vigge Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Det verkar som att alla använder Firefox för att det är så populärt. Har ni ens testat K-Meleon, Opera, Safari m.m? Jag använde Firefox när det hette Phoenix, och jag tycker Maxthon är mycket bättre! Vidga era vyer, prova så många webbläsare ni hittar Jag upptäckte Firefox när det hette Firebird (~v0.5), och har sen dess bara använt det. Opera har jag testat, och även MyIE2. Jag har inte haft chansen att pröva Safari eller K-Meleon (har dock sett screenshots, och är inte direkt imponerad). Opera kändes alldeles för bloatat, jag vill ha en Browser, int något program som fungerar som IRC-klient, Mail-klient och absolut inget som kostar pengar. Det enda som i min åsikt är bättre hos Opera än hos Gecko-browsers är att de implementerar ändringar i w3-standarderna väldigt fort (de har redan flera delar av CSS3 implementerat, Firefox har en del men inte lika mycket. IE går inte äns att jämföra med då de inte ens har med allt från CSS1.). Opera är för övrigt även extremt fult (jag vet att man kan byta skin, men de borde väl ändå göra standardskinnet (som så många kommer att använda) någorlunda snyggt och stilrent? Det nuvarande ser väldigt plottrigt (fullt med grejer överallt, etc.). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 (redigerad) Fin sammanfattning. Ska nog ta en sväng i Firefox ändå, det har nog hänt rätt mycket sen 2002 :"> Har testat nu, och jag måste tyvärr säga att Firefox är sämre än när det hette Phoenix. Jag har aldrig sett så få inställningar i en webbläsare Redigerad 18 januari, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Använder Firefox. Internet Explorer hänger sig ofta, Opera tycker jag är svårt att använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 (redigerad) Smart, tackar edit, testade på fileplanet, men det blir incorrect password varje gång Ibland händer det att admins för sidorna tar bort BugMeNot-användare, men det är därför det finns flera konton till varje sida Redigerad 20 januari, 2005 av Zyber Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Ibland händer det att admins för sidorna tar bort BugMeNot-användare, men det är därför det finns flera konton till varje sida Försöke säkert 20 ggr med olika konton, alla var fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 IE är det mest etablerade så det väljer jag. Jag har aldrig haft nåfra problem med IE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Fin sammanfattning. Ska nog ta en sväng i Firefox ändå, det har nog hänt rätt mycket sen 2002 :"> Har testat nu, och jag måste tyvärr säga att Firefox är sämre än när det hette Phoenix. Jag har aldrig sett så få inställningar i en webbläsare Ta dig en titt i about:config Blir det för mycket rekommenderar jag att du tankar Extensions som expanderar inställningsmöjligheterna, tex. Tabbrowser Preferences. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Fick för mig att testa Firefox igen trots att jag nästan hatade den förra gången jag testade, och det var ju skithärligt. Blev kär i flik-funktionen, mycket lättare att hålla reda på än sjuttioelva IE-fönster. Visserligen är det lite jobbigt med vissa grejer som skiljer sig från IE, men de är så små så jag tror nog jag kan anpassa mig rätt fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Men oxe också ag måste testa FF, vart tankar man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Men oxe också ag måste testa FF, vart tankar man det? http://www.mozilla.org/products/firefox/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 21 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2005 För er som vill ha ett snyggt tema (i min mening ruggigt snyggt , använder det nu) http://www.spuler.us/smoke/index.html För folk som jobbar inom webdesign/programmering: http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 21 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2005 (redigerad) Jag använder IE och det funkar finfint för mig. Jag har ingen anledning att byta heller. Redigerad 21 januari, 2005 av HOWHOW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 21 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2005 (redigerad) En Microsoft anställd sa detta i en artikel om deras nya Anti-spyware program. Som visade sig ta bort Internet Explorer "It shows how powerful our AntiSpyware program is," said Weatherbee. "Not only is it able to remove spyware from the system, but also the source of most spyware. Our competitors can't match that." http://www.bbspot.com/News/2005/01/microso...ntispyware.html Thad Freeman of the Mozilla Users Group said, "I've been trying for years to get rid of Internet Explorer. I never imagined that Microsoft would do it for me. I'm ecstatic." Redigerad 21 januari, 2005 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 21 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2005 Jag använder IE explorer och det funkar finfint för mig. Jag har ingen anledning att byta heller. Använder du Internet Explorer explorer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 21 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2005 Använder du Internet Explorer explorer? Vafan jag skrev först internet explorer sen tänkte jag ändra till IE bara, men jag glömde visst explorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Jag testade firefox och jag märkte inte att det var bättre än IE....Fanns ju lite grejer som Tabbed Browsing men dom klarar jag mig lika bra utan. Ps. Har sp2 installerat till IE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 HAHAHAHA jag fattar inte på mig folk som använder IE och dom som säger att det är snabbare..HAHAHAHAHAHA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 Vote: Mozilla Firefox. Av samma anledningar som dom som skrivit innan mig skrev! Men jag fattar inte hur man får det där BugMeNot att funka, föröker ladda ner det ifrån download.com men det går inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 HAHAHAHA jag fattar inte på mig folk som använder IE och dom som säger att det är snabbare..HAHAHAHAHAHA Fattar inte på dig? Svenska för nybörjare... --------------------- Använder IE. Visst alla säger att Firefox är bättre, men om jag inte stöter på något problem med IE tänker jag nog inte byta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 13 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2005 --------------------- Använder IE. Visst alla säger att Firefox är bättre, men om jag inte stöter på något problem med IE tänker jag nog inte byta. Håller med till 100% Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts