nått år sedan så var det någon som sa: "Ich habe eine katze in meine hose". Alltså tyska för "Jag har en katt i mina byxor" jag och några till älskar detta uttryck därför har vi försökt att samla just den meningen i så många språk som möjligt. Och nu vill jag ha hjälp av er som kan språk som jag inte redan tagit reda på... och gärna hjälp med stavning och utal av språk som använder andra bokstäver (typ. ryska kinesiska etc.). Här är dom jag fått ihop hitills: Svenska: Jag har en katt i mina byxor Tyska: Ich habe eine Katze in meine Hosen Engelska: I have a cat in my pants Franska: J'ai un chat dans mon pantalon Spanska: Tengo un gato en mis pantalones Polska: Mam kota w maitkach Holländska: Ik heb een kat in mijn broek Ryska: У меня кот в штанах - utal: O mena kot v shtanah Portugisiska: Eu tenho um gato em minhas calças Grekiska: Έχω μια γάτα στα εσώρουχά μου (utal?) Kinesiska (trad): 我有一隻貓在我的褲子裡 (utal?) Italienska: Ho un gatto in miei pantaloni -- Utal: Åh oon gattå in mjej pantalåni Japanska: Utal: Zubon no naka niwa neko gaaimas (tecken?) Rövarspråk: Jojagog hoharor enon kokatottot i mominona bobyxoxoror Turkiska: Benim pantolonda bir kedi var Persiska (Farsi): Man jek gorbeh daram toe shalvaram Norska: Jeg har en katt i min bukse Morse: .--- .- --. .... .- .-. . -. .-. .- - - .. -- .. -. .- -... -.-- -..- --- .-. Kroatiska: ja imam jednu macku i mojim hlacam Norska: Jeg har en katt i buksen Osäker på stavningen på danska... Tack så mycket för alla svar! Redigerad 27 januari, 2005 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 (redigerad) Rövarspråk: Jojagog hoharor enon kokatottot i mominona bobyxoxoror... Om det gälls... Edit: Ett stavfel rättat! Ädittwo: Fler felstavningar rättade! Redigerad 20 januari, 2005 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Jaha, vafan ska det här vara bra för då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 20 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 (redigerad) Rövarspråk: Jojigog hohiror enon kokatottot i mominona bobyxoxeror... Om det gälls... Hmm... tänkte inte på det... men ja varför inte ! Ädit: Detta är bra för att jag ska få en större samling! Och sen kan folk styla med sina kunskaper ... Redigerad 20 januari, 2005 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Rövarspråk: Jojigog hohiror enon kokatottot i mominona bobyxoxoror... Om det gälls... Edit: Ett stavfel rättat! Jojagog och hoharor är det väl ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Uttal på Italienska. Ho un gatto in miei pantaloni ---- Ah oon gattå in mjej pantalåni Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Jojagog och hoharor är det väl ändå? Oj, visst fan ! :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DaeR Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Uttal på Italienska. Ho un gatto in miei pantaloni ---- Ah oon gattå in mjej pantalåni Så Ho uttalas ah ? Visste jag inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Dra upp kissen förhelvete, han kan ju inte andas. Och så är det ju mörkt därinne... Och vem vet vilka mystiska böjelser du har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Dra upp kissen förhelvete, han kan ju inte andas. Och så är det ju mörkt därinne... Och vem vet vilka mystiska böjelser du har. Hehe, "böjelser", innanför byxorna. Sorry, dålig humor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DaeR Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Jag kan det på svenska det räcker för min del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Turkiska: Benim pantolonda bir kedi var Persiska (Farsi): Man jek gorbeh daram toe shalvaram Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 23 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Turkiska: Benim pantolonda bir kedi var Persiska (Farsi): Man jek gorbeh daram toe shalvaram Sjyst! Är det någon som kan de norska och danska... Borde iallafall finnas någon halvdansk (skåning) på det här forumet som kan hjälpa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Så Ho uttalas ah ? Visste jag inte? Nä, skrev lite fel, mer "Åh" än "Ah", nåt mellanting egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 (redigerad) Tyvärr så heter det: ich habe eine Katze in meine HosEN Nomen är alltid stort och Hose är plural Redigerad 23 januari, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Tyvärr så heter det: ich habe eine Katze in meine HosEN Nomen är alltid stort och Hose är plural Nej, det är Ich habe eine Katze in meine Hosen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Traditionell Kinesiska: 我有一隻貓在我的褲子裡 Grekiska: Έχω μια γάτα στα εσώρουχά μου Portugisiska: Eu tenho um gato em minhas calças Ryska: Я имею кота в моих кальсонах Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cleansing Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 http://yamara.com/junk/xl970512.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 Jag har ju faktiskt norrman om man tittar bakåt i tiden. Men har bott här i Sverige ett tag, så jag är lite osäker på mitt eget språk. LoL, nåväl. Tror det skulle till och bli. "Jeg har en katt i min bukse." men, som sagt är jag osäker, var fruktansvärt länge sen jag pratade norska eftersom vi pratar svenska här i hemmet. Men jag ska försöka minnas till framöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2005 (redigerad) Vet inte om ni tagit med dessa men: Koreanska: ³ª´Â ³ªÀÇ ¹ÙÁö¾È¿¡ °í¾çÀÌ°¡ Àִ´٠Portugisiska: Eu tenho um gato em minhas calças Grekiska: Έχω μια γάτα στα εσώρουχά μου Japanska: Ž„‚ÉŽ„‚̃Yƒ{ƒ“‚Å”L‚ª‚ ‚é *edit* Detta är texten, och inte uttalet... Redigerad 23 januari, 2005 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts