Jump to content

California, here i come!


Tigern
 Share

Recommended Posts

Inte för att jag bryr mig sådär übermye om det där och vill inte bli insyltad i nån sorts position där jag hatas av någon men.... en amerikan som kan svenska skriver på engelska i ett svenskt forum? Varför då? Du vet att du sparar tid på att skriva på svenska. Ok ok, vi har en australienare här på forumet men han försöker lära sig svenska och såvitt jag har hört av honom på msn så kan han åtminstone ganska bra vissa ord och meningar. Man kan även ha korta konversationer på svenska med honom just nu. :) Dock så är det klart, om han undrar nåt så skriver man på engelska.... men seriöst... ska jag vara ärlig är det här bara för patetiskt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ärligt, i sverige ska man skriva med stor bokstav i början på en mening. Gör vi det? Nej! Vissa håller på att dö p.g.a. den här modden... Skriver han "I" som "i" är det för att han har bott i sverige ett tag nu. ;)

Hmm... jadu.

1. "I Sverige ska man skriva med stor bokstav i början på en mening. Gör vi det? Nej!"

... Tala för dig själv, såvitt jag vet gör jag det och även en ganska hyfsat stor skara andra människor här i forumet.

2. "Skriver han "I" som "i" är det för att han har bott i Sverige ett tag nu."

Behöver ju inte vara det, det kan man aldrig säga att man vet 100%, dock vet inte jag heller till hundra procent att han ljuger så jag ska inte säga något.

Dock berättar det där även inte varför han skriver på engelska här i forumet som han skrivit på svenska i så många år... btw skall Sverige stavas med stort 'S' när man uttalar det som landet (Namnet på landet alltså.) dock ifall man pratar om själva språket svenska ska det vara litet "s".... nu när vi ändå pratar om stavfel etc. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. eh, skrev ju vissa (inkl.mig....) ;)

2. my point is: Det finns 100 anledningar till varför han inte skriver stort "i". Kanske han shift knapp inte funkar då och då? Eller helt enkelt att han inte bryr sig?

"btw skall Sverige stavas med stort 'S' när man uttalar det som landet" ....exakt.. se nr.1 - gäller stor bokstav överhuvudtaget, inte bara i början på en mening...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Why does everybody care about my move? And about how good i am at swedish?

Can some mod close this topic?? I don't care about you all suckers.

Haha, varför i helvete skapar du en tråd om din flytt om vi inte ska bry oss? Dumfan. Du har mycket att fila på gällande engelskan, dessutom är det väldigt mysko att du sitter och skriver här än då du har ett plan att hinna med.

Hej då, goodbye, and make sure to work your ass off in California to learn some goddamn English. ;)

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han har skrivigt svenska jättelänge, men nu plötsligt börjar han snacka engelska. Och om han nu kan snacka svenska, varför gör han inte det i den här tråden?

100:- på att han ljuger, lås tråden eller nåt

@KalleR: Ironi, vet du vad det är? ;)

Japp det vet jag, men jag fattar inte vad du var ironisk till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, varför i helvete skapar du en tråd om din flytt om vi inte ska bry oss? Dumfan. Du har mycket att fila på gällande engelskan, dessutom är det väldigt mysko att du sitter och skriver här än då du har ett plan att hinna med.

Hej då, goodbye, and make sure to work your ass off in California to learn some goddamn English. :huh:

Haha, klassiker.

Samma sak med offentliga dagböcker på lunarstorm (detta har hänt min kompis, själv är jag smått emot lunar).

"Meh, varför läser du min dagbok för?"

Man är ju dum om man säger nått sånt om något man väljer att ha offentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...