Jump to content

DELA IN GTA:SA FORUMET I 2 DELAR PLZ


 Share

Recommended Posts

Som bever sa! "Admins har bättre för sig än att låta 'Pros' få sitt eget forum. Läs inte trådarna ni inte vill läsa. Slipp problemen. "

det är ingen som tvingar er att gå in på topicar där topictiteln är "Hjälp" eller "var är ******" och liknande". om det nu e så att man går in på en topic där det står en topictitel som inte förklaras som en frågetopic så kan man ju alltid klicka sig bort därifrån.

Om det är många som tycker att det är störande att man inte ser vilken som är en frågetopic eller en icke frågetopic så skulle det va bra om man införde en regel så man måste göra ett tecken som te.x ) eller * innan topicens namn börjar. ex. )end of the line eller *end of the line. förstår ni? om det nu e så att någon glömmer eller "glömmer"(skiter i det) så finns ju alltid SA-moderna som kan rätta till det och om man glömmer eller "glömmer" flera gånger så får man en varning tillslut. vad sägs om det....?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som bever sa! "Admins har bättre för sig än att låta 'Pros' få sitt eget forum. Läs inte trådarna ni inte vill läsa. Slipp problemen. "

det är ingen som tvingar er att gå in på topicar där topictiteln är "Hjälp" eller "var är ******" och liknande". om det nu e så att man går in på en topic där det står en topictitel som inte förklaras som en frågetopic så kan man ju alltid klicka sig bort därifrån.

Om det är många som tycker att det är störande att man inte ser vilken som är en frågetopic eller en icke frågetopic så skulle det va bra om man införde en regel så man måste göra ett tecken som te.x ) eller * innan topicens namn börjar. ex. )end of the line eller *end of the line. förstår ni? om det nu e så att någon glömmer eller "glömmer"(skiter i det) så finns ju alltid SA-moderna som kan rätta till det och om man glömmer eller "glömmer" flera gånger så får man en varning tillslut. vad sägs om det....?

Nu handlar det inte bara om massa skittrådar. Det handlar också om folk som spammar med massa onödig replies och skitsnack överhuvudtaget. Med begränsade forum är det en sak vi kan slippa. Det problemet vill jag slippa. Bryr mig inte så mycket om trådar jag inte vill läsa, för då gör jag inte det. Sen, som en bonus, slipper vi de upprepade topicarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Tackleberry: Tror inte att man slipper spam, onödiga repiles mm, det kommer alltid någon/några osäriösa medlemmar som har tillgång till "den erfarna hörnan" och kan gå in och småspamma mm. sen blir det också så att SA-moderna får två sektioner att hålla koll på vilket blir jobbigare (och svårare?).

jag kan tänka mig att det inte kommer att funka att ha 2 SA-sektioner(en för "noobs" och en för "erfarna") av många anledningar, 2 har jag nämt i texten ovan (i det här inlägget).

Redigerad av gurfi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte quota. Rsäkta.

luddee,

Här generaliseras det vilt. Aningen grovt, tycker jag.

Tackleberry,

Det finns inget sätt som man kan hålla borta spammare. Det du vill ha är flera moderatorer. De som finns nu är på tok för få - San Andreas-forumet behöver mer gull-gull än vad det får.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte quota. Rsäkta.

luddee,

Här generaliseras det vilt. Aningen grovt, tycker jag.

Tackleberry,

Det finns inget sätt som man kan hålla borta spammare. Det du vill ha är flera moderatorer. De som finns nu är på tok för få - San Andreas-forumet behöver mer gull-gull än vad det får.

Alldeles riktigt Beaver. Mer moderatorer behövs, varför inte några av oss som skriver seröst i denna tråd?.. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okok, detta kanske inte var världens idé men då tänker jag bara fråga nån mod eller admin denna fråga:...

vad kräåvs för att bli moderator?.. jag städar gärna upp och visar folk var svaren finns, det jobbiga är att om man gör det utan en officiell mod-stämpel på sig så säger folk

"Sluta gnäll tror du att du är mod eller"

over and out..

edit: oj såg först nu att han innan frågade samma sak.. aja, jag undrar också ställer mer än gärna upp

Redigerad av mickemannen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det blir inte två forum. Alla ska hjälpa alla. Det är ofrånkomligt att vissa frågor ställs två eller flera gånger men det är bara att försöka undvika dessa trådar om man inte vill hjälpa till. Eventuellt kan jag fixa ett litet meddelande som uppmanar att söka, men jag tror inte att det kommer att ha så jättestor inverkan. De som gör trådar utan att söka är bara toppen av ett isberg (eller "köttberg" :P), resten använder faktiskt sökfunktionen.

Vad krävs för att bli moderator? Främst är det tidigare erfarenheter (behöver inte vara forum-erfarenheter), ledig tid och ålder (18+ är ett plus). Naturligtvis ska man också kunna göra rättvisa/opartiska beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det blir inte två forum. Alla ska hjälpa alla. Det är ofrånkomligt att vissa frågor ställs två eller flera gånger men det är bara att försöka undvika dessa trådar om man inte vill hjälpa till. Eventuellt kan jag fixa ett litet meddelande som uppmanar att söka, men jag tror inte att det kommer att ha så jättestor inverkan. De som gör trådar utan att söka är bara toppen av ett isberg (eller "köttberg" :P), resten använder faktiskt sökfunktionen.

Vad krävs för att bli moderator? Främst är det tidigare erfarenheter (behöver inte vara forum-erfarenheter), ledig tid och ålder (18+ är ett plus). Naturligtvis ska man också kunna göra rättvisa/opartiska beslut.

Jag är nyss 17 år fyllda och är ledig hela dagarna, går inte i skolan för tillfället och jag hänger här hela dagarna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det blir inte två forum. Alla ska hjälpa alla. Det är ofrånkomligt att vissa frågor ställs två eller flera gånger men det är bara att försöka undvika dessa trådar om man inte vill hjälpa till. Eventuellt kan jag fixa ett litet meddelande som uppmanar att söka, men jag tror inte att det kommer att ha så jättestor inverkan. De som gör trådar utan att söka är bara toppen av ett isberg (eller "köttberg" :wacko:), resten använder faktiskt sökfunktionen.

Vad krävs för att bli moderator? Främst är det tidigare erfarenheter (behöver inte vara forum-erfarenheter), ledig tid och ålder (18+ är ett plus). Naturligtvis ska man också kunna göra rättvisa/opartiska beslut.

Jag är inte 18 men jag sitter här på forumet varje dag. Fast jag hänger mest i san andreas, spel, och allmänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror knappast man får bli mod för att man tigger om det. Jag kan slå vad om att 95% folket här på forumet gladeligen skulle bli mods om de blev tillfrågade, så GTA-sajtens crew kan välja å vraka bland alla members ^_^

@ mickemannen

För att få bli mod måste man nog bl a ochså vara lite mer noggrann än du när det gäller skrivandet. Hur skulle det se ut om en mod bröt mot reglen med slarvig stavning? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...