guardian Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Hej! jag fattar inte riktigt det här med dual screen. vad ska det vara bra för med två dator skärmar till samma dator? några fördelar? min dator kan ta dual, ska jag göra det eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Klart som fan du ska det. Finns bara fördelar med det enligt mig. Du kan ha 2 fönster uppe, göra dubbelt så mycket. Dubbelt nöje Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Jag kör det lite då och då ibland. När man tar screenshots i windows blir det dock "WIIIIIDEESCREEEEN".... okej lite överdrivet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Men om man kör cs eller doom 3 eller wath ever så blir inte siktet helt konstigt eftersom man bara ser halva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Man kan göra en "fusk"-widescreen. Och så kan man till exempel ha igång en film eller något på den andra skärmen. Men själv har jag inget behov av det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Ok men måste man ha något specielt program för att koppla in två skärmar eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Var ser man om man har stöd för dual-screen? måste man inte ha 2 grafikkort om man ska ha det isf? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Var ser man om man har stöd för dual-screen? måste man inte ha 2 grafikkort om man ska ha det isf? Du behöver ett grafikkort som har två skärm-ingångar (antingen båda CRT, båda DVI eller både och). Jag har tex. med mitt Radeon 9600XT en DVI-ingång och en CRT-ingång. Swat: allt som behövs är ett grafikort som klarar två skärmar. Dessutom körs spel och andra helskärmsapplikatioenr bara på den ena (dock inte om man kör i "stretched"-läge, då fungerar skärmarna som en enda). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Ok nu kommer den svåra delen *hmph* hur vet man vad för grafik kort man har :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Du högerklickar på skrivbordet & väljer Inställningar .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Har g-force 4 mx stöd för dual screens? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Har g-force 4 mx stöd för dual screens? Vänd på datorn och kolla om du har två skärmingångar på grafikkortet, enklaste sättet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts