3reZZ Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Jag undrar vad det är för skillnad på Xp home edition och Xp Professional Edition? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Professional är bättre för stora nätverk... typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Professional har lite fler funktioner och lämpar sig bäst för erfarna användare. Om man ska ha en server eller nätverk är ju Windows 2003 Server det rätta valet XP Corporate Edition finns även och är bäst för företagare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 .proffesional låter flashigare och har en blå vandrande sak när skiten laddas istället för en ful grön Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 20 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 STOR BOKSTAV okj najs, fick professional igår Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 .proffesional låter flashigare och har en blå vandrande sak när skiten laddas istället för en ful grön Nej du. Har man SP2 så tror jag den är blå där också. Iaf är den det på våran Compaq som har home och SP2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Professional är stabilare och säkrare mot krasher. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Nej du. Har man SP2 så tror jag den är blå där också. Iaf är den det på våran Compaq som har home och SP2. Japp den blir blå med SP2! Själv kör jag Pro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 .är pro det bästa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 .är pro det bästa? 99% av folket märker säkert ingen skillnad.. har bara sett nån lite extra grejj i pro.. hade home förut... har glömt bort vad den extra grejjen var Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 .är pro det bästa? Tror inte att du skulle märka någon skillnad. De största skillnaderna är att Pro stödjer kryptering av filer och annat, fler inställningsmöjligheter för datorn samt de utökade nätverksfunktionerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Man kan sätta upp fjärrskrivbordsserver i pro, home inehåller bara clienten för att ansluta till fjärrskrivbord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Jag har varken Pro eller Home... Har bara XP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Jag har varken Pro eller Home... Har bara XP Du har en av dem Att det inte står vilken vid boot betyder bara att du har SP2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 21 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2005 Hej! Märkte en sak, det var att man inte kan ha flera skärmar med Home! Iallafall inte om man använder Nvidia grafikort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 21 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2005 Hej! Märkte en sak, det var att man inte kan ha flera skärmar med Home! Iallafall inte om man använder Nvidia grafikort. Eh, kanske för att ditt fgx-kort inte stödjer 2 skärmar eller eftersom att du gör fel, funkar perfa med mitt Radeon 9600XT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 (redigerad) Jag har två skärmar och ett Nvidia kort och home editon och det funkar utmärkt... Redigerad 22 januari, 2005 av Fireblade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 X http://support.microsoft.com/?scid=http://...winxp%2Fc02.asp Kanske borde ge svar på de flesta frågot kring denna tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Eh, kanske för att ditt fgx-kort inte stödjer 2 skärmar eller eftersom att du gör fel, funkar perfa med mitt Radeon 9600XT Nvidia kortet jag har är ett GeeForce 4 Ti4800 och det stod på internet(sökte på google en gång i tiden) att det inte går att köra med flera skärmar om man har Home men att det går om man har Professional? Kanske misstolkade allt, det är vad jag har för mig iallafall!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 22 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2005 Nvidia kortet jag har är ett GeeForce 4 Ti4800 och det stod på internet(sökte på google en gång i tiden) att det inte går att köra med flera skärmar om man har Home men att det går om man har Professional? Kanske misstolkade allt, det är vad jag har för mig iallafall!? Ska int evara någon skillnad, så du har nog misstolkat det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts