Sikorka Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Kan jag ta bort Cookie's utan att datorn skadas? Rekomenderar ni det? Kan en Cookie vara skadlig för datorn? Segar Cookies ner datan? -------Väldigt tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 (redigerad) Om du har för många cookies kan det nog sega ner datan Det är inget farligt med att ta bort dom Du vet väl hur man gör? EDIT : sjävl tömde jag mina cookies idag Redigerad 10 januari, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Jag vet hur jag ska ta bort dom! Men kan dom vara skadliga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Om du inte vet så är det bara verktyg sen ta bort cookies... Det är absolut inget farligt att ta bort cookies, det brukar jag göra lite då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Grrrr!!!! jag frågar igen! KAN COOKIES VARA SKADLIG FÖR DATORN... Okej så arg är jag inte..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Grrrr!!!! jag frågar igen! KAN COOKIES VARA SKADLIG FÖR DATORN... Okej så arg är jag inte..... Nej det kan det inte säger jag. Inte vad jag vet iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Nej dom kan nog inte vara skadliga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Tack för ditt svar HOWHOW men kan ingen annan svara få min fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Kan jag ta bort Cookie's utan att datorn skadas? Ja. Rekomenderar ni det? Nej. Kan en Cookie vara skadlig för datorn? Tracker cookies är skadliga. Segar Cookies ner datan? Inte direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Härmar skribb lite här, men skriver andra svar. Kan jag ta bort Cookie's utan att datorn skadas? Ja. Cookies är saker som det lagras information i för det mesta. Det sparas t.e.x. bilderna på sidorna du varit på. Texter på sidor. Och sparar inloggningsinformation.(Som du har när du loggar in på denna sida.) Rekomenderar ni det? Ja. Det kan bli störande om du inte tar bort det. Dessutom kan det ta upp hårddiskspace. Jag körde Windowswasher idag som tog bort alla mina cookies, bilder från internet osv, det låg på över 1.1 gig. Kan en Cookie vara skadlig för datorn? Skadlig och skadlig. Inte bra direkt heller. Segar Cookies ner datan? Nej, inte så mycket i alla fall. Inte vad jag märkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 (redigerad) Man kan ju stänga av cookies om man inte gillar det. Edit: Första gången jag använde Windowswasher så fick jag loss 5GB Redigerad 10 januari, 2005 av Kung Food Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Fy f*n va ni är bra! Tack så mycket skribb och Cortez ni är bara bäst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Rättelse: cookies är filer där information från webbplatser sparas, som sagt till exempel inloggninginformation, vilka sidor man besökt, inställningar för sidan och liknande. Cookies "segar" absolut inte ner din dator, det enda som skulle kunna hända är att det tar längre tid för din webbläsare att läsa dem om du har för många (~1000 är inget problem dock, eller några tusen fler). Du kan utan problem ta bort cookies, det värsta som kan hända är att webbplatsen för just den sidan inte längre kommer åt informationen, och därför inte heller kan ladda dina sparade inställningar eller inloggningsinformation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Det segar ju ner mer om du tar bort dem. Då måste ju datorn hemta hem bilder etc igen endå. Men om man inte begränsar utrymmet för cookies så kan det ta mycket hårddiskutrymme. Jag rensar mina cookies(och t ex Temporary Internet Files) ca 1 gång i månaden. Rensa du . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 COOKIES ÄR INTE BILDER ELLER CACHADE WEBBSIDOR. Cookies är filer som gör att webbplatserna du besöker kommer ihåg dig, t.ex genom autologin osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Någon som har svar varför det egentligen heter Cookies? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Någon som har svar varför det egentligen heter Cookies? Nån satt och käkade kakor när de kom på det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Nja. “I give him a packet, he gives me back a cookie.” Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 11 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Kakor är skit gott juh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts