notorius Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Jag ska byta hårddisk snart och jag har en fråga bara? när jag har tagit ut den gamla som jag ska slänga eftersom den är #"@*!, kan jag sätta in den nya och installera OS eller måste jag göra något annat? ps. Jag installerar mitt OS genom att sätta in en diskett och sedan har jag tre skivor, har Packard Bell Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Ja, du kan slänga din gamla hårddisk åt helsike. Man kan också spika upp den på väggen och på så vis få en smakfull och modern väggprydnad, men det är frivilligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Lånar topic.. Jag ska/vill köpa en ny hårddisk. Vad ska jag tänka på? Vad är en bra hårddisk, alltså vad ska den ha för specs? Har typ fattat att jag ska ha 7200 rpm och 8mb cache..eller? mitt moderkort är pretty old så typ de här s-ata kan jag inte ha eller? Mer att tänka på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Du lär inte kunna ha SATA nej. Sen får du kolla upp hur stora hårddiskar ditt mobo kan hantera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 12 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Kan jag installera ett nytt OS med hjälp av disketten och CD-skivorna eller behöver måste jag köpa en Win XP skiva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord_Lime Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Kan jag installera ett nytt OS med hjälp av disketten och CD-skivorna eller behöver måste jag köpa en Win XP skiva? Du behöver ju inte ens köra nån Windows version.......du kan köra Linux! [Offtopic] fan va drygt me att alla inlägg ska börja me stor boktav!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Jag ska/vill köpa en ny hårddisk. Vad ska jag tänka på? Vad är en bra hårddisk, alltså vad ska den ha för specs? Har typ fattat att jag ska ha 7200 rpm och 8mb cache..eller? mitt moderkort är pretty old så typ de här s-ata kan jag inte ha eller? Mer att tänka på? Beror helt vad du ska ha den till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 13 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Jag ska ha den som en vanlig hårddisk så som denna jag har nu. Behöver jag köpa en ny XP-skiva eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Jag lånar bara tråden lite. Snart dags med ny dator. Vad är skillnaden/fördelen med sata jämfört med ide? Kan linux känna igen sata? Den jag kör är byggt på slackware, men är en live-cd som man kan installera. Slax heter den. Känner DOS igen sata? (jag använder ett dos-program på en dos-diskett för att ladda Linux) Eller ska jag ta det säkra före det osäkra och ta en SATA som jag har Windows på och en IDE med Linux på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Jag ska ha den som en vanlig hårddisk så som denna jag har nu. Behöver jag köpa en ny XP-skiva eller? Behåll din gamla hårddisk och installera den nya som slave. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 14 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2005 Anledningen till ett nytt köp är attden andra strular..Semin topic längre ner i listan. Jag ska ha den till förvaring av all möjlig data. Sen ska jag köpa en ny dator och vill inte ha en "långsam" hårddisk. Vill ha en standard spec.ad hd. Ingen uber super snabb hd behövs. Så då ska jag tänka pårpmoch cache typ eller? tänkt mig en 120gb med 8mb cache och 7200rpm. Måste dock kolla hur stora hd:n mitt moderkort klarar av. Om jag nu köper det i IDE (inte S-ATA), förlorar jag något på det? Vill använda den nya hd:n i min nya data som jag lär köpa och bygga (har två kompisar som kan mycket hardware) på sommaren. Kommerjag märka att hd:n typ blir en flaskhals eller något? Formaterar min förstörda hd just nu... har inte kunnat komma in på gtasajten så ofta men tack för alla svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts