emil_91 Skrivet 4 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2005 :'( JAg behöver hjälp.Den router som jag har använt i typ 5 månader slutar nu att funka.jag kan inte gå in på nån av datorerna när jag harroutern inn kopplad.men när jag tar ut den och stoppar i sladden direkt i datan så funkar det vad är fel`???? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 4 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2005 Vilken modell? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 4 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2005 D-link Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 4 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2005 Modell, inte märke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 4 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2005 DI-604 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 4 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2005 Dlink suger.. speciellt DI-604.. det är den sämsta modellen har den själv.. märkte igår att jag inte kunde komma in på routerns sida (192.168.0.1) där man öppnar portar och grejer.. det är bara att byta.. eller så resetar man.. trycker in ett gem i det lilla, lilla, jättelilla hålet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 4 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2005 Aha tack för den komplimangen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 4 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2005 Jag har den och den är fan inte dålig... Jag får full fart och den har aldrig krånglat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 4 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2005 (redigerad) SBS... lösningen på det mesta. Redigerad 4 januari, 2005 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Ja visste att du skulle säga D-Link. 100 000 problem. Vad rekomenderar ni andra för Router? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Jag har den och den är fan inte dålig... Jag får full fart och den har aldrig krånglat! Agree @ 100% Har haft den i 1½ år och den fungerar skitbra dock att inställningssidan inte fungerar om man inte trycker i "reset"-hålet... men annars är den skitbra som sagt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Lånar topic lite eftersom den handlar dom di-604:an som har megaproblem. När jag ska gå in på http://192.168.0.1 så blir det ju bara "Sidan kan inte visas". Och så dör internet några sekunder, vilket gör att allting som är beroende av nätet kraschar. Någon som vet vad man kan göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Har en, men att lan:a fungerar inte Asså jag är bara trött på att inget vill fungera som man vill. En fråga till.. Hur fan ser jag min ip? Inte till min router (btw dl-604), utan min dator. www.whatismyip.com verkar ge mig fel ip då mina kompisar inte kan komma in i mina servrar i t.ex. cs (eller något annat spel ) Ip:et som står i cs consollen verkar också vara fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Har en, men att lan:a fungerar inte Asså jag är bara trött på att inget vill fungera som man vill. En fråga till.. Hur fan ser jag min ip? Inte till min router (btw dl-604), utan min dator. www.whatismyip.com verkar ge mig fel ip då mina kompisar inte kan komma in i mina servrar i t.ex. cs (eller något annat spel ) Ip:et som står i cs consollen verkar också vara fel Whatismyip ger dig din externa ip, alltså den du har på nätet. Om du vill veta vilken ip-adress du har på ditt lan så skriver du cmd i kör och sedan ipconfig. Du säger inte om det är den externa eller interna du vill veta, men om ni inte sitter på samma lan utan vill spela över internet så är det inte nog din ip det är fel på. Då är det förmodligen portarna till servern som inte är öppna. Hur man öppnar dem vet jag inte då olika routrar fungerar på olika sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 5 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 (redigerad) Lånar topic lite eftersom den handlar dom di-604:an som har megaproblem. När jag ska gå in på http://192.168.0.1 så blir det ju bara "Sidan kan inte visas". Och så dör internet några sekunder, vilket gör att allting som är beroende av nätet kraschar. Någon som vet vad man kan göra? Det är så det är för mig :'( .Men det är bara när jag har routern i koplad Redigerad 5 januari, 2005 av emil_91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 GTaJäGaReN & emil_91: Sådär brukar de bli ibland (iaf på de äldre versionerna), så då é de bara ta sig till brandväggen, stoppa in en tandpetare eller nått i hålet, dra ut strömkabeln till brändväggen, sätta i sladden igen och ta ut det tunna föremålet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Johnson Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Min di-604 avled helt oväntat efter att ha funkat perfekt i 2 år. Jag känner igen problemet med att man inte kommer åt den på 192.168.0.1 men det funkade alltid när man hade tryckt på reset. I routerns inställningar kan man se alla ip Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
stalker Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Har exakt den modellen och det har fan aldrig krånglat Prova att starta om den. Dra ut alla sladdarna och sätt in dem igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 6 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Kan det vart mitt bredband eller :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 6 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Vad är en router? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts