ZliPp Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Tja, ni vet om man klistrar en annan bild på den man ska ha(Jag vet att ja suger på att förklara men men) hur kan man få de att inte direkt försvina utan göra så den syns lite mindre! Om ni fattar, de va någon som hade typ en signatur bild me typ cyckeln i gta i bakgrunden men man såg den inte riktigt! Om ni fattar va jag snackar om! går de i photo shop eller paint shop skriv gärna!(helst i paint shop(de e pro 8) för ja har inte phota installerat) och hur kan ni alla få så snygga textstilar? Asså dom finns ju inte i något av programen vilka använder om ni använder andra program? Eller laddar man ner nya? kanske lite stavfel här o var e trött! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Emmm... nej, jag fattar inte vad du snackar om... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 15 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 (redigerad) Men ja menar lixom att man ser typ bara "skuggan" av bilden, ifall man gör en ny bild sen tar man en bakgrund sen klipper man dit en annan bild o klistrar på den på den nya bilden, sen så typ "suddar" man ut den bilden man klippte dit så man bara ser den svagt! Redigerad 15 januari, 2005 av ZliPp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Menar du slipknot texten så laddade jag hem stilen från black-goat.com... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Men ja menar lixom att man ser typ bara "skuggan" av bilden, ifall man gör en ny bild sen tar man en bakgrund sen klipper man dit en annan bild o klistrar på den på den nya bilden, sen så typ "suddar" man ut den bilden man klippte dit så man bara ser den svagt! Tekniken heter Feather. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Menar du så som jag har i min sig? Ifall du menar det så skriv så, då postar jag en tutorial sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 15 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 (redigerad) Tekniken heter Feather. Okey, men om man gör en bild i paint shop så sparas den ju i ett konstigt format och om man ändrar den så blir de nån konstig kvalite, kan man inte fixa så man kan rita nåt i paint shop och få de i jpg typ o få de i likadan kvalite som när man öppnar den i paint shop?*EDIT* xeo de är exakt de ja menar! xeo hur fick du din stil, den e snygg!*ediT* så här blir de när ja sparar i jpg: ibland går dom inte att öppna heller!(bara i paint shop)(asså när ja sparar i jpg!) de som är runt där uppe! Redigerad 15 januari, 2005 av ZliPp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Gör bara step 4. Tyvärr på Engelska. Men iallafall, lycka till! http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/Blending_tutorial.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MetoC7 Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Ändra färgen på texten så den blir transparent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 (redigerad) Sorry Zlipp. Jag förstår tyvärr inte vad du menar. Redigerad 15 januari, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Om du tittar på bilden längst ner på min sig. Då ser man Tommy's ben. De tonar in, det är nog det han menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 15 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Om du tittar på bilden längst ner på min sig. Då ser man Tommy's ben. De tonar in, det är nog det han menar. Exakt vad ja menar (sorry att ja inte kunde förklara bättre) o tack till alla, men en sak på steg 4, de står ju "put gaussian blur" vad menas med de? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Filter-->Oskärpa--->Gaussisk oskärpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 15 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Filter-->Oskärpa--->Gaussisk oskärpa. Okey, men bilden blev suddig då!(ganska coolt men hur får man de å bli som "tommys ben" i din sign? är det så man gör fast jag inte fattat rätt eller? för när ja fixar det där så blir bilden suddig! sorry att jag är så seg! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 15 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Gör bara step 4. Ta på masken på det lagret du vill tona, ta gradient tool och dra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 15 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2005 Gör bara step 4. Ta på masken på det lagret du vill tona, ta gradient tool och dra... Okey, detta är det sista jag frågar(sorry igen för att ja är en seg n00b) 1.vart hittar man masken 2.vart finns gradient tools? snälla sig typ brevid pen tool! jag förstår om du inte orkar men tack så mycket för hjälpen, ja tror ja börjar fatta nu bara jag hittar dom dära grejerna!(skriv gärna va dom heter på engelska) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 16 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2005 Mask saken är i layer fönstret. Och Gradient tool är övertoning och bla typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 16 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2005 Mask saken är i layer fönstret. Och Gradient tool är övertoning och bla typ. Okey, fattade allt utom vart Gradient tool finns!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 16 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2005 Tonings grejjen. Den du gör från svart till vitt etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 16 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2005 Tonings grejjen. Den du gör från svart till vitt etc. Aha, fattar nu tack så jätte mycket för hjälpen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts