Jump to content

Bilder, både penna och paint.

Conny_S
 Share

Recommended Posts

^_^ Har du ritat den där? :P

Hur gjorde du?

Den har jag jag ritat ja! :)

Gör såhär: Starta Photoshop, Ta opacity 10% & hardness 40% och välj en färg & rita en "modell" för hur ansiktet ska se ut... Det ska vara fyllt med färg så att mittpartierna på ansiktet är opacity 100% färg! Sen kan det vara mörkare i kantenra... altså lägre färgsynlighet = lägrer opcity!

Svart Bagrund har jag .... kan varieras!

Sedan använder du/(& alla andra som följer min guide) Darken/ligten penslarna... tror inte dem hete så... men ni vet säkert vilka jag menar... & ctäller in så ni har: på "Higlight" Och använd opacity 30 och göra ögonhålorna svarta genom att måla med "mörklägg" pensellen... till det blir helt svart.... & sen måla gärna lite runt ögonen för att få en "nersänkning"...

Med munnen gör ni på samma sätt!

Nu har ni något som likna ett ansikte... & Nu ska alla skuggor dit för att få formerna på ansiktet... Gör skuggor där de passar (kolla gärna på en modell för att få det rätt)

Nu ska näsana göras! & den är lite krånglig... men gör higligt med ljuspenseln där näsan ska sitta & lägg mycket skuggor under... för att få den att se ut som den går utåt.... (Testa så blir det nog bra!, Använd gärna en modell att kolla på,)

Nu ska ögonen göras... så det är bara att ta vanlig pensel & rita 2 vita klot för att sedna skugga i kanterna för att få en 3D känsla...

Gör pupillerna med svart pensel!

Nu är han/hon ganska klar... bara lite färgkorrigering, JAg brukar ändra mättnad & lägga på ett "soft-light" % "darken" filter

Hoppas att min Guide hjälper lite i alla fall ^^

Sitter BTW & har lektion nu, så jag skriver lite bråttom :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor