Colan K Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Tjenare. Ni som är bra på rita och måla. Några mästaretips från er kanske? Aoo... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Tjenare. Ni som är bra på rita och måla. Några mästaretips från er kanske? Aoo... Jag har alltid velat se en groda i grodperspektiv. Fast ja... Jag är inte klassad som duktig målare så jag kanske inte har någon talan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Jag har alltid velat se en groda i grodperspektiv. Fast ja... Jag är inte klassad som duktig målare så jag kanske inte har någon talan? Tror jag tänker fel nu Men... Det jag sa var så här: Några tips från er som målar/ritar, för ritande/målande? Så.. Ungefär.. Vet ju men tips är ju så softa. Underlättar ju alltid.. Har ju börjat med att rita och måla... Så! Nu går det väl inte missförstå XD Sen... Groda i grodperspektiv? Krångligt allting blev... Hjärnan strejkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Tror jag tänker fel nu Men... Det jag sa var så här: Några tips från er som målar/ritar, för ritande/målande? Så.. Ungefär.. Vet ju men tips är ju så softa. Underlättar ju alltid.. Har ju börjat med att rita och måla... Så! Nu går det väl inte missförstå XD Sen... Groda i grodperspektiv? Krångligt allting blev... Hjärnan strejkar Kör med bestämda fast mjuka linjer, se bilden i huvudet. Vissa snackar om att man ska bygga upp allt i kuber och annat tjafs innan men det kan man klara sig utan till en början. Men kom ihåg att man inte blir grym under en kväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Tror jag tänker fel nu Men... Det jag sa var så här: Några tips från er som målar/ritar, för ritande/målande? Så.. Ungefär.. Vet ju men tips är ju så softa. Underlättar ju alltid.. Har ju börjat med att rita och måla... Så! Nu går det väl inte missförstå XD Sen... Groda i grodperspektiv? Krångligt allting blev... Hjärnan strejkar Aha, jag uppfattade det som om du var inspirations-sökande. Jag ritar tillsammans med humöret. I och med att jag kan skifta ifrån allt mellan glad till deprimerad så varierar även min "ritstil". Eller ja. Fråga Foo om hur jag ritar, han har nog mer bilder av mig än vad jag själv har, så han kan nog göra en utvärdering om det. lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Kör med bestämda fast mjuka linjer, se bilden i huvudet. Vissa snackar om att man ska bygga upp allt i kuber och annat tjafs innan men det kan man klara sig utan till en början. Men kom ihåg att man inte blir grym under en kväll. Exactly Jag ritar tillsammans med humöret. I och med att jag kan skifta ifrån allt mellan glad till deprimerad så varierar även min "ritstil". Sedan blir man ju bättre. Så stilen ändras väl antar jag. Just nu målar jag mer eller mindre bara med blyerts. Min syster har ju målat i skola så hon ger mig bra tips också! Ska lägga upp någon bild någon gång jag målat.. Fast kommer dröja. Släng gärna upp mer tips. Anything is welcome Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Just nu målar jag mer eller mindre bara med blyerts. Min syster har ju målat i skola så hon ger mig bra tips också! Ska lägga upp någon bild någon gång jag målat.. Fast kommer dröja. Släng gärna upp mer tips. Anything is welcome Jag har suttit fast med blyerts under hela mitt liv men nu börjar jag skissa med tuschpenna istället. Mycket roligare. Nåt annat tips .. humm.. testa att bara dra lite linjer och se vad som händer.. brainstorma fram saker. Sen lär man sig väldigt mycket av att måla av saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Jag har suttit fast med blyerts under hela mitt liv men nu börjar jag skissa med tuschpenna istället. Mycket roligare. Nåt annat tips .. humm.. testa att bara dra lite linjer och se vad som händer.. brainstorma fram saker. Sen lär man sig väldigt mycket av att måla av saker. Va!? Är man verkligen tvungen att måla för bli bra!? Nä nu är jag helt besviken. Lurad! Lurad har jag blivit! Nämen. Brainstorming är bra tips faktist... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Va!? Är man verkligen tvungen att måla för bli bra!? Nä nu är jag helt besviken. Lurad! Lurad har jag blivit! Nämen. Brainstorming är bra tips faktist... Teckna av då. Fast kalkera inte, det är vädelöst och ger dig inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Teckna av då. Fast kalkera inte, det är vädelöst och ger dig inget. Ordförklaring på kalkera? Kollade men hittade inget. Ska skriva upp alla bra tips på ett papper ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 (redigerad) Ordförklaring på kalkera? Kollade men hittade inget. Ska skriva upp alla bra tips på ett papper ikväll. Lägga ett papper över en bild och måla efter linjerna. Studera också andra tecknare.. kolla på DeviantArt.com. Redigerad 10 januari, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Lägga ett papper över en bild och måla efter linjerna. Studera också andra tecknare.. kolla på DeviantArt.com. Ah. Gjorde det som liten. "Detta har jag målat. Jättebra är jag" Jo, devianart.. kollar jag på just nu. Väldigt fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
50 cent Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Först så tycker jag att du ska skaffa inspiration, du kan t.ex läsa serier o kolla på tv och kolla på olika ritstilar, du kan t.om kolla på Cartoon Network eller nått. Sen när du har lite inspiration kan du först försöka rita av några figurer och så, och så efter ett tag, pang så har du en alldeles egen stil. Men som sagt, man bli inte bra på en kväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Först så tycker jag att du ska skaffa inspiration, du kan t.ex läsa serier o kolla på tv och kolla på olika ritstilar, du kan t.om kolla på Cartoon Network eller nått. Sen när du har lite inspiration kan du först försöka rita av några figurer och så, och så efter ett tag, pang så har du en alldeles egen stil. Men som sagt, man bli inte bra på en kväll. Nä sant. Men egen stil... Nu först och främst kan jag inte måla. Stil får jag säkert på vägen, under livets gång När allting kommer omkring. Men kollar på annat i devianart så, jo, I really really do. Ska kludda ikväll. Skaffat lite "bättre" pennor. Oh yes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Nä sant. Men egen stil... Nu först och främst kan jag inte måla. Stil får jag säkert på vägen, under livets gång När allting kommer omkring. Men kollar på annat i devianart så, jo, I really really do. Ska kludda ikväll. Skaffat lite "bättre" pennor. Oh yes It's not the equipment, it's how you use it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 It's not the equipment, it's how you use it. This is true indeed. Jag använder mina gamla pennor som jag fick i skolan ^^__^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 (redigerad) Har inte postat nåt på länge.. Sideshow Bob i lämplig pose. Målad medans jag kollade på Simpsons. Sjuka ben de har egentligen. Jag är inte så van vid tushpensel så jag är lite missnöjd hur det blev tjockare på vissa ställen. Redigerad 10 januari, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 11 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2007 (redigerad) Tjena! var ett tag sen man la upp något här. Lägger upp denna (kanske inte så fin) men det är ialla fall något Som tidigare bilder som jag har lagt upp så får det egna ögat även bestämma detta motiv även om de tidigare blev bättre, då denna är lite suddig Edit, fick till den lite skarpare Redigerad 11 januari, 2007 av Great Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 11 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2007 (redigerad) även om de tidigare blev bättre, då denna är lite suddig Synd den blev så suddig. Men den är snygg tycker jag... Ska försöka krångla hit en bild jag ritade igår.. edit: Palla... Vet inte hur man gör Putte: Snyggt. Redigerad 11 januari, 2007 av Colan K Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 11 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2007 (redigerad) Fasen vad sällan man lägger upp saker. Gjorde en snabb skiss. Redigerad 11 januari, 2007 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts