Hultenius Skrivet 14 december, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 december, 2002 Ajaj, över 6gb redan, det här ser ut att bli den värsta månade hittills på huvudservern, trots mindre besökare än förra månaden GTAsajten-Storage.com har bara haft 4gb trafik än så länge (vi får ha 40gb där), men det är nog på grund av att jag förminskade VC's bildarkiv med nästan 20mb... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 17 december, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 december, 2002 Jag blev helt paff när jag kom hem från skolan idag. I brevlådan låg det ett kuvär och det var från EPSab (de som hostar vår huvudserver). Jag hade inte räknat med någon räkning från dom så jag trodde att de skulle kräva mig på pengar för de sista måndernas höga och otillåtna trafik. Det var en riktig rysare att öppna brevet men som tur var så var det bara en räkning om förnyandet av GTAsajten.com (själva domänen). Det kostade dock 300 kr men det skulle jag ända fått betala senare så det är skönt att ha det gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2002 I en gammal pfa tidning fanns det ett webhotellstest, där fanns det några, bland annat telias som hade OBEGRÄNSAD TRAFIK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 20 december, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 december, 2002 I en gammal pfa tidning fanns det ett webhotellstest, där fanns det några, bland annat telias som hade OBEGRÄNSAD TRAFIK Tyvärr så kan vi inte flytta hela GTAsajten då den är väldigt beroende av systemet den ligger på nu. Vi har en server med linux och ASP och en med windows och Access databaser. Det är väldigt sällan man kan få ett bra och billigt webhotell med både ASP och Access... annars skulle jag flytta över hela sajten till GTAsajten-Storage.com på direkten! Dessutom skulle själva flytten kosta massor pengar också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 26 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2002 Hjälper det att tok klicka på Annonserna?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 26 december, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2002 Nepp, man kan bara klicka en gång/dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Riichard Skrivet 27 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2002 Istället för att dela ut de här presenterna från Rockstar som du har gjort kanske du skulle sälja även dem i Web-Shopen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 27 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2002 nej Tävlingar är roligare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 27 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2002 Istället för att dela ut de här presenterna från Rockstar som du har gjort kanske du skulle sälja även dem i Web-Shopen? Vilken himla bra idé... *suck* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 27 december, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 december, 2002 Istället för att dela ut de här presenterna från Rockstar som du har gjort kanske du skulle sälja även dem i Web-Shopen? Man måste ha tillstånd för att sälja saker, men det kanske inte gäller när det är så små och några saker det handlar om Men ändå, 100-150 kr kan jag bjuda på, nån tävling var vi ju tvungna att ha ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 28 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2002 Tävlingar e alltid kul....... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 4 januari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2003 Trafiken under december månad hamnade på 12gb! Som tur var sjönk den lite i slutet av månaden då det var jul och nyår men det är fortfarande för högt (får egentligen bar ha 4gb). Jag undrar hur det kommer se ut månaden då VC: PC släpps, vi kanske kommer upp över 20gb då?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 5 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2003 Trafiken under december månad hamnade på 12gb! Som tur var sjönk den lite i slutet av månaden då det var jul och nyår men det är fortfarande för högt (får egentligen bar ha 4gb). Jag undrar hur det kommer se ut månaden då VC: PC släpps, vi kanske kommer upp över 20gb då?!? hur mycket kostar det egentligen att driva GTASAJTEN varje månad/år?? varför får du bara ha 4gb?? kan du inte fixa så att du får ha mer än 4gb??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 5 januari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2003 GTAsajten kostar ca 4000 kr/år och jag kan fixa så vi får ha mer trafik men det kostar 310kr/5gb så det är nog inget att tänka på... Jag vet inte varför det är så dyrt men deras internetleverantörer kanske inte är så snälla.... (kan jämföras med GTAsajten-Storage.com där det bara kostar 50kr/5gb...). Men EPSab är billiga förövrigt och har bra service och support. Dessutom så erbjuder dom ASP och en gratis windowsserver med Accessdatabaser vilket GTAsajten måste ha för att fungera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 6 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2003 Inte! ska gtasajten dö. Men du kanske kan ta upp lite reklam på sajten ( i nödfall )det ska inte bli fullt med reklam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 6 januari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2003 jo, jag ska försöka med det men tyvärr är det inte så många som går in på reklamen ändå så det ger nästan ingen verkan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 6 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2003 Kan du inte ordna en sida där man kan donera pengar till GTAsajten, det finns säkert många som vill hjälpa till att hålla GTAsajten vid liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 6 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2003 Bra idé Arvid ! Om alla på forumet skulle skänka sådär 500 kr varje månad (hehe skojade) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 6 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2003 Eller så skulle du kunna skaffa lite fler " webmasters" som ni kan dela upp betalningarna på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 6 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2003 Eller så skulle du kunna skaffa lite fler " webmasters" som ni kan dela upp betalningarna på det låter bra tycker jag...... fast jag tror inte att det blir så många som vill lägga ut 1000 om året Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts