Steijer Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 (redigerad) För några månader sedan öppnade vi Ciné.nu och bad då om konstruktiv kritik här. All kritik vi fick var otroligt värdefull, vi kunde utveckla och göra en bättre sida. Nu har vi en ny design och skulle vara mycket, mycket tacksamma om nu återigen skulle kunna komma med konstruktiv kritik. Besök www.cine.se och säg vad ni tycker! Redigerad 9 januari, 2005 av Steijer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 (redigerad) Snyggt! Ser proffstigt ut! Jag tycker dock att bilderna, dom med vinröda ramar (länkarna), är lite dålig kvalité... . Annars skit bra! Bra information också!¨¨ EDIT: Märkte nu att t.o.m. vissa bilder i bildslumpen är lite dåliga... EDIT#3 Länken till National Treasure's trailer är till Apple's startsida, inte trailer föråd EDIT#2 Du måste då fixa till detta som kommer upp mellan man tryckt på en länk, ser fult ut... Redigerad 9 januari, 2005 av luddee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 (redigerad) "Vi ber om ursäkt men du använder en webbläsare som inte Cine.se stödjer. Detta leder till att sidans grafiska utseende kan se konstigt ut och fungera sämre... Vi ber dig därför använda Internet Explorer. Vänligen Redaktionen på Ciné" Men blä, Firefox for life Redigerad 9 januari, 2005 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Vi ber om ursäkt men du använder en webbläsare som inte Cine.se stödjer. Detta leder till att sidans grafiska utseende kan se konstigt ut och fungera sämre... Vi ber dig därför använda Internet Explorer. Vänligen Redaktionen på Ciné HAhahaha.... som sagt: "Take back the web - Get firefox" Ladda ner Firefox (SWE) Kom igen, ge fan i att begränsa besökarens tillgågnar, om man vill använda IE så får man skylla sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Mycket bra sida! Kan tänka mig att ansöka till en recensent-plats... @@@@@ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 (redigerad) Det är iofs lätt att gå förbi den där spärren, vad ser fel ut i Firefox? edit: om man bortser från att din padding på rutorna är fel edit2: testa denna CSS och studera edit3: updaterade CSS edit4: lägg till margin-bottom: 10px; i main-top för att få nyheterna längre ner /* CSS Document */ a:link { text-decoration: none; color: #721505} a:visited { text-decoration: none; color: #721505} a:active { text-decoration: none; color: #504B45} a:hover { text-decoration: none; color: #504B45} Body { min-width: 750px; text-align: center; margin: 0; padding: 0; padding-top: 0px; background: #A3978C; color: #504B45; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; line-height : 12pt; } li { list-style-type: square; } div#container { width : 750px; text-align : left; margin : 0 auto; background: url(bilder/background.jpg) } div#header-wrap { height: 147px; background: #FFFFFF; padding-top: 10px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; } div#header { height: 137px; background: #721505; } div#header img { border: 0px; } div#meny-wrap { float: left; width: 220px; height: 100%; Background: #D5D0CC; padding-top: 19px; } div#meny-foto { width: 220px; height: 250px; Background: #FFFFFF; } div#meny-fotot { width: 200px; height: 230px; padding-top: 10px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; } div#meny-wrap h3 { color: #721505; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; line-height : 10pt; font-weight: bold; margin: 0; } img { border: 0px; } div#main-wrap { padding-top: 19px; padding-left: 10px; margin-left: 230px; background: #D5D0CA; height: 100% auto; } div#main-top { float: right; width: 100%; height: 230px; background: #FFFFFF; padding-top: 10px; padding-bottom: 10px; padding-left: 10px; color: #FFFFFF; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; line-height : 8pt; margin: 0px; } #SV-container { background: #721505; } #recs-wrap { margin-left : 157px; padding-left : 10px; background : #FFFFFF; height : 230px; } #recs { position: absolute; float: left; width: 159px; height : 230px; background-color: red; border: 10px solid green; top: -10px; } #komma-wrap { margin-right: 143px; padding-right: 10px; background: #FFFFFF; height : 230px; } #komma { background: #721505; width: 159px; height : 230px; } #kronk-wrap { background: #FFFFFF; position: relative; height : 230px; } #kronk { position: absolute; background: #721505; width: 159px; left: 169px; height : 230px; } #inBox1 { margin: 8px; margin-top: 8px; } #inBox2 { margin: 8px; margin-top: 8px; } #inBox3 { margin: 8px; margin-top: 8px; } div#main-top h1 { color: #FFFFFF; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; line-height : 9pt; margin: 0; padding: 0; } div#main-top h2 { color: #D6D2CF; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; line-height : 10pt; font-weight: bold; margin: 0; padding: 0; } div#main-top a.white { color: #FFFFFF; text-decoration : none; } div#main-top a.grey { color: #D6D2CF; text-decoration : none; } div#main-top a:hover { color : #FEFEFE; text-decoration : underline; } div#main-top img { padding-top: 4px; padding-bottom: 4px; border: 0px; } div#main { height: 100% auto; background: #D5D0CA; padding-top: 0px; padding-left: 5px; padding-right: 15px; padding-bottom: 15px; color: #721505; } div#main img { border: 0px; } h1 { color: #721505; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 18px; line-height : 9pt; padding-top: 0px; margin: 1; } h2 { color: #721505; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height : 11pt; font-weight: bold; margin: 0; } h3 { color: #721505; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; line-height : 11pt; font-weight: bold; margin: 1; } h4 { color: #721505; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; line-height : 11pt; font-weight: bold; margin: 0; } h5 { color: #721505; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; line-height : 0px; font-weight: bold; } h6 { color: #721505; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; line-height : 10px; font-weight: bold; padding: 0px; } span { color: #721505; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; line-height : 11px; font-weight: bold; } div#main em { color: #504B45; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; line-height : 11pt; font-weight: normal; } div#main p { color: #504B45; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; line-height : 11pt; } div#main strong { float: right; color: #721505; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; line-height : 11pt; font-weight: bold; } div#footer-wrap { height: 44px; background: #FFFFFF; padding-top: 10px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; clear: both; } div#footer { height: 34px; background: #721505; padding-left: 135px; padding-right: 60px; color: #FFFFFF; font-size: 9px; line-height: 32px; } div#footer a:link { color : #FFFFFF; text-decoration : none; } div#footer a:visited { color : #FFFFFF; text-decoration : none; } div#footer a:hover { color : #FEFEFE; text-decoration : underline; } Redigerad 9 januari, 2005 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Eehhe...ehrm... PRECIS VAD JAG TÄNKTE SÄGA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Stor bokstav. the-copy, var lär du dig allt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Mycket bra sida! Kan tänka mig att ansöka till en recensent-plats... @@@@@ Jag vill också recensera Ska se Rancid nu, den kanske redan är recenserad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steijer Skrivet 9 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Vad kul att ni vill recensera! Skicka era ansökningar till martin@cine.se För övrigt fungerar sidan nu i Mozilla. Även om det inte är optimalt är det bättre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 För övrigt så är jag interesserad av att skriva recensioner.. skrev två recensioner om en film skolan gjorde och kom med i "jahresbericht" = årsrapport altså.. 1. ja, jag bor i stockholm 2. ja, jag använder firefox Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steijer Skrivet 9 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 För att jag skall förstå att ni är seriöst intresserade av att skriva bör ni kontakta mig via mail. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 För att jag skall förstå att ni är seriöst intresserade av att skriva bör ni kontakta mig via mail. Roger. har skickat nu.. och du ska förstå .. jag är seriös.. behöver jag srkiva nån provrecension eller något?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Ser bra ut ! Stilren design / Layout Vilket är ett plus Jag orkade inte läsa något dock Kollade bara på Layouten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 (redigerad) Jag tycker att övre delen av sidan ser lite tom ut. Ni skulle kunna lägga in några länkar alldeles under loggon så skulle helhetsintrycket bli mycket bättre. Redigerad 9 januari, 2005 av Arvid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Jag tycker att övre delen av sidan ser lite tom ut. Ni skulle kunna lägga in några länkar alldeles under loggon så skulle helhetsintrycket bli mycket bättre. Nej den ser inte tom ut Den är stilren och bra ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Vad kul att ni vill recensera! Skicka era ansökningar till martin@cine.se För övrigt fungerar sidan nu i Mozilla. Även om det inte är optimalt är det bättre! En ansökning ska innehålla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 National Treasure trailerns link är fortfarande fatiig (:!!! btw så såg jag den idag - grymt jävla bra!!! SE DEN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 10 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Snygg design och fint innehåll. Roligt att läsa hur ni tycker om filmerna dessutom. Fint jobb! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts