Jump to content

Mozilla Firefox vs. Internet Explorer

Everest
 Share

Vilken webläsare föredrar du?  

146 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det verkar som att alla använder Firefox för att det är så populärt. Har ni ens testat K-Meleon, Opera, Safari m.m? Jag använde Firefox när det hette Phoenix, och jag tycker Maxthon är mycket bättre! Vidga era vyer, prova så många webbläsare ni hittar :unsure:

Jag upptäckte Firefox när det hette Firebird (~v0.5), och har sen dess bara använt det.

Opera har jag testat, och även MyIE2. Jag har inte haft chansen att pröva Safari eller K-Meleon (har dock sett screenshots, och är inte direkt imponerad). Opera kändes alldeles för bloatat, jag vill ha en Browser, int något program som fungerar som IRC-klient, Mail-klient och absolut inget som kostar pengar. Det enda som i min åsikt är bättre hos Opera än hos Gecko-browsers är att de implementerar ändringar i w3-standarderna väldigt fort (de har redan flera delar av CSS3 implementerat, Firefox har en del men inte lika mycket. IE går inte äns att jämföra med då de inte ens har med allt från CSS1.). Opera är för övrigt även extremt fult (jag vet att man kan byta skin, men de borde väl ändå göra standardskinnet (som så många kommer att använda) någorlunda snyggt och stilrent? Det nuvarande ser väldigt plottrigt (fullt med grejer överallt, etc.).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fin sammanfattning. :P

Ska nog ta en sväng i Firefox ändå, det har nog hänt rätt mycket sen 2002 :">

Har testat nu, och jag måste tyvärr säga att Firefox är sämre än när det hette Phoenix. Jag har aldrig sett så få inställningar i en webbläsare :unsure:

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fin sammanfattning. :lol:

Ska nog ta en sväng i Firefox ändå, det har nog hänt rätt mycket sen 2002 :">

Har testat nu, och jag måste tyvärr säga att Firefox är sämre än när det hette Phoenix. Jag har aldrig sett så få inställningar i en webbläsare :rolleyes:

Ta dig en titt i about:config :P

Blir det för mycket rekommenderar jag att du tankar Extensions som expanderar inställningsmöjligheterna, tex. Tabbrowser Preferences.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick för mig att testa Firefox igen trots att jag nästan hatade den förra gången jag testade, och det var ju skithärligt. :lol:

Blev kär i flik-funktionen, mycket lättare att hålla reda på än sjuttioelva IE-fönster. :rolleyes:

Visserligen är det lite jobbigt med vissa grejer som skiljer sig från IE, men de är så små så jag tror nog jag kan anpassa mig rätt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En Microsoft anställd sa detta i en artikel om deras nya Anti-spyware program. Som visade sig ta bort Internet Explorer :rolleyes:

"It shows how powerful our AntiSpyware program is," said Weatherbee. "Not only is it able to remove spyware from the system, but also the source of most spyware. Our competitors can't match that."
http://www.bbspot.com/News/2005/01/microso...ntispyware.html

Thad Freeman of the Mozilla Users Group said, "I've been trying for years to get rid of Internet Explorer. I never imagined that Microsoft would do it for me. I'm ecstatic."
Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...