Krishna Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Gibson Les Paul är tunga, dyra och duger endast att spela rock på. Tacka vet jag riktiga skönheter som Gibson SG Classic, Fender Jazzmaster och...jaja de är också dyra, jag vet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Fasst utan spaken där längst ut på spetsen... Den har jag iallafall... Jag vill ha en Gibson Les Paul! Eller en sån Mick i Slipknot spelar på... Heh, så där ser min bas ut Fasst med bara fyra strängar såklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 8 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Fan vad du gnäller. Börja spela med akustisk och lär dig spela bra istället för att hoppa på elgitarr direkt och... spela... mindre bra! Bara fråga Ska inte börja med gitarr tar bas istället.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Fan vad du gnäller. Börja spela med akustisk och lär dig spela bra istället för att hoppa på elgitarr direkt och... spela... mindre bra! Håller med.. köp en skitig plaststrängad gitarr och börja spela.. ja menar, skitstor idé att köpa en bas eller elgitarr för ca 2000 och sen efter en vecka upptäcker du "fan va kasst, jag tycker inte det är skoj längre". Och att du tycker att det verkar ta för lång tid att bli bra.. Ja va förvänar du dig. Köpa en gura och lira som värsta guden? övning ger färdighet. ha tålamod! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 (redigerad) Jag spelade akustisk lite först men jag fattar vad Topp3 menar . Jag är inte så bra på gitarr och jag har spelat i c:a 2 år... :"> Redigerad 8 januari, 2005 av Mr. M Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 (redigerad) Snase har jag alldrig hört någon säga , hahahaha Jag ska köpa bas eller gitarr denna månaden vet inte vad =/ Hjälp mig ! vad ska jag välja ? Lär dig spela både-och, jag skulle rekomendera att börja me gura som jag gör. Det är mycket mer teknik i gitarr än bas enligt mig. Jag började med elgitarr, men hade spelat i skolan först och tyckte det var skitkul. Redigerad 8 januari, 2005 av Xeo001 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krishna Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Det är nästan bättre att börja med bas innan man lär sig gitarr. Annars riskerar man att fastna i fällan; "Kan man spela gitarr, kan man spela bas" vilket inte stämmer. Gitarrister som spelar bas spelar något som jag och mina bandmedlemmar kallar för gitarrbas vilket inte är speciellt kul att lyssna på. De saknar ofta rytmen och slingorna som gör en basist bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Tycker du ska köpa en gitarr. Men som sagt, lär dig spela på en ackustisk först Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stevex Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Köp inget och spara dina stålar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 (redigerad) Jag har börjat på akustisk gitarr som jag fick i julleklappe och jag kan väl kanske två -tre låtar nu Redigerad 8 januari, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigebo Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Vote : ingen. Det ska va trummor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 8 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Det är nästan bättre att börja med bas innan man lär sig gitarr. Annars riskerar man att fastna i fällan; "Kan man spela gitarr, kan man spela bas" vilket inte stämmer. Gitarrister som spelar bas spelar något som jag och mina bandmedlemmar kallar för gitarrbas vilket inte är speciellt kul att lyssna på. De saknar ofta rytmen och slingorna som gör en basist bra. Jo ska köpa bas Klart att det tar långt tid att lära sig ett instrument bra ! Men vilket är svårast att spela ? Bas eller gitarr ? Det måste väl vara gitarr ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 (redigerad) Jo ska köpa bas Klart att det tar långt tid att lära sig ett instrument bra ! Men vilket är svårast att spela ? Bas eller gitarr ? Det måste väl vara gitarr ? Kan spela både och och ja måste säga att de är ungefär lika svårt jamenar visst låter det lätt att spela bas.. "det är ju bara att plinka på en sträng hela tiden" men det är först när du ska spela avanserade basgångar du upptäcker hur svårt det är. ja menar du måste hålla takten som en maskin för att det ska låta klockrent. pröva spela en maiden låt på bas klockrent. det är skitlätt! inte men samtidigt är gitarr också svårt. allt beror ju på vad för sorts musik du ska spela och hur svåra låtar. det är ju självklart lätt att lära sig "lätta låtar" och svårt att lära sig svåra (haha logiken flödar) Redigerad 8 januari, 2005 av fr34k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 8 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Kan spela både och och ja måste säga att de är ungefär lika svårt jamenar visst låter det lätt att spela bas.. "det är ju bara att plinka på en sträng hela tiden" men det är först när du ska spela avanserade basgångar du upptäcker hur svårt det är. ja menar du måste hålla takten som en maskin för att det ska låta klockrent. pröva spela en maiden låt på bas klockrent. det är skitlätt! inte men samtidigt är gitarr också svårt. allt beror ju på vad för sorts musik du ska spela och hur svåra låtar. det är ju självklart lätt att lära sig "lätta låtar" och svårt att lära sig svåra (haha logiken flödar) Jo men man börjar ju med lätta låtar och tränar upp sig Klart man måste hålla takten har man bara fått in det en gång så går det väl bra ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Hålla takt är svårt. Pröva spela några Thin lizzy låtar så fattar du att bas och gitarr är ungefär lika svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Vote: Gitarr för att jag spelar el-gitarr själv (började med aukustisk) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Började med akustisk. Dumt att börja på elgitarr, man blir mer... "finkänslig" om man börjar med akustisk. Jag började med elgura , men alla säger likadant som du till mig :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Jag började med elgura , men alla säger likadant som du till mig :'( Afan Har det gått bra att börja med el då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 9 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2005 Båda är bra och coola, men jag tror elgitarr faller mig mer i smaken. Spelar dock inte något av dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Båda är bra och coola, men jag tror elgitarr faller mig mer i smaken. Spelar dock inte något av dem. Jao Mick i Slipknot och jim iofs Paul får man inte se mycket av ju ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts