Jump to content

Hip Hop

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Om hiphop är ingen musik, vad är rock då, skrik eller?

Näe. Rock är definitivt inte bara skrik. Okej. Jag kan hålla med om att en del artister (Altar, S.O.A.D och Pantera t.ex) är rätt skrikiga ibland, men Metallicas storverk Nothing Else Mathers är väl inte skrikig. Där sjunger han. Dessutom: om Hip-Hop är poesi till en förprogramerad trum maskin - ja då är Heavy Metal poesi till en komponerad låt, som tagit sin tid att spela in, och alla instrument spelas av artisterna själva. Jag kan hålla med om att 2-pac skrev bra texter under den tid han levde (R.I.P), men jag tycker inte att musiken i bakgrunden tillförde i princip någonting. Metal däremot har både bra texter, och bra musik. Plus att artisterna inte pladdrar och pekar - dom sjunger och headbangar. -_-

Det finns ett ordspråk: "för att kunna spela musik krävs att man kan hantera ett instrument - för att kunna rappa behöver man bara ha en dålig uppväxt att snacka om". Det stämmer till en viss del. Man måste ju visserligen kunna utrycka sin dåliga uppväxt på ett bra sätt, men om dom inte haft en dålig uppväxt, så skulle dessa människor sannorlikt inte ha någonting att snacka om i mikrifonen. Hoppas nu att ni hip-hopare inte blir sura på mig, det var inte tänkt att det här brevet skulle bli så negativt inriktat mot er, men jag ville bara få det sagt. Så! Jag är färdig nu. // LoFoN!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...