Sikorka Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Vad är en Trojan? Vad gör dom? hur blir jag av med dom? Tacksam för svar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Vad är en Trojan? Vad gör dom? hur blir jag av med dom? Tacksam för svar.. Trojaner fungerar som en fjärrkontroll över datorer.. på gott och ont om jag skickar en trojan till dig kan jag t ex stänga av din skärm eller öppna CD-driven Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 (redigerad) Trojaner är djälvulsdyrkande hästar, eller nåt sånt. I datorer är dom program som kan gå in i din dator och skicka information utåt. Edit: man kan likna dom vid en spion, tex Heinz. Redigerad 9 januari, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 9 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Å fy f*n !!! hjälp mig då!!!! :'( :'( :'( :'( HUR FåR JAG BORT DOM??+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Å fy f*n !!! hjälp mig då!!!! :'( :'( :'( :'( HUR FåR JAG BORT DOM??+ Det går att ta bort trojaner med en trojan.. Faktiskt.. Jag kan skicka den till dig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Å fy f*n !!! hjälp mig då!!!! :'( :'( :'( :'( HUR FåR JAG BORT DOM??+ Vad heter den? (Jaja, jag vet vad du tänker säga, att det är onödigt och smått bisarrt att döpa en trähäst.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Å fy f*n !!! hjälp mig då!!!! :'( :'( :'( :'( HUR FåR JAG BORT DOM??+ Slå dom med en välsignad plastkäpp. Virussökning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Vad heter den? (Jaja, jag vet vad du tänker säga, att det är onödigt och smått bisarrt att döpa en trähäst.) Det finns många olika trähästar, dock så borde jag inte dra upp namnen här eftersom någon kan få för sig att tanka ner dom då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 9 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 (redigerad) Men om du är elak, och skickar en dum trojan till mig kan du... då kan ju då släcka ner mig.... öööh ingen aning om vad den hette... Win32.Swissor??? EDIT:det stog så här när jag scanna: 2005-01-08, 11:35:16 Memory scanning started... No virus body found in memory. Memory scanning finished (28,5s). ---------- Files scanning started... C:\Documents and Settings\Skogs\Application Data\team multi load\qfuqrcgu.exe... file could not be scanned! C:\Documents and Settings\Skogs\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\0D8BCVSN\si1[1].htm... file could not be scanned! C:\Documents and Settings\Skogs\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\0H4TUVOL\hp2[1].htm... file could not be scanned! No virus body found. Files scanning interrupted (57317 files, 0 infected, 1729,4s). Drives scanned: C: (partially) ---------- Redigerad 9 januari, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Men om du är elak, och skickar en dum trojan till mig kan du... då kan ju då släcka ner mig.... öööh ingen aning om vad den hette... Win32.Swissor??? Sasser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 9 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Och det stog så här när jag scanna med en annan: -------------------------------------- Scan started: Sat Jan 8 10:05:51 2005 C:\Documents and Settings\Skogs\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\012R4H6V\SMILEYCENTRALFWBINITIALSETUP1.0.0.8[1].0XE: Trojan.Downloader.FunWeb.A FOUND C:\Documents and Settings\Skogs\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\4TAV456F\0006_adult[1].cab: Trojan.Downloader.Istbar-13 FOUND C:\Documents and Settings\Skogs\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\4TAV456F\0006_regular[1].cab: Trojan.Downloader.Istbar-13 FOUND C:\Documents and Settings\Skogs\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\4TAV456F\prompt[1].php: Trojan.Downloader.Istbar-44 FOUND C:\Documents and Settings\Skogs\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\4TAV456F\prompt[3].php: Trojan.Downloader.Istbar-44 FOUND C:\Documents and Settings\Skogs\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\4TAV456F\prompt[4].php: Trojan.Downloader.Istbar-44 FOUND C:\Documents and Settings\Skogs\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\GXMJ05IR\alkotest[1].zip: Joke.Winavoid.A FOUND C:\Documents and Settings\Skogs\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\HEBD9UCQ\GET[1].0TM: Exploit.HTML.MHTRedir.1n FOUND ------------------- Command has been interrupted... ------------------- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 http://securityresponse.symantec.com/avcen...are.istbar.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Å fy f*n !!! hjälp mig då!!!! :'( :'( :'( :'( HUR FåR JAG BORT DOM??+ Knacka på, fråga om det är nån i den. Svarar ingen så kan du ta med den hem och vänta på att bli brutalt dödad för du va så blåst och gick på att det inte var nån i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Kan en trojan göra så att man loggar ut hur msn helt plötsligt?? händer mig ganska ofta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Kan en trojan göra så att man loggar ut hur msn helt plötsligt?? händer mig ganska ofta.. Kanske, men att man loggar ut MSN brukar hända på vissa datorer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Hmm.. okej , fast det var inte så förut... efter jag kanske fick trojan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 9 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 :'( :'( :'( Bääää! JAg fattar inte ett skit! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 :'( :'( :'( Bääää! JAg fattar inte ett skit! :'( Måste du låta som ett får för att du inte fattar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Haha!! den där va bra HOWHOW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Måste du låta som ett får för att du inte fattar? Han kanske är ett får? @Sikorka: Bäää bä bääääää bäbä Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts