Add3 Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Jag ska byta chassi på min dator nu till ett Raid Max Cobra 822w. Jag har esd band och sånt men är det nått man bör tänka på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Bra, det här vill jag också veta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Jag ska byta chassi på min dator nu till ett Raid Max Cobra 822w. Jag har esd band och sånt men är det nått man bör tänka på? Att se till så att ditt moderkort verkligen passar i nya chassit eftersom en del märkesdatorer har lite speciella moderkort. (Jag vet att han har en märkesdator) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Raidmax für president! (har ett scorpio själv) Kolla som sagt moderkorts storleken. Hur många diskplatser, storlek till nätagg m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 10 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Okok tack.. jag vågar inte jävlas själv, ska be en polare hjälpa mig. Stell: Härligt! dom är riktigt snygga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Det är fräckt med fläkt-slottar (hmm tvivelaktigt uttryck) i toppen på chassit. Usb och hörlurar-portar på framsidan är också viktigt.. tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Har hört att den kan skapas statisk elektrisitet som kan förstöra moderkortet när du jobbar med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Du bör tänka på att chassin bör se bra ut också (vilket raidmax INTE gör). Annars så är det trevligt med plats för 120mms fläkt både fram och bak i lådan och att det finns anti-vibrations-grejs för diskarna. Ett tyst nätagg i lådan är också bra. Med andra ord, köp ett chassi som är tyst och kallt. Annars att sätta in grejerna är ju inte svårt iaf. Sätt allt där det passar. ESD skulle iaf jag skita i, har byggt massvis med datorer utan att ha nåt med statisk elektisitet att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Ha plåster framme eller nåt. Har hört att Raidmax chassin ska vara väldigt vassa i kanterna, dessutom väldigt trånga och fula =P. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Man ska igentligen ha några handskar på sig när man håller på med Ram minne osv..... jag råkade bränna mitt moderkort en gång =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 11 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 (redigerad) och fula =P. :'( Hårda handskar? :S Redigerad 11 januari, 2005 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Har hört att den kan skapas statisk elektrisitet som kan förstöra moderkortet när du jobbar med det. Pilla lite på ett värmeelement så är det lungt sen. Akta så du inte tappar skrivar och grejer samtidigt som det går ström i det bara, kan kortsluta grejer om du har otur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 11 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Pilla lite på ett värmeelement så är det lungt sen. Akta så du inte tappar skrivar och grejer samtidigt som det går ström i det bara, kan kortsluta grejer om du har otur. hur menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 (redigerad) Lust att posta en bild på chassit? (Nej, jag vill inte söka efter den på google) humm.. ingen sådan du har? http://www.needit.nu/images/products/cobra822ws.jpg Riktigt läcker Redigerad 11 januari, 2005 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 11 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 (redigerad) Lust att posta en bild på chassit? (Nej, jag vill inte söka efter den på google) humm.. ingen sådan du har? http://www.needit.nu/images/products/cobra822ws.jpg Riktigt läcker Japp! fast min är röd/svart Redigerad 11 januari, 2005 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Japp! fast min är röd/svart Nu blir jag avundsjuk.. (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 11 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Smeker det nu! *retas* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 (redigerad) Nää, min dåliga dator är nog snyggare.. http://www.xpisc.se/crest.JPG Redigerad 11 januari, 2005 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Jag har nog den fulaste datorn som finns, fast den är helt okej när det gäller prestanda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Man ska igentligen ha några handskar på sig när man håller på med Ram minne osv..... jag råkade bränna mitt moderkort en gång =/ Ta i kanterna på minnet. Tar man på själva kretsarna så kan det gå åt helvete. Men ta i kanterna så klarar dom sig. Sen kan man ju ta på ett element innan man pillar i datorn. Det dödar statisk elektricitet. Men jag kan ju säga det igen, Raidmax gör _FULA_ chassin. :\ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts