stalker Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 (redigerad) Så nu skall det ju släppas ett GTA spel till PSP men jag trodde att Rockstar Games kontrakt med Sony var slut då San Andreas släpptes till Playstation 2. Har jag fått allting om bakfoten eller vad? EDIT: Personligen tycker jag att Nintendo DS värkar bättre än PSP och jag funderar starkt på att köpa Nintendo DS, någon annan som har samma tanke som jag? Redigerad 10 januari, 2005 av stalker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Nja, det beror ju helt på vilka spel som du gillar, och jag antar du gillar GTA eftersom du är här. Och PSP har just nu flest spel som tilltalar mig, så det blir ett köpa ev den i första hand för mig. Sen släpper nog Rockstar spelet till PSP eftersom den är kraftfullare än DS. PSP: Lite sämre än PS2 DS:Lite bättre än Nintendo 64 ungefär så ser det ut om man ska ta det i lite enkla ord, och inte i massa tekniska termer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 DS borde stå för Dyr Skit, för det är det. Det är en riktigt dålig konsol, men det är PSP också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
stalker Skrivet 12 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 DS borde stå för Dyr Skit, för det är det. Det är en riktigt dålig konsol, men det är PSP också. På dem recensioner jag har sett så har den fått väldigt bra kritik. Dyrt är det ju pga att den är ny så jag förstår inte vad du grundar ditt uttalande på. Är den så mycket dyrare än vad Nintendo DS är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 På dem recensioner jag har sett så har den fått väldigt bra kritik. Dyrt är det ju pga att den är ny så jag förstår inte vad du grundar ditt uttalande på. Är den så mycket dyrare än vad Nintendo DS är? Det är ju spelen som avgör om en konsol är bra, kommer det många bra spel till PSP så anser jag den bättre, och tvärtom om det kommer mest bra spel till DS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Beaver Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Jag är 100% säker på att PSP krossar DS. DS är gjord för 2D-spel, PSP är gjord för 3D-spel, och kan dessutom spela video och musik. Den är tekniskt kraftigare och skärmen är enorm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Galenhund Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Vet någon hur GTA till psp kommer se ut, 3D eller sett uppifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
makker Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Vet någon hur GTA till psp kommer se ut, 3D eller sett uppifrån? Får en känsla av att det är i 3D men det beror på hur mycket tid de har lagt på spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Jag är 100% säker på att PSP krossar DS. DS är gjord för 2D-spel, PSP är gjord för 3D-spel, och kan dessutom spela video och musik. Den är tekniskt kraftigare och skärmen är enorm. DS är väl inte alls gjord för 2D spel. Hmm, om du syftar på att den har sämre grafik, men den har grafik som är lik den som Nintendo 64 visade upp. Och jag tror det kommer bli jämt, Game Boy har funnits länge, och Nintendo är starka på den bärbara marknaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 12 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2005 Först var jag helt inställd på DS, framför allt eftersom det är en perfekt grej att köpa i USA när jag ska dit i i Februari. Men, efter att ha kollat lite mer på PSP och de spel som ska komma till denna konsoll, så börjar jag faktiskt tveka lite. PSP eller DS? DS är cool, dubbla skärmar är skitgrymt i vissa spel, men dubbla skärmar är inte bra, bara coolt. PSP's skärm är mer normal och ger nog bättre spelupplevelse. Spelen som kommer till PSP är välkända, visserligen har man spelat dom förut och dom kommer inte som en överaskning (förutom GTA), men man vet att dom är roliga och bra. DS känns mer som ett test, medan PSP är säkra kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Jag har testat DS, och det är inget att ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 13 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2005 Först var jag helt inställd på DS, framför allt eftersom det är en perfekt grej att köpa i USA när jag ska dit i i Februari. Men, efter att ha kollat lite mer på PSP och de spel som ska komma till denna konsoll, så börjar jag faktiskt tveka lite. PSP eller DS? DS är cool, dubbla skärmar är skitgrymt i vissa spel, men dubbla skärmar är inte bra, bara coolt. PSP's skärm är mer normal och ger nog bättre spelupplevelse. Spelen som kommer till PSP är välkända, visserligen har man spelat dom förut och dom kommer inte som en överaskning (förutom GTA), men man vet att dom är roliga och bra. DS känns mer som ett test, medan PSP är säkra kort. Sen så finns det ännu inget spel som har visat den undre skärmens styrka. Hitills har det bara kommit spel som visar en karta, eller som man trycker en eller två gånger på skärmen för att få några extra knappar att trycka på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts