Tija Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Men kanske någon form av sök-grej så att man lättare hittar information om filmen man söker? Annars, väldigt bra och snygg sida! (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 (redigerad) en massa css-kod.... Lite saker angående stylesheet:et:Varför använda tabb efter varje attribut-namn, mellanslag går ju fint?font-size: [något]px; följt av line-height: [något]pt; är ju ganska oklart, varför inte hålla sig till antingen pixlar eller pt om du nu ska använda dem överhuvudtaget (relativa storleker följt av storlekar angivna i % eller att använda em.url()-atttributer bör omslutas av citattecken, alltså url("fil.png").Jag ser att det ibland har funnits mellanslag mellan ett attributnamn och kolonet, och det finns även attribtuer som skrivits i stora bokstäver, ett tips är att allt skrivs likadant, och då helst i små bokstäver (annat gäller dock med själva attributvärdena, teckensnitt ska exempelvis ha stora bokstäver där det ska finnas.margin: 1; liten miss där va?h5 { line-height: 0px; } eh ska det verkligen stå så?Annars ser väl sidan ok ut i IE, men som sagt, fixa designen, finns inget som hindrar dig från att få den att fungera ordentligt i moderna browsers, du har ju redan klarat av det stora svåra att få den att fungera felfritt i IE (den svåra delen avklarad). Redigerad 10 januari, 2005 av vigge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steijer Skrivet 10 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 En ansökning ska innehålla? Ingenting speciellt, bara en antydan att Ni visar intresse. Sedan kommer andra upplysningar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Annars ser väl sidan ok ut i IE, men som sagt, fixa designen, finns inget som hindrar dig från att få den att fungera ordentligt i moderna browsers, du har ju redan klarat av det stora svåra att få den att fungera felfritt i IE (den svåra delen avklarad). Jag tycker det är svårare att få sidan snygg i Firefox Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Bara för att visa så har jag Firefox och sidan funkar perfa... Kolla själva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Bara för att visa så har jag Firefox och sidan funkar perfa... Kolla själva Du har inte märkt att paddingen på alla element är olika? Finns flera exempel på bilden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 (redigerad) Jag vet inte men det är nog bar jag men jag tycker det ser väldigt "tjock" högst upp med dom stora bilderna... sen är det inget under.. Och där man kan se recensionerna (stavning) , välja vilken man ska klicka på när den är gjort osv.. borde det stå vem som skrivit den oxå.. snygg sida annars Redigerad 10 januari, 2005 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 (redigerad) Ett måste är att göra så att man får ett nytt fönster när man trycker på trailerlänkarna... EDIT: Ser att du har byt det där högst upp på sidan... det förra var snyggare! Redigerad 10 januari, 2005 av luddee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Ett måste är att göra så att man får ett nytt fönster när man trycker på trailerlänkarna... EDIT: Ser att du har byt det där högst upp på sidan... det förra var snyggare! Mm det förra var mycket snyggare ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Ett måste är att göra så att man får ett nytt fönster när man trycker på trailerlänkarna... EDIT: Ser att du har byt det där högst upp på sidan... det förra var snyggare! Nej tack, vill jag ha sidan i ett nytt fönster, öppnar jag det själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steijer Skrivet 11 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Hm. För att sida skall ha en chans att överleve krävs givetvis besökare. För att besökare skall hitta, krävs det att google hjälper till. När man tillexempel söker på "Team America" +recension finns inte Ciné bland alternativen. Finns det någon duktig själv som skulle vilja ge en hjälpande hand, och kanske få en biobiljett? Skulle vara otroligt tacksam! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Hm. För att sida skall ha en chans att överleve krävs givetvis besökare. För att besökare skall hitta, krävs det att google hjälper till. När man tillexempel söker på "Team America" +recension finns inte Ciné bland alternativen. Finns det någon duktig själv som skulle vilja ge en hjälpande hand, och kanske få en biobiljett? Skulle vara otroligt tacksam! Hmm vad menar du ? Google länkar bara till sidor som är länkade från någon annan sida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steijer Skrivet 11 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Va? Nu fattar jag ingenting. Utveckla gärna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Va? Nu fattar jag ingenting. Utveckla gärna! Ok . Cine.se mpste vara länkad från en annan sida på Internet. Annars så lägger inte google till er, det är nog bara att vänta så kommer ni till google snart eller hur länge har sidan existerat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steijer Skrivet 11 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Hm. När du menar länkad. Menar du att vi måste ligga i någons länkarkiv? Bara genom att ha skrivit denna tråd har jag ju länkat till: http://www.cine.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Hm. När du menar länkad. Menar du att vi måste ligga i någons länkarkiv? Bara genom att ha skrivit denna tråd har jag ju länkat till: http://www.cine.se/ Jag vet men typ lägga in i ett läkarkiv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steijer Skrivet 11 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Hm. Något tips på "länkakriv"? Vore väldigt tacksam... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Hm. Något tips på "länkakriv"? Vore väldigt tacksam... Nej tyvärr Men annars kanske du kan annonsera hos någon mer "känd" sida. Inte som lunar och snt shit där en annons kostar 60.000 utan någon lite mindre sida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Annonsera på forum och allt du kan komma på, så ölänge det är tillåtet. Positionen på sökresultaten är beroende av hur många sidor som länkar till dig, vad du har för meta-info på sidan, vad du använder som headers och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 11 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2005 Lite saker angående stylesheet:et:Varför använda tabb efter varje attribut-namn, mellanslag går ju fint?font-size: [något]px; följt av line-height: [något]pt; är ju ganska oklart, varför inte hålla sig till antingen pixlar eller pt om du nu ska använda dem överhuvudtaget (relativa storleker följt av storlekar angivna i % eller att använda em.url()-atttributer bör omslutas av citattecken, alltså url("fil.png").Jag ser att det ibland har funnits mellanslag mellan ett attributnamn och kolonet, och det finns även attribtuer som skrivits i stora bokstäver, ett tips är att allt skrivs likadant, och då helst i små bokstäver (annat gäller dock med själva attributvärdena, teckensnitt ska exempelvis ha stora bokstäver där det ska finnas.margin: 1; liten miss där va?h5 { line-height: 0px; } eh ska det verkligen stå så?Annars ser väl sidan ok ut i IE, men som sagt, fixa designen, finns inget som hindrar dig från att få den att fungera ordentligt i moderna browsers, du har ju redan klarat av det stora svåra att få den att fungera felfritt i IE (den svåra delen avklarad). Klaga inte pa mig, jag bara endrade lite //den elskade @ egypten, eller eggypt som det sa varcker heter i norge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts