Jump to content

Konstruktiv kritk


Steijer
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

en massa css-kod....

Lite saker angående stylesheet:et:

  • Varför använda tabb efter varje attribut-namn, mellanslag går ju fint?
  • font-size: [något]px; följt av line-height: [något]pt; är ju ganska oklart, varför inte hålla sig till antingen pixlar eller pt om du nu ska använda dem överhuvudtaget (relativa storleker följt av storlekar angivna i % eller att använda em.
  • url()-atttributer bör omslutas av citattecken, alltså url("fil.png").
  • Jag ser att det ibland har funnits mellanslag mellan ett attributnamn och kolonet, och det finns även attribtuer som skrivits i stora bokstäver, ett tips är att allt skrivs likadant, och då helst i små bokstäver (annat gäller dock med själva attributvärdena, teckensnitt ska exempelvis ha stora bokstäver där det ska finnas.
  • margin: 1; liten miss där va?
  • h5 { line-height: 0px; } eh ska det verkligen stå så?

Annars ser väl sidan ok ut i IE, men som sagt, fixa designen, finns inget som hindrar dig från att få den att fungera ordentligt i moderna browsers, du har ju redan klarat av det stora svåra att få den att fungera felfritt i IE (den svåra delen avklarad).

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars ser väl sidan ok ut i IE, men som sagt, fixa designen, finns inget som hindrar dig från att få den att fungera ordentligt i moderna browsers, du har ju redan klarat av det stora svåra att få den att fungera felfritt i IE (den svåra delen avklarad).

Jag tycker det är svårare att få sidan snygg i Firefox ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte men det är nog bar jag men jag tycker det ser väldigt "tjock" högst upp med dom stora bilderna...

sen är det inget under..

Och där man kan se recensionerna (stavning) ,

välja vilken man ska klicka på när den är gjort osv..

borde det stå vem som skrivit den oxå..

snygg sida annars :)

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. För att sida skall ha en chans att överleve krävs givetvis besökare. För att besökare skall hitta, krävs det att google hjälper till.

När man tillexempel söker på "Team America" +recension finns inte Ciné bland alternativen. Finns det någon duktig själv som skulle vilja ge en hjälpande hand, och kanske få en biobiljett?

Skulle vara otroligt tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. För att sida skall ha en chans att överleve krävs givetvis besökare. För att besökare skall hitta, krävs det att google hjälper till.

När man tillexempel söker på "Team America" +recension finns inte Ciné bland alternativen. Finns det någon duktig själv som skulle vilja ge en hjälpande hand, och kanske få en biobiljett?

Skulle vara otroligt tacksam!

Hmm vad menar du ?

Google länkar bara till sidor som är länkade från någon annan sida :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite saker angående stylesheet:et:
  • Varför använda tabb efter varje attribut-namn, mellanslag går ju fint?

  • font-size: [något]px; följt av line-height: [något]pt; är ju ganska oklart, varför inte hålla sig till antingen pixlar eller pt om du nu ska använda dem överhuvudtaget (relativa storleker följt av storlekar angivna i % eller att använda em.

  • url()-atttributer bör omslutas av citattecken, alltså url("fil.png").

  • Jag ser att det ibland har funnits mellanslag mellan ett attributnamn och kolonet, och det finns även attribtuer som skrivits i stora bokstäver, ett tips är att allt skrivs likadant, och då helst i små bokstäver (annat gäller dock med själva attributvärdena, teckensnitt ska exempelvis ha stora bokstäver där det ska finnas.

  • margin: 1; liten miss där va?

  • h5 { line-height: 0px; } eh ska det verkligen stå så?

Annars ser väl sidan ok ut i IE, men som sagt, fixa designen, finns inget som hindrar dig från att få den att fungera ordentligt i moderna browsers, du har ju redan klarat av det stora svåra att få den att fungera felfritt i IE (den svåra delen avklarad).

Klaga inte pa mig, jag bara endrade lite

//den elskade @ egypten, eller eggypt som det sa varcker heter i norge

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...