AE_Dave Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Jag och några kompisar håller på att spela in en skräckfilm, i en scen vi håller på och förbereder så sitter en demon/zombie/monster och tuggar inälvor och tarmar ur ett av sina offer (Dock ser man bara konturer av de två figurerna då det kommer vara aningen mörkt just då.), monstret tittar upp mot huvudpersonen och hoppar iväg väldigt fort bakom ett hörn. Dock låter inte det speciellt läskigt eller hur? Jag menar... alltså en zombie som tuggar inälvor och sen hoppar iväg är ju inte läskigt alls, så för att få lite skräckkänsla i den scenen i alla fall fick jag en tanke i bakhuvudet på alla dessa ljuden som används i skräckfilmer. Undrar efter ett speciellt ljud man ofta hör när någon drar upp en skåpdörr eller undan ett draperi så ligger ett lik där eller när nånting bara tvärt hoppar fram och slaktar någon. Om jag ska beskriva ljudet låter det ganska ljust, ett tvärt ljud som liksom, "skär" i öronen, om man säger så. Är dålig på att beskriva då men men... Någon som vet om dessa ljud finns att ladda hem någonstans eller vilket instrument de spelas med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 (redigerad) Det här är från Half-life 2. Ett skrik från en zombie när stackan brinner. moan_loop1.rar Redigerad 11 januari, 2005 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Det här är från Half-life 2. Ett skrik från en zombie när stackan brinner. Vart hittar man ljudfiler/musik etc. från Half-Life 2 om man kör en köpt version med Steam? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Ja du.. sounddogs.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 16 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2005 (redigerad) Det här är från Half-life 2. Ett skrik från en zombie när stackan brinner. Låter som att dom skriker "Hjälp mig" om man lyssnar noga, eller det blir på skånska; "Hjälp maj" hahaha Ontopic: Kan ingen sida, tyvärr, men kan du lägga ut filmen på nån sida när den är klar så att man kan få titta på den? Redigerad 16 januari, 2005 av Hummler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 16 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2005 Låter som att dom skriker "Hjälp mig" om man lyssnar noga, eller det blir på skånska; "Hjälp maj" hahaha Ontopic: Kan ingen sida, tyvärr, men kan du lägga ut filmen på nån sida när den är klar så att man kan få titta på den? Jo, om man kör det baklänges skriker dem "help me". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 16 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2005 Hur kör man det baklänges då? ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2005 Hur kör man det baklänges då? ^^ Ljudinspelaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 16 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2005 (redigerad) Start > Alla Program > Tillbehör > Underhållning > Ljudinspelaren där inne trycker du Arkiv > Öppna (blädra efter filen) När du har öppnat den så trycker du Effekter > Spela baklänges Bara trycka play Redigerad 16 januari, 2005 av luddee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 17 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2005 Låter som att dom skriker "Hjälp mig" om man lyssnar noga, eller det blir på skånska; "Hjälp maj" hahaha Ontopic: Kan ingen sida, tyvärr, men kan du lägga ut filmen på nån sida när den är klar så att man kan få titta på den? Tjá, om jag hittar någon webhost som tillåter mig ladda upp den. Eftersom filmen nog lär bli lite mer än 1 mb (Vilket är den mest vanliga gränsen för uppladning hos gratis webhost.)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts