madin Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Varför blir mina mods (bilar/fordon) inte den färg som den lovar på bilden där man laddar ner....dom blir kritvita....jag laddade hem derbi senda racing å bytte dff filen å txd filen mot dom andra orginal filerna...men den blev vit i spelet....HJÄLP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Det var samma för mig, antar att det är vc det handlar om? Jag antar att du lagt in .dff filen och .txd filen i gta3.img, men om du har samma problem som mig så finns det en till .img fil, som heter typ txd.img? Aja, där finns alla .txd filer, och där letar du upp den du vill ersätta, radera och lägg in den nya, nu ska texturerna funka.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eriy Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Finns det ingen readmefil där det står att man ska byta färger i carcolrs.cfg eller vad den nu heter? Om inte kan man själv öppna den och ändra lite. ( I data mappen tror jag. ) Skriver man 1.1 blir det svart eller vit. (0.0 tvärt om) 3.3 röd. Kommer inte riktigt ihåg men du kan ju testa. Glöm inte backup! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
madin Skrivet 8 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Det var samma för mig, antar att det är vc det handlar om? Jag antar att du lagt in .dff filen och .txd filen i gta3.img, men om du har samma problem som mig så finns det en till .img fil, som heter typ txd.img? Aja, där finns alla .txd filer, och där letar du upp den du vill ersätta, radera och lägg in den nya, nu ska texturerna funka.. Men var ligger den där txd.img filen ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
madin Skrivet 8 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Det var samma för mig, antar att det är vc det handlar om? Jag antar att du lagt in .dff filen och .txd filen i gta3.img, men om du har samma problem som mig så finns det en till .img fil, som heter typ txd.img? Aja, där finns alla .txd filer, och där letar du upp den du vill ersätta, radera och lägg in den nya, nu ska texturerna funka.. Men när jag hittat den img filen ska jag bara lägga in txd filen där eller både dff filen å txd filen?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
madin Skrivet 8 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Finns det ingen readmefil där det står att man ska byta färger i carcolrs.cfg eller vad den nu heter? Om inte kan man själv öppna den och ändra lite. ( I data mappen tror jag. ) Skriver man 1.1 blir det svart eller vit. (0.0 tvärt om) 3.3 röd. Kommer inte riktigt ihåg men du kan ju testa. Glöm inte backup! Jag testade ditt förslag å det blev färg på bilen utvändigt men invändigt å i hjulhuset blev det ingen färg...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 (redigerad) Onödigt med tre på raken! Men ska det va nån färg där? EDIT: Gör som mig istället! Tryck på Den knappen! ----> Redigerad 8 januari, 2005 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts