Everest Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Det finns delade åsikter, och jag vet kanske vilket håll det lutar åt, men det skulle vara intressant att få lite frächa siffror på vilken webläsare som föredras här på forumet. Det finns antagligen en liknande topic, men som sagt; Det skulle vara intressant att få lite frächa siffror på vilken webläsare som föredras. För de som undrar varför jag inte tog med Opera, Netscape osv, så tog jag de två populäraste, så att det blir riktigt 1on1 Men det finns som ni ser ett "Annat"-alternativ också. Min röst faller på Mozilla Firefox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
makker Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Eldröv funkar bäst för mig så rösten hamnar på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Mozilla Firefox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 (redigerad) VOTE: Internet Explorer Allt tjafs om säkerhetsluckor märker jag aldrig av. Speciellt inte med nya SP2 som har kommit och förhindrar Pop-Ups utan tillläggsprogram. I övrigt kör jag Ad-Aware ibland och har ett anti-virusprogram som håller datorn i trim. Testade Mozilla men den var segstartad, och flikmetoden gillar jag inte heller då det finns mycket plats nere i "Start-menyfältet". Dessutom är IE mycket mer kompitabel med diverse sajter jag besöker. Redigerad 17 januari, 2005 av Upson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Jag har tattuerat "FireFox Life" på min mage. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Dessutom är IE mycket mer kompitabel med diverse sajter jag besöker. Precis. Det är den största anlednigen att jag votade IE, det går ju snabbare att starta också. Men helst vill jag inte stödja Microsoft och skulle gärna använt Firefox om det inte vore för besök-oss-på-quakenet-scriptet buggade. Och så är jag så van vid IE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 (redigerad) .vote: firefox + går att fiffla om upplägget av saker högst upp så att det passar ens eget tycke.. + går att fiffla in massa fiffiga plugins.. + man stödjer inte pyttemjuk.. + blockar popups, reklam osv.. + snyggare ikoner, snyggare allting.. + användarvänligt.. + tabbed browsing.. + hänger sig inte hela tiden som IE gör.. - buggiga popups (dom som inte blockas då givetvis) Redigerad 18 januari, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Typ Mozilla... Eldräven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Vote: Annat Maxthon... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Vote: Firefox. + Man stöder inte Pyttemjuk + Går att anpassa mycket mer än IE + Massa mysiga plugins, som SessionSaver, SuperDrag And Go och FlashGet. + Flikar är bättre än flera fönster. - Några sidor kan se konstiga ut. Inget stort problem dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Firefox slår allt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Ja tycker Mozilla för mitt explorer hänger sig hela tiden och måste avslutas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Jag använder Mozilla Firefox eftersom supporten för w3-standarden är ordentlig, till skillnad från IE som inte ens har lagt in stöd för sådant som blev standard för 7 år sen (1997). När man håller på med webbdesign får man snabbt lära sig att använda hacks (fulkod) för att ens få IE att visa sidan korrekt. Dessutom tycker jag att IE är alldeles för ostabilt, samt att jag verkligen hatar att man inte kan använda tabbar, utan måste öppna flera fönster som man inte kan ha ett dugg koll på. Firefox extensions, plugins och themes är även de extremt trevliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Men svårt val eller? Vote: Firefox' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Vote: Internet Explorer. Iofs har jag aldrig testat Firefox, och det kommer jag inte idas heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Det verkar som att alla använder Firefox för att det är så populärt. Har ni ens testat K-Meleon, Opera, Safari m.m? Jag använde Firefox när det hette Phoenix, och jag tycker Maxthon är mycket bättre! Vidga era vyer, prova så många webbläsare ni hittar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Vad har Maxthon som inte FF har? jag saknar inte nåt i FF så varför byta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Jag sa bara att man inte skulle begränsa sig till Fajerfåks. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 FETSTORBOKSTAV skribb jag tror ingen använder firefox bara för att det är "populärt". Jag tror de festa har fastnat för firefox helt enkelt. btw, Maxthon, är inte det MyIE2? Det är väl bara IE med tabbar eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Vote: Internet Explorer Har även Mozilla Firefox, använder de knappt, känns så äckligt. T.ex när man scrollar på en hemsida känns de helt annorlunda, kan inte förklara hur. Det tar även längre tid att starta. Och pop-up blocker finns ju nu i IE när man fixade SP2. De extra fördelarna med Firefox som nämnts här som inte finns i IE har jag ingen användning för så jag fortsätter med IE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts