Jump to content

Bilder, både penna och paint.

Conny_S
 Share

Recommended Posts

Detta kändes som den mest passande tråden - min gitarr är iallafall klar nu, efter många fyra lager sprayfärg, många outhärdliga minuter ute i minusgrader, någon timmes schablonklippande och slutlackeringen idag. Endast omsträngning återstår

edit: Fyra istället för många. Fyra är inte så många.

post-8685-1232466458_thumb.jpg

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snabb skiss...

Bra djup i den bilden.

Detta kändes som den mest passande tråden - min gitarr är iallafall klar nu, efter många fyra lager sprayfärg, många outhärdliga minuter ute i minusgrader, någon timmes schablonklippande och slutlackeringen idag. Endast omsträngning återstår

edit: Fyra istället för många. Fyra är inte så många.

Hihi. Manny Calavera. :angry::D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fantastiskt bra skuggning och färgtoner! Härlig bild också - avviker från dina tidigare morbida teman, även om Patrik-stilen präglar den tydligt :(

Enda jag kan kritisera är att den är lite väl skarp vid kanterna (särskilt halsen, bakhuvudet), och att kroppen inte ser uberrealistisk ut - de flesta hungriga barn har väl kulmagar också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fantastiskt bra skuggning och färgtoner! Härlig bild också - avviker från dina tidigare morbida teman, även om Patrik-stilen präglar den tydligt :(

Enda jag kan kritisera är att den är lite väl skarp vid kanterna (särskilt halsen, bakhuvudet), och att kroppen inte ser uberrealistisk ut - de flesta hungriga barn har väl kulmagar också?

Tackar!

Mjo.. var tänkt att bli en anorektiker först, men sen påminnde det om en afrikan på huvudet, så då gjorde jag det till en afrikan. :D

Jag gillar inte kulmagar, så det fick bli nåt annat.

Men iaf, fyllde ut med lite hud på magen + tog bort skarpheten. <3

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ritade lite häromdagen. Såg på 'Flight of the Conchords' när jag ritade den vänstra, varför han liknar Jemaine litegrann. Pojken med baseballträet har jag inget att säga om. Tjocka, sliskiga affärsmannatypen döpte jag till 'Mr. Grumpy', men när jag hade ritat klart honom insåg jag bara att han var ett dåligt Jabba the Hut-plagiat :<

post-8685-1233567301_thumb.jpg

post-8685-1233567307_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor