3reZZ Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 När jag köpte min dator skulle jag köpa med den här Skärmen.. det är en plattskärm.. då sa försäljaren att den var för trög för datorspel, så sa han något att den skulle minst vara "x" så snabb... och jag kommer inte ihåg vad han sa så jag skrev x istället.. så jag undrar hur snabb ska en plattskärm vara för att klara av datorspel.. killen sa att den uppdaterades för trögt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 När jag köpte min dator skulle jag köpa med den här Skärmen.. det är en plattskärm.. då sa försäljaren att den var för trög för datorspel, så sa han något att den skulle minst vara "x" så snabb... och jag kommer inte ihåg vad han sa så jag skrev x istället.. så jag undrar hur snabb ska en plattskärm vara för att klara av datorspel.. killen sa att den uppdaterades för trögt.. 12ms Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 20 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Är alltså 12 ms det absolut minsta ? isf vad e det rekomenderade.? Äre mycket skillnad på t.ex 12 ms och 15 ms? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Är alltså 12 ms det absolut minsta ? isf vad e det rekomenderade.? Äre mycket skillnad på t.ex 12 ms och 15 ms? 12ms är bäst, 15ms går väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Jag lirar med plattskärm (TFT ?) och _jag_ tycker det funkar fint.. men tror det skulle gå bättre om jag körde med en vanlig (??? ?) fast det finns ju nya plattskärmar som funkar lika fint som en "vanlig".. sen om du har t.ex 30 ping å du lira online.. med en lite äldre plattskärm så blir det som om du lirar med 60 ping..(fördrjöningen alltså).. jag själv skulle köpa en CRF eller va fan det heter ;( alltså en vanlig, stor och klumpig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
stalker Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 (redigerad) Rekommenderar under 12 ms. Ferkurz: CRT heter skärmarna Redigerad 20 januari, 2005 av stalker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Plattskärmarna är ännu för långsamma för datorspel, en vanlig skärm är mer funktionell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 sen om du har t.ex 30 ping å du lira online.. med en lite äldre plattskärm så blir det som om du lirar med 60 ping..(fördrjöningen alltså).. Har absolut inget med det att göra utan med fps. Om du har en skärm som kör i 60Hz kan du inte få 100fps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigebo Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Plattskärmarna är ännu för långsamma för datorspel, en vanlig skärm är mer funktionell. Ja men vanliga skärmar har m cket mer strålning mot vad plattskärmar har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Ja, 12ms är snabbast för en platt skärm, men kom ihåg, en CRT har 0ms och det går knappt att jämföra, CRT är överlägset mycket bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Ja men vanliga skärmar har m cket mer strålning mot vad plattskärmar har. Platta är vänligare mot ögonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Jag har en 19" LCD-skärm, tror att hastigheten ligger på 15ms, och det är fullt tillräckligt både för vanligt arbete och spel. Unreal Tournament 2004, ett av de mer intensiva spelen fungerar perfa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 21 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2005 När jag köpte min dator skulle jag köpa med den här Skärmen.. det är en plattskärm.. då sa försäljaren att den var för trög för datorspel, så sa han något att den skulle minst vara "x" så snabb... och jag kommer inte ihåg vad han sa så jag skrev x istället.. så jag undrar hur snabb ska en plattskärm vara för att klara av datorspel.. killen sa att den uppdaterades för trögt.. Vill också tipsa dig om att inte köpa något från dataprince, skitföretag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 21 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2005 Ska föröska övertala farsan att köpa en Hyundai L90D+. Den har 8ms repsonstid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 22 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Vill också tipsa dig om att inte köpa något från dataprince, skitföretag. Näj, köpte min dator där igår.. det funkar fin fint.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigebo Skrivet 24 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2005 Ska föröska övertala farsan att köpa en Hyundai L90D+. Den har 8ms repsonstid Såg också en med 8 ms Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 Näj, köpte min dator där igår.. det funkar fin fint.. Haha, men när (om) den går sönder då är du körd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 25 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2005 Näj, köpte min dator där igår.. det funkar fin fint.. Svartlistat hur många gånger som helst. Dom tar också pegar för att gissa felet om du får ett. TV3 Insider hade ett program där de togs upp som värst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts