Jump to content

Paint shop o photo shop

ZliPp
 Share

Recommended Posts

Tja, ni vet om man klistrar en annan bild på den man ska ha(Jag vet att ja suger på att förklara men men) hur kan man få de att inte direkt försvina utan göra så den syns lite mindre! Om ni fattar, de va någon som hade typ en signatur bild me typ cyckeln i gta i bakgrunden men man såg den inte riktigt! Om ni fattar va jag snackar om! går de i photo shop eller paint shop skriv gärna!(helst i paint shop(de e pro 8) för ja har inte phota installerat) och hur kan ni alla få så snygga textstilar? Asså dom finns ju inte i något av programen vilka använder om ni använder andra program? Eller laddar man ner nya?

kanske lite stavfel här o var e trött!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ja menar lixom att man ser typ bara "skuggan" av bilden, ifall man gör en ny bild sen tar man en bakgrund sen klipper man dit en annan bild o klistrar på den på den nya bilden, sen så typ "suddar" man ut den bilden man klippte dit så man bara ser den svagt!

Redigerad av ZliPp
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tekniken heter Feather.

Okey, men om man gör en bild i paint shop så sparas den ju i ett konstigt format och om man ändrar den så blir de nån konstig kvalite, kan man inte fixa så man kan rita nåt i paint shop och få de i jpg typ o få de i likadan kvalite som när man öppnar den i paint shop?*EDIT* xeo de är exakt de ja menar! :lol: xeo hur fick du din stil, den e snygg!*ediT* så här blir de när ja sparar i jpg:

ibland går dom inte att öppna heller!(bara i paint shop)(asså när ja sparar i jpg!)

de som är runt där uppe!

post-24-1105827902_thumb.jpg

Redigerad av ZliPp
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filter-->Oskärpa--->Gaussisk oskärpa.

Okey, men bilden blev suddig då!(ganska coolt men hur får man de å bli som "tommys ben" i din sign? är det så man gör fast jag inte fattat rätt eller? för när ja fixar det där så blir bilden suddig! sorry att jag är så seg! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör bara step 4. Ta på masken på det lagret du vill tona, ta gradient tool och dra...

Okey, detta är det sista jag frågar(sorry igen för att ja är en seg n00b)

1.vart hittar man masken

2.vart finns gradient tools? snälla sig typ brevid pen tool! jag förstår om du inte orkar men tack så mycket för hjälpen, ja tror ja börjar fatta nu bara jag hittar dom dära grejerna!(skriv gärna va dom heter på engelska)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor