Jump to content

Helt sjukt.....!

Carolus XII rex suenica
 Share

Recommended Posts

Och jag vill hjälpa till. Fyfan vad härligt att skära sönder ansiktet på dom stödiga jävlarna. Sen säljer vi dom till en nekrofil/psykopat som går under namnet jätte *****.

När du skriver sådär framstår du bara som lika idiotisk, i mina ögon. C'mon, you know better than that.

Men deras åsikter var helt... bleh. Vridna.

Fan, ny sida. >.<

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Orka argumentera med dig Carolus...

Vet du skillnaden mellan Fundamentalister och troende? Jävla pucko klart att inte alla islamer eller alla kristna etc. är galningar... Men MÅNGA fundamentalister...

Och som funnylin mycket klokt säger:

Ännu fler som missbrukar Guds namn(folk frågar mig varför jag hatar religion).

För att få folket med sig sade Usama: Kriget mot USA är ett heligt krig.

För att få folket med sig sade Bush: Kriget mot terrorismen är helig. God bless America.

Religion är idioti. Folk som utövar det har blivit hjärntvättade. Folk som styr över det går igång på tanken att kunna kontrollera människor genom att missbruka Guds namn.

Folk använder religion för att kriga (och varfan står det i de heliga skrifterna?)

Förresten var det inget rasistiskt... Fundamentalister finns i alla raser

OKEJ det var inte sjyst att kalla amerikaner jag tar tillbaka. Men det finns en del det får du erkänna

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orka argumentera med dig Carolus...

Vet du skillnaden mellan Fundamentalister och troende? Jävla pucko klart att inte alla islamer eller alla kristna etc. är galningar... Men MÅNGA fundamentalister...

Och som funnylin mycket klokt säger:

Ännu fler som missbrukar Guds namn(folk frågar mig varför jag hatar religion).

För att få folket med sig sade Usama: Kriget mot USA är ett heligt krig.

För att få folket med sig sade Bush: Kriget mot terrorismen är helig. God bless America.

Religion är idioti. Folk som utövar det har blivit hjärntvättade. Folk som styr över det går igång på tanken att kunna kontrollera människor genom att missbruka Guds namn.

Folk använder religion för att kriga (och varfan står det i de heliga skrifterna?)

Förresten var det inget rasistiskt... Fundamentalister finns i alla raser

OKEJ det var inte sjyst att kalla amerikaner jag tar tillbaka. Men det finns en del det får du erkänna

Du är verkligen den största idioten gudarna har skådat..

Jepp religon suger balle. Jag kan ju citera judarnas lärdoms bok om hur man blir en jude tex.. Talmud heter den.

"Icke-judarna är skapade för att tjäna judarna som slavar"

"Sexuellt umgänge med icke-judar är som sexuellt umgänge med djur"

Om religon skulle funnits kanske det aldrig funnits svält och skit, men jag kan lova att folken skulle vara en sörja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp religon suger balle. Jag kan ju citera judarnas lärdoms bok om hur man blir en jude tex.. Talmud heter den.

Där har vi ett bra exempel på hur lösryckta fraser kan få helt olika betydelser. Det beror på vilket budskap man vill att de ska tjäna.

Innan du börjar citera ur Talmud bör du ha lite mer kött på benen. Det är ingen roman vi snackar om utan en bok som formats och formats om under flera hundra år. Dessutom är det inte många som hur man läser den rätt. Det finns betydligt bättre skrifter att vända sig till då.

Talmud utvecklas än idag. Hallakah är inget som är fast utan hela tiden föränderligt.

Det finns säkert judar som skulle skriva under på det du nu påstår ska stå i den men jag kan garantera dig att de flesta är långt mer toleranta än det där. Har du en seriös källa till det du påstår så får du gärna dela med dig.

Den som söker finner. Med andra ord; hatar man religion är det inte så svårt att hitta material som stärker den åsikten. Gillar man religion finns där minst lika mycket material som stärker ens argument.

Ett tips är att inte hänga upp er så mycket på vad som står i skrifterna. De är ett fundament men knappast en del av det levande religiösa utövandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om någon redan har sagt det, men det finns många pedofiler som åker till Tailand, för att gå besöka horhus och liknande saker, och det fanns säkert flera stycken svenskar, norska,danskar, och så vidare, som kom dit just på grund av det....

Men då tycker man ju att dom kunde gjort något för att FÖRHINDRA det, istället för att starta hataktioner mot svenskar.... eller vad tycker ni

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där har vi ett bra exempel på hur lösryckta fraser kan få helt olika betydelser. Det beror på vilket budskap man vill att de ska tjäna.

Innan du börjar citera ur Talmud bör du ha lite mer kött på benen. Det är ingen roman vi snackar om utan en bok som formats och formats om under flera hundra år. Dessutom är det inte många som hur man läser den rätt. Det finns betydligt bättre skrifter att vända sig till då.

Talmud utvecklas än idag. Hallakah är inget som är fast utan hela tiden föränderligt.

Det finns säkert judar som skulle skriva under på det du nu påstår ska stå i den men jag kan garantera dig att de flesta är långt mer toleranta än det där. Har du en seriös källa till det du påstår så får du gärna dela med dig.

Den som söker finner. Med andra ord; hatar man religion är det inte så svårt att hitta material som stärker den åsikten. Gillar man religion finns där minst lika mycket material som stärker ens argument.

Ett tips är att inte hänga upp er så mycket på vad som står i skrifterna. De är ett fundament men knappast en del av det levande religiösa utövandet.

Du borde skaffa kött på benen. Det där var ju allmänt känt.. Visste du att hitler hade 2 ben?

Att talmud utvecklas och har utvecklats vet jag. Men varför finns sådant kvar på 2000 talet??

"Icke-judarna är skapade för att tjäna judarna som slavar" Judarnas Talmud, Midrasch Talpioth 225

"Sexuellt umgänge med icke-judar är som sexuellt umgänge med djur" Judarnas Talmud, Kethuboth 3b

Det är bara att börja slå upp. Edit: Jag kan få fram fler sjuka citat?

Redigerad av Carolus XII rex suenica
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du skriver sådär framstår du bara som lika idiotisk, i mina ögon. C'mon, you know better than that.

Ja jag antar att du har rätt. Jag blev bara så jävla förbanad av att se någon skriva att dom önskar att en 12 åring ska bli våldtagen och dödad.

Nej, som går under namnet.....Funnylin :P

Det hoppas jag då verkligen inte :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du borde skaffa kött på benen. Det där var ju allmänt känt.. Visste du att hitler hade 2 ben? 

Att talmud utvecklas och har utvecklats vet jag. Men varför finns sådant kvar på 2000 talet??

"Icke-judarna är skapade för att tjäna judarna som slavar" Judarnas Talmud, Midrasch Talpioth 225

"Sexuellt umgänge med icke-judar är som sexuellt umgänge med djur"  Judarnas Talmud, Kethuboth 3b

Det är bara att börja slå upp. Edit: Jag kan få fram fler sjuka citat?

Jag är religionslärare och sitter på rätt många universitetspoäng inom judaistik och religionshistoria.. Jag vet till skillnad från dig vad jag talar om.

1. "Midrasch Talpioth" finns det inget som heter.

Vart har du hittat den här dyngan? Använd riktiga böcker istället för att hitta på.

Ska jag kunna bemöta dina källhänvisningar så måste de vara seriösa.

2. Denna hänvisning existerar men där står verkligen inte det du radat upp. Om jag ska översätta från hebreiska till svenska så står det att om en kvinna begår äktenskapsbrott mot sin make kan hon inte gifta om sig med med denne efteråt.

Varför det finns sådant på 2000-talet? Uppenbarligen finns det ju inte eftersom jag precis bemött dina källor med Talmud själv.

För övrigt anser jag att Hitler inte har med denna diskussionen att göra. Villospår räddar inte uselt källmaterial. :rolleyes:

Redigerad av Krishna
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är verkligen den största idioten gudarna har skådat..

Om religon skulle funnits kanske det aldrig funnits svält och skit, men jag kan lova att folken skulle vara en sörja.

Okej nu börjar jag bli sur... Varför kallar du mig den stösta idioten gud skådat?

Det ända du skriver i ditt inlägg är att du håller med mig om att religion suger! Detta har jag och Funnylin redan konstaterat... Du är fan helt borta.

Om du kallat mig det för att jag skulle tycka annorlunda än dig skulle det vara en sak, men nu så är vi på samma sida... pucko

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är väl bara ta reda på hur många krig som startats med slagorden "Gud står med oss i denna kamp" eller "Vi utför Guds vilja" eller annat skit som folk faller för.

Det är samtidigt att förenkla ett problem som ofta bottnar i en djupare social konstruktion.

Vem säger det och varför säger dem det? Vad har religionen för roll hos folket som deltar i kriget och vad betyder religionen för de styrande som förkunnar den? Det ser olika ut för varje krig du skulle kunna räkna upp men grunden är densamma.

Att se religion ur ett maktperspektiv och även ur en rent historisk synvinkel är ganska enkelt och ger ofta även svar på frågan varför man startat krig i guds namn.

Det går inte att säga att religion är ond eller att religion är god. Den finns där eftersom majoriteten utav världens människor uppenbarligen verkar behöva den. Att en liten del utav dessa väljer att fläcka ner begreppet för att bli mäktiga anser inte jag är tillräckligt med skäl för att se ned på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns dock ett annat skäl, nämligen det faktum att säkert 90% av jordens befolkning på något sätt finner stöd i något så ofattbart abstrakt som religion och med den tvingar sig själv att utföra vissa övningar eller dåd och att tänka och se på saker genom reglerna och myterna i en skönlitterär källa. Hur sjukt är inte det? Är människor verkligen så svaga att vi inte kan stå på egna ben utan att inbilla oss saker om högre makter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går inte att säga att religion är ond eller att religion är god. Den finns där eftersom majoriteten utav världens människor uppenbarligen verkar behöva den. Att en liten del utav dessa väljer att fläcka ner begreppet för att bli mäktiga anser inte jag är tillräckligt med skäl för att se ned på den.

Finns många onda män som missbrukat t.ex. kommunismen till sin egen fördel. Tack vare det verkar hela världen vara emot kommunism. Det finns minst lika många som missbrukat religion och Guds namn till att starta krig eller annat.

Eftersom folk ser ner på kommunism, finns det nog med skäl att se ner på religionen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skribb: Du har ett väldigt västerländskt/kristet sätt att se på religion. Därför är det ofattbart för dig att religion kan betyda så mycket för en majoritet av jordens befolkning. Dessutom kan jag inte riktigt hålla med om att religion nödvändigtvis skulle vara abstrakt. Den används ju ofta för att människor ska kunna förstå sådant som inte går att förklara och finna en tröst i det. Katastrofen i Sydostasien. är ett bra exempel.

Funnylin: Jag tycker o andra sidan att det blir svårt att dra klara paralleller mellan kommunism och religion. Kommunism har aldrig kunnat existera i sin renaste form eftersom den är en utopi medan religion existerar och funkar utmärkt i de flesta fall. Det ni hänger upp er på är den lilla del idioter som använder Gud som en ursäkt att döda andra människor.

Redigerad av Krishna
Länk till kommentar
Dela på andra sidor