Jump to content

Router

emil_91
 Share

Recommended Posts

Har en, men att lan:a fungerar inte :wacko: Asså jag är bara trött på att inget vill fungera som man vill.

En fråga till.. Hur fan ser jag min ip? Inte till min router (btw dl-604), utan min dator. www.whatismyip.com verkar ge mig fel ip då mina kompisar inte kan komma in i mina servrar i t.ex. cs (eller något annat spel :P ) Ip:et som står i cs consollen verkar också vara fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en, men att lan:a fungerar inte :wacko: Asså jag är bara trött på att inget vill fungera som man vill.

En fråga till.. Hur fan ser jag min ip? Inte till min router (btw dl-604), utan min dator. www.whatismyip.com verkar ge mig fel ip då mina kompisar inte kan komma in i mina servrar i t.ex. cs (eller något annat spel :P ) Ip:et som står i cs consollen verkar också vara fel ;)

Whatismyip ger dig din externa ip, alltså den du har på nätet. Om du vill veta vilken ip-adress du har på ditt lan så skriver du cmd i kör och sedan ipconfig.

Du säger inte om det är den externa eller interna du vill veta, men om ni inte sitter på samma lan utan vill spela över internet så är det inte nog din ip det är fel på. Då är det förmodligen portarna till servern som inte är öppna. Hur man öppnar dem vet jag inte då olika routrar fungerar på olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar topic lite eftersom den handlar dom di-604:an som har megaproblem.

När jag ska gå in på http://192.168.0.1 så blir det ju bara "Sidan kan inte visas". Och så dör internet några sekunder, vilket gör att allting som är beroende av nätet kraschar. Någon som vet vad man kan göra? :P

Det är så det är för mig :'( .Men det är bara när jag har routern i koplad :wacko:

Redigerad av emil_91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor