Jump to content

Bilder, både penna och paint.

Conny_S
 Share

Recommended Posts

Överkroppen var grymt snygg. Vänsterbenet känns däremot lite fel, men det kanske blir bättre sen. :>

Tack! :D Jag förstår vad du menar - jag kunde inte riktigt bestämma sig om han skulle göra en full hukning och ställa sig på knä, eller bara svanka lite, och plocka upp blomman, som att han gör det i farten. Hursomhelst borde den vinklas lite inåt tror jag. Tack för kritiken! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slängt ihop den här på tre timmar. Använde för det mesta min tablet. Jag är inte så värst bra på att måla med tablet! :naughty:

Men jag vill ha kritik! Vad kan göras bättre osv! :P

Fint, igentligen va mycket möjligheter man har med tablet alltså. Önskar att jag hade en sådan ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slängt ihop den här på tre timmar. Använde för det mesta min tablet. Jag är inte så värst bra på att måla med tablet! :naughty:

Men jag vill ha kritik! Vad kan göras bättre osv! ;P

Inte för att vara sån, men 3 timmar!?

Måla i större skala så att du kan gå in på detaljer. Studera männsikans anatomi, ett öga är inte bara en vit plupp utan har ögonlock och massa annat trevligt.

Bra Guide

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när vi ändå är i banorna, hur mycket är rimligt att lägga för en tablet om man råkar vara lite sugen på en? Ska ändå vara hyfsad, nån som kan föreslå någon? Tack på förhand :naughty:

Köp någon från Wacom, kolla in deras budgetserie Bamboo. Allt annat är skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, men försöker ju skapa en egen stil. Plus att det här var bara för att komma igång lite! :naughty:

Aight - det jag gillade med bilden var att den kändes väldigt mjuk och ljus. Det kanske bara är jag, men det ser också ut som att du målat allt i samma lager, stämmer det? Isåfall råder jag dig att göra allt i olika lager, det blir enklare att arbeta då. Något annat som var bra är alla skuggningar och reflektioner, de känns väldigt mjuka! Öva lite mer på mänsklig anatomi (särskilt bröst - jag säger inte att du ska göra ballonger eller så, men så att de ser lite mer naturliga ut), men proportionsmässigt ser det mesta bra ut! Jättebra att du söker en egen stil, även om ansiktet till mångt och mycket påminner om det hos en uppblåsbar docka. Eller Skriet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aight - det jag gillade med bilden var att den kändes väldigt mjuk och ljus. Det kanske bara är jag, men det ser också ut som att du målat allt i samma lager, stämmer det? Isåfall råder jag dig att göra allt i olika lager, det blir enklare att arbeta då. Något annat som var bra är alla skuggningar och reflektioner, de känns väldigt mjuka! Öva lite mer på mänsklig anatomi (särskilt bröst - jag säger inte att du ska göra ballonger eller så, men så att de ser lite mer naturliga ut), men proportionsmässigt ser det mesta bra ut! Jättebra att du söker en egen stil, även om ansiktet till mångt och mycket påminner om det hos en uppblåsbar docka. Eller Skriet.

Tack! Som sagt var detta mest ett test! :naughty: Ska göras mer noggrant i framtiden! ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om tablets, är A6 okej eller bör man satsa på minst A5?

Det har jag också undrat över! Förstår att det är olika beroende på vad man ska göra delvis. Men hur stor måste den vara för att inte vara helt värdelös?

Har bara prövat en gång, den var A3... men de är i dyraste laget :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor