Jump to content

Bilder, både penna och paint.

Conny_S
 Share

Recommended Posts

"Vilken färg passar bäst till dom här jeansen?"

Holy crap vad bra! Har ingenting konstruktivt att säga; eller jo, det känns som att hon till vänster är lite anatomiskt inkorrekt, och det ser ut som att torson är längre än benen. Men liksom - orginell, snygg, och allt sånt! Får man fråga hur du gjort den?

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Holy crap vad bra! Har ingenting konstruktivt att säga; eller jo, det känns som att hon till vänster är lite anatomiskt inkorrekt, och det ser ut som att torson är längre än benen. Men liksom - orginell, snygg, och allt sånt! Får man fråga hur du gjort den?

Haha, Tack!

Känns som du har rätt om benens längd. Först letade jag upp referenser till de två poserna. Målade sedan silhuetter och använde olika färger för att lyfta fram de grundläggande skuggorna och högdagrarna. Sedan gick det mesta jobbet åt att hitta färgsplatter som man kunde fortsätta få fram den kroppsliga formen med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

th_serie_1069549_0.jpg

Jag var lite osäker om den skulle ligga här för jag har bara använt tablet till själva gubben. Funderar på att köpa en dock. Lära mig att rita lite bättre. Har ni tips på någon billig?

Btw, serien är inte riktigt klar än. Det är detaljer som ska in och fixas.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte stillsamt för mig själv; Vektor, hur jävla svårt kan det vara?

Visade sig att det jag trott var svårare än kärnfysik (yes, jag har tryckt på knappen innan och gjort en ful random vektor som jag sen slängt igen), inte var så svårt som jag trodde.

Behold, min första vektorbild, ever. Självfallet inte klar, nu är det detaljuppbyggnad som återstår. Påbörjade lite lätt med en tattuering, det är det lilla som är jobbigt.

Finns det f.ö. något enkelt och smidigt sett att göra "linjer" med vektor?

vector_wip_1062968_0.jpg

Hur har du gjort den? Live Trace eller?

Här är lite vektorgrafik som jag lekt ihop i Illustrator:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor