Add3 Skrivet 16 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2005 (redigerad) Efter jag bytt chassi funkar inte ljudet i datorn. har tankat nya drivrutiner och tittat alla inställningar. orkar inte tro att nått har pajja i datorn. Ska köpa nytt ljudkort imorrn.. tror nån att det hjälper? Redigerad 16 januari, 2005 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Ett tips bara... Gör lite mer research innan du slänger pengar på ett nytt kort. Verkar lite väl förhastat om man säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Stoppat i sladden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 17 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Ett tips bara... Gör lite mer research innan du slänger pengar på ett nytt kort. Verkar lite väl förhastat om man säger. Men orka att inte ha nått ljud. jag ska testa att installera windows och om inte det hjälper blir det ett nytt kort:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Men kolla om det är disablat i BIOS först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Har du högtalare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
stalker Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 (redigerad) Kolla så att du har installerat det rätt. EDIT: Prova att formatera datorn. Redigerad 18 januari, 2005 av stalker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 17 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 (redigerad) Joey & Danil: Herregud. tror ni att jag är helt slut i huvet? Skribb: Hur kollar man det? alltså är hur ska man komma in till ljuddelen i Bios? Redigerad 17 januari, 2005 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Prova byt plats på kortet. Alltså i burken. När jag köpte min dator skulle man inte sätta modem i en av platserna. Det kanske är samma sak me ljudkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 17 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Prova byt plats på kortet. Alltså i burken. När jag köpte min dator skulle man inte sätta modem i en av platserna. Det kanske är samma sak me ljudkort. Men alltså det är integrerat (stavning) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 (redigerad) Men alltså det är integrerat (stavning) Aha okej. Då kan jag nog inte hjälpa dig. Men kolla bios som skribb sa. Kan inte hitta där själv. Edit: Eller så trycker du in sladden riktigt hårt. Får göra det på min dator. Annars får jag bara ljud från den vänstra högtalaren. Redigerad 17 januari, 2005 av SAAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Kollat att ljudet i windows är på? Ibland brukar det hamna på lägsta - eller helt av. Höger-klicka på ljud ikonen och kolla där. Annars får du kolla i bios. Vet inte hur det är hos dig, själv har man ett AC97 och då står det AC07=Auto i bios. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 (redigerad) Men alltså det är integrerat (stavning) Om det är integrerat är chansen väldigt stor att ljudet är avslaget i BIOS. Kolla upp det. Och sen kanske du ändå vill ha ett nytt kort, integrerade suckar goat-testiköls. Edit: Sorry Add3 såg inte din tidigare post. Ok du behöver bara kolla i alla "menyer" tills du ser där det står AC97, eller audio eller något. Du kommer att hitta det, det tar max 1 minut! Redigerad 17 januari, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 17 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Jag har Realtek Ac97 och jag har kollat alla ljudgrejs i windows, skribb kan int edu skriva hur man ska göra i Bios? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Det är olika för varje modertkort. Jag återkommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 18 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Se till att du inte har nåt annat ljudkort installerat, och skaffa drivutiner. Enablea det i BIOS okså, som skribb sa. leta efter "Onboard Peripherals" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 18 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Alltså om jag har skadat nått på moderkortet så skulle det märkts eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 18 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2005 Jag gick in i Bios (F1) när datorn startade, sen tryckte jag F5 (load defaults) nått.. är allt återställt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Allt SKA vara återställt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 20 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2005 Gött, jag har fixat ett nytt ljudkort nu (Beg) jag råka repa undersidan på kortet med en mejsel men det funkar endå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts