Frenzy Skrivet 7 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Du kan få köpa en leksakstrumma av mig för en billig penning. Ganska lätt att spela på... 1000kr, okej? Nej men tack ändå Funny Du er en snel hest ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 (redigerad) Japp klart man kan få en grym bas för 2000. en sån gitarr som Mick i slipknot har kostar 3000på Musikborsen.se det blir nog bas inte säker... Do'h ! Jo men du bör tänka på att bas är inte alls så lätt som det verkar.. Bas är svårt, tro mig dessutom så om du köper en bas så ska du helst ha någon som spelar gitarr som du kan lira med. för det är skittråkigt att sitta själv å spela bas, mycket roligare med gura då själv började jag spela på akustisk. Mycket bättre än att börja lira på elgitarr. Ett annat tips är att lära sig stämma gitarren ordentligt och alltid spela på en bra stämd gitarr. För då övar man upp gehöret och sen låter det ju självklart bättre. Om man lär sig stämma ordentligt och alltid spelar på en stämd gitarr så hör man med tiden direkt om man spelar på en ostämd och det tar mycket mindre tid att stämma guran. Redigerad 7 januari, 2005 av fr34k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 (redigerad) Jo men du bör tänka på att bas är inte alls så lätt som det verkar.. Bas är svårt, tro mig dessutom så om du köper en bas så ska du helst ha någon som spelar gitarr som du kan lira med. för det är skittråkigt att sitta själv å spela bas, mycket roligare med gura då själv började jag spela på akustisk. Mycket bättre än att börja lira på elgitarr. Ett annat tips är att lära sig stämma gitarren ordentligt och alltid spela på en bra stämd gitarr. För då övar man upp gehöret och sen låter det ju självklart bättre. Om man lär sig stämma ordentligt och alltid spelar på en stämd gitarr så hör man med tiden direkt om man spelar på en ostämd och det tar mycket mindre tid att stämma guran. Jo men det bli bas tror jag Och Bas måste ju vara lättare änn gitarr Redigerad 7 januari, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 (redigerad) Jo men det bli bas tror jag Och Bas måste ju vara lättare änn gitarr Det är svårare. I regel brukar basar vara mycket större, tyngre och mer ansträngande för fingrarna p.g.a. de tjocka strängarna. Men varför bas?! Titta vilken skönhet: http://www.gruhn.com/photo/EB5635.jpg Vem vill INTE ha en sån? Redigerad 7 januari, 2005 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 (redigerad) Det är svårare. I regel brukar basar vara mycket större, tyngre och mer ansträngande för fingrarna p.g.a. de tjocka strängarna. Men varför bas?! Titta vilken skönhet: http://www.gruhn.com/photo/EB5635.jpg Vem vill INTE ha en sån? Basar är ju större ? men det måste vara enklare , man vänjer ju sig vi strängar osv.. EDIT : Och jag orkar inte lära mig akustiks gitarr först och sen elgitarr , det tar 150 år bara att lära sig akustisk bra Redigerad 7 januari, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 BTT folks! Att snacka om gitarrer och basar är ingen sport. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 (redigerad) Basar är ju större ? men det måste vara enklare , man vänjer ju sig vi strängar osv.. Finns mikrobasar också, som är mindre än en vanlig gitarr. Mjo, men om du ska spela med fingrarna och inte plektrum kommer det nog ta ett tag att vänja dig, och det tar nog väldigt lång tid innan du kan spela en hel konsert utan att fingrarna dör. Edit: Förlåt Stell. :"> Redigerad 7 januari, 2005 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 BTT folks! Att snacka om gitarrer och basar är ingen sport. Nej Men jag tycker att det är en sport Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 (redigerad) Nej Men jag tycker att det är en sport Ser det ut som jag bryr mig? *SPLIT, NY TOPIC* Redigerad 7 januari, 2005 av StellHell Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Jao vilket är grymmast ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Bas låter mycke härligare.. men gitarr solon e rätt gryma (iaf dom som e bra.. ja ni fattar va ja menar... ) men ja tog bas... har skönast ljud Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Vote: Bas Annlädning? Jag spelar det själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 (redigerad) Votade bas själv också STellan nu blev hela tråden cp EDIT : Min 1000 post ! Redigerad 7 januari, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Votade bas själv också STellan nu blev hela tråden cp Nae då, folk ser vad topicen handlar om, och det känns onödigt att snacka om bas/gitarr i en topic sen ha en omröstning var för sig. Ingen kommer kolla första posten ändå och det blir snart en ny sida så det är ingen fara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Nae då, folk ser vad topicen handlar om, och det känns onödigt att snacka om bas/gitarr i en topic sen ha en omröstning var för sig. Ingen kommer kolla första posten ändå och det blir snart en ny sida så det är ingen fara. Ok lugnt. BTW : ser det ut som jag bryr mig ? Haha nej o k ska sluta med det nu ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Basar är ju större ? men det måste vara enklare , man vänjer ju sig vi strängar osv.. EDIT : Och jag orkar inte lära mig akustiks gitarr först och sen elgitarr , det tar 150 år bara att lära sig akustisk bra En fråga bara.. Spelar du i nått band? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 En fråga bara.. Spelar du i nått band? Nej , men ska börja med det hade jag tänkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Fasst utan spaken där längst ut på spetsen... Den har jag iallafall... Jag vill ha en Gibson Les Paul! Eller en sån Mick i Slipknot spelar på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 8 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Fasst utan spaken där längst ut på spetsen... Den har jag iallafall... Jag vill ha en Gibson Les Paul! Eller en sån Mick i Slipknot spelar på... Ok Har du spelat gitarr länge ? Började du med El ? www.musikborsen.se där kan du köpa en Les paul ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 8 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2005 Har du spelat gitarr länge ? Började du med El ? Fan vad du gnäller. Börja spela med akustisk och lär dig spela bra istället för att hoppa på elgitarr direkt och... spela... mindre bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts