Jump to content

Bilder, både penna och paint.

Conny_S
 Share

Recommended Posts

Vad går egentligen det där spelet ut på, och hur fungerar det?

Som sagt, kolla tillbaks några sidor och du hittar en länk....

eller föresten, jag är snäll idag: The rockstar game. Du måste regga dig för att spela men när du gjort det är det kul, du får lite poäng, och poäng är lika med tid, du kan öva upp din skicklighet med instrument, skriva låtar (aja, du "döper" en färdigskrivd text), släppa album och singlar, gå på turne med mera, du kan lägga till bandmedlemmar, hitta på ett kul namn till ditt namn, gärna logga. Sen kan du som jag har gjort göra skivomslag till dina album (eller singlar, whatever), Du kan söka efter andra band också (Hew är också medlem på Rockstar game :) ), spelet är helt textbaserat men när man lärt sig är det skitkul, smådetaljer ar att poäng som sagt är tid, därmed är det begränsat vad du kan göra, du får 7 poäng var 3:e timme, att skriva en låt kostar 15 poäng, ett gig kostar 7 poäng m.m, i början kan du bara spela i en världsdel, men om du har 1.000.000 på kontot och 25 i popularitet kan du köpa rättigheter att spela och släppa skivor i andra världsdelar.

aja, nog med offtopic. Kolla länken om du är intresserad :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, kolla tillbaks några sidor och du hittar en länk....

eller föresten, jag är snäll idag: The rockstar game. Du måste regga dig för att spela men när du gjort det är det kul, du får lite poäng, och poäng är lika med tid, du kan öva upp din skicklighet med instrument, skriva låtar (aja, du "döper" en färdigskrivd text), släppa album och singlar, gå på turne med mera, du kan lägga till bandmedlemmar, hitta på ett kul namn till ditt namn, gärna logga. Sen kan du som jag har gjort göra skivomslag till dina album (eller singlar, whatever), Du kan söka efter andra band också (Hew är också medlem på Rockstar game :P ), spelet är helt textbaserat men när man lärt sig är det skitkul, smådetaljer ar att poäng som sagt är tid, därmed är det begränsat vad du kan göra, du får 7 poäng var 3:e timme, att skriva en låt kostar 15 poäng, ett gig kostar 7 poäng m.m, i början kan du bara spela i en världsdel, men om du har 1.000.000 på kontot och 25 i popularitet kan du köpa rättigheter att spela och släppa skivor i andra världsdelar.

aja, nog med offtopic. Kolla länken om du är intresserad ;)

Yay, fast jag har inte varit inne på ett tag nu :)

Aja, får väl dra in nån gång och pumpa massor av nya låtar och sånt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor